gedraaide eileider en bloeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by kaatjuh81, Apr 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

Apr 20, 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo.
    Sorry alvast voor het lange verhaal.
    na icsi ben ik zwanger geraakt echter met 5wkn en 3 dagen een kijkoperatie gehad ivm met een gedraaide eileider.
    Controle echo gehad met 6wkn 4dagen en kloppend hartje.
    Helemaal gerust gesteld tot 6 dagen later een bloeding met veel helder bloedverlies. Geen krampen of stolsels. Een dag later mochten we weer komen voor een echo. Meting was 7wkn 3dagen met nog steeds kloppend hartje. Wel dacht de gynaecoloog bloed te zien in de baarmoeder

Ik wordt hier zo onzeker van. Kan het met elkaar te maken hebben. En hadden ze een week eerder dat bloed al niet moeten zien op de echo
    Is er nu nog een verhoogd risico op een mk of kan ik weer proberen te genieten van het zwanger zijn.
    Allemaal vragen die ik vergeten ben te stellen in het ziekenhuis

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Kaatjuh81,

logische vragen hoor. Je kunt altijd een keer een bloeding krijgen. Die hoeft niet altijd eerder te zien te zijn met een echo. Een verse bloeding kan er op een echo ook weer anders uitzien dan wanneer het bloed gestold is en een zwart holte wordt op een echo. Heel veel zwangere vrouwen hebben bloedingen in de baarmoeder als ze zwanger zijn. Het merendeel heeft dit trouwens niet door, maar ook al verlies je bloed, is het toch vaak niet erg. Je baarmoeder is zo goed doorbloed en daarin zit een zwangerschap zich in te nestelen; daar ontstaan wel eens kleine lekkages. Je lijf ruimt dat net als bij een blauwe plek vaak vanzelf weer op. Maar omdat je baarmoeder een uitgang heeft, kun je het ook wel eens verliezen. Ik snap dat je graag wil gaan genieten, maar je hebt helaas al heftige dingen meegemaakt zo in het begin. Probeer te bedenken dat de gedraaide eileider is opgelost en je hebt 2 weken later nog steeds een kindje met een kloppend hartje in buik! Dat is een volhouder, dus jij kunt het vast ook! De kans dat een zwangerschap misgaat na 7 weken met hartactie is nog maar 1 procent; houd je daar maar aan vast!

Groetjes Brigitte

3. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

Apr 20, 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ontzettend bedankt voor je uitleg! Morgen de termijn echo daarna hopelijk alleen nog maar genieten.

Nogmaals bedankt voor je heldere uitleg

Kaatjuh

Share This Page