Mijn zoontje van nu net 8 maanden heeft totdat hij 6 maanden was prima doorgeslapen, in de bakerzak wel te verstaan. Dit ging allemaal prima. Na 6 maanden werd hij erg onrustig, een paar weken elke nacht een paar uur wakker. Ik heb hem toen direct uit de bakerzak gehaald en in een gewone slaapzak gelegd. Aangezien hij toen ook begon te rollen/draaien en de bakerzak niet meer veilig was in mijn ogen. Dit leek een paar weken goed te gaan, maar het is weer helemaal mis. Hij slaapt alleen nog als hij z'n armen diep en strak onder de dekens heeft. 's Nachts wordt hij nu dus een paar x wakker omdat hij dus weer zn armen boven de dekens heeft weten te woelen. Met vanaacht een record van 10x op een nacht. Hij wordt dus gewoon wakker van maaiende armen en valt dan niet meer in slaap, slaat zichzelf en is dan wakker... Heeft iemand dit ook meegemaakt en enig idee wat we hier aan kunnen doen?
kan ook te maken hebben met een fase/sprong, rond de 8 maanden was hier een heftige in ieder geval, toen sliep mijn dochtertje ineens ook onrustig, ´s nachts lachen en gillen en onrustig, veel bewegen. dit is na een paar weken weer vanzelf overgegaan. misschien is dit een handige site: Ontwikkeling & Meer - Oeiikgroei.nl
Hier ook een onrustig jongetje. Hij sliep met 1 maand al door. Hij was ook ingebaker en met 4 maanden uitgebakerd omdat hij ging rollen. Met 4,5 maand was het doorslapen voorbij en dat duurde tot ongeveer 8 maanden. Hij werd vaak elk uur wakker en soms elk kwartier. (Erg vermoeiend). Hij heeft in die periode 4 tandjes gekregen. Ineens was het voorbij en sliep hij door. Nu is het met vlagen dat hij wel of niet doorslaapt. Je went eraan, in tijden dat er tandjes komen of ziekte wordt Thijs vaker wakker en wil dan gewoon (even) bij me zijn. Vaak is er even naar toe gaan voldoende, even een aai over zijn bol en soms even wiegen. Heb dus geen tips voor je. Heeft je kindje misschien ook last van tandjes? Het kan even duren voor je kindje zich niet meer wakker slaat. Bij Thijs was het over toen hij op zijn buik ging slapen. Hij was toen 6 maanden. Nu kruipt hij zijn hele bed door of komt met zijn hoofd tegen de spijlen aan. Allemaal fases, hij wordt er niet meer wakker van. Sterkte ermee!