twee banen en ziektewet

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by elfje89, Feb 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elfje89

elfje89 Nieuw lid

Feb 19, 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste UWV webcareteam,

Ik ben 17 weken zwanger. Ik heb twee banen, waarvan ik bij de ene min 20 max 24 contract heb en bij de andere vast contract heb van 10 uur in de week.

Ik werk 10 uur per week voor een schoonmaakbedrijf en 20 uur bij een zorginstelling als individueel begeleider.

Ik heb in verband met mijn zwangerschap erg last van lage rugpijn en heb bekkeninstabiliteit. Deze is door mijn fsyiotherapeut vastgesteld.

Laatste tijd wordt het werken in het schoonmaakwerk veelste zwaar en zijn mijn rugklachten hierdoor erger geworden. Wel vind ik het werk als individueelbegeleider niet zwaar, omdat vaak in het zorgkantoor zittend werk mag verrichten.

Ik vraag me af of ik mij ziek kan melden bij het schoonmaakbedrijf en bij mijn tweede werkgever gewoon doorgaan met werken.

Kan ik in aanmerking komen voor een ziektewet uitkering?

Met vriendelijke groet,

Elfje89

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Elfje89,

Je hebt 2 banen en wilt graag weten of je bij één van beide kunt ziekmelden en dan recht op een Ziektewet-uitkering hebt.

Het is mogelijk om je voor een deel van je werkzaamheden ziek te melden.
    Ook als dit bij één van je werkgevers is.
    Deze werkgever vraagt een Ziektewet-uitkering voor je aan bij UWV.
    Is de verzekeringsarts van UWV van mening dat je klachten het gevolg zijn van je zwangerschap?
    Dan krijg je een Ziektewet-uitkering van UWV.

Actuele informatie over ziek door zwangerschap vind je hier.

Ik wens je van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page