Hoeveel melk moet ze nu eigenlijk hebben.

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door meisje2000, 19 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Afgelopen donderdag is wendy acht maanden geworden en hebben we sinds zaterdag een heel ander schema.
    Dit omdat het gewoon zo uitkomt.
    Nu is mijn vraag eigenlijk hoeveel opvolgmelk een baby van acht maanden eigenlijk moet hebben.

Dit is haar schema die ze nu volgt en dit gaat in principe hartstikke goed.

08.30 fles 210+7 hier drinkt ze meestal rond de 200 van op.
    10.30 potje fruit ong een half tot drie kwart potje gaat hiervan op.
    12.30 brood een beetje want dit wil ze nog niet echt goed eten en een fles van 210+7 die ook rond de 200 op gaat.
    tussen 12.30 en 18.30 krijgt ze roosvice laxo omdat haar poep nogal hard is en hierdoor ze wat makelijker kan poepen en een lange vinger waarvan ze ong een halve tot driekwart van opeet.
    18.30 een groentehap ong een half tot vol potje en dan rond 20.15 20,30 de laatste fles 210+7 die meestal ook tussen de 200 en 230 zit.
    Ze drinkt gemiddeld zo'n 500 tot 600 aan melk en de rest gewone voeding.
    Roosvice is een tot twee keer per dag een flesje van 170 cc. dus 340.

Is dit een goed schema en krijgt ze hiermee ook genoeg melk binnen.

Ps pap geef ik haar niet omdat ze dan helemaal hysterisch word en dan helemaal geen voeding meer wil hebben.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Is goed hoor. Ze zou zelfs nog een fles eraf mogen. Ga je dat doen dan kun je een toetje aanbieden. (ook melkprodukt)

Ilja

3. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Ik wacht nog even met het nog een fles er af te halen omdat ze aan de lichte kant is.
    Ze zit op de curve op de onderste lijn al niet er net onder.
    Ze heeft nu eigenlijk zelf aangegeven dat ze toe is aan een fles minder en dat hebben we nu gedaan en gaat eigenlijk heel goed.
    Ze heeft ze nog wel alle drie nodig en dit laat ze ook merken.
    Ze heeft drie keer 210+7 en die gaan ook alledrie meestal bijna tot helemaal leeg.
    Vanochtend heeft ze bijv de eerste fles helemaal leeg gedronken en de tweede 190 en de derde gaat waarschijnlijk ook wel tot minstens 200 op.
    We houden het eerst gewoon zo en als ze aangeeft dat ze klaar is voor twee flessen dan doen we dat.
    Ook vanwege haar gewicht.
    Moeten 4 maart weer naar het cb en ben benieuwd hoeveel ze weer is aangekomen.

5 februari woog ze 6470 gram en dat is voor bijna acht maanden toch niet heel erg zwaar heb ik begrepen.

Lekker rustig aan dus.

In ieder geval bedankt voor je antwoord.

ps je hebt alleen de vraag nog niet beantwoord van hoeveel een baby van acht maanden moet hebben van melkprodukten?

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Een halve liter wordt aanbevolen.

Ilja

5. meisje2000

meisje2000 Actief lid