Ik loop nu op het einde aan (38 wkn) en ik word een beetje moe van alle (o.a. familie) mensen in mijn omgeving die zo bezorgd zijn. Dat ik nog fiets! Doe maar voorzichtig! Dat ik nog autorijd! Jeetje, doe maar voorzichtig! Is mijn man een nacht in duitsland voor zijn werk, of ze bij me moeten slapen, voor als er iets gebeurd.. (hij is evt in 2 uur weer thuis) en ik heb ook zoiets als een telefoon! Dat ik de was nog doe! Jeetje, dat hoeft toch allemaal niet! Nee, maar als ik dat ook niet meer doe, heb ik niets meer te doen! En stel dat het nu toch nog 4 weken duurt, dan mag ik volgens die goedbedoelde mensen dus niets meer: autorijden, fietsen, de was doen.. Dat wordt dan dus veel wandelen, maar dat kan ik dus juist niet! Ik moest even mijn frustratie uiten, maar oke, ik zal voorzichtig doen...
Yep kan me die frustraties nog goed herinneren, weet nog dat ik er erg opstandig van werd Ene oor in en andere oor uit..
volgens mij is het juist goe om gewoon je dingetjes te blijven doen... anders komen de muren toch op je af?!?! Bovendien geeft je lichaam zelf wel aan wat goed is of niet...
Op zich is de bezorgheid wel goed en je moet natuurlijk geen gekke fratsen uit gaan halen, maar iemand kan overdrijven! Die dagelijkse dingetjes houden je zo toch lekker bezig Gewoon luisteren naar je lichaam en doen wat je nog kan en leuk vindt!
Ik ken 't! Bij mij zitten ze nu al te zeuren dat ik niet meer mag autorijden! En fietsen? Dat ik dat in mijn hoofd haal! Maar zolang het kan doe ik het toch. Ja, ik ben opstandig..
Herkenbaar hoor. Nu ik veel pijn heb met lopen wordt ik haast voor gek verklaard dat ik nog wel fiets, raar maar waar gaat dat een stuk beter dan lopen. Mijn moeder is al vanaf 25 weken bezig dat ik niet meer moet gaan werken en dat ik het rustig aan moet doen. Ik kan er echt knetterdol van worden, maar goed. Nu werk ik dan niet meer, maar als het kon zou ik het nog steeds doen. Ergens is die bezorgdheid ook wel weer prettig, zo weet je tenminste dat er mensen voor je zijn. Maar het kan natuurlijk erg irritant worden, vooral als je het dagelijks te horen krijgt. Succes nog! Liefs, Duveldraakje
ik ken dat ook bezorgdheid ok maar overdrijven hoeft nu ook weer niet ik zei altijd hallo ik ben zwanger niet ziek