Nee geen fooi. Het hoort bij het werk. Brengen tot in de keuken. Of ze moeten zingend en dansend het huis binnen komen.
Nee, geen fooi voor boodschappen. Ik betaal al genoeg aan bezorgkosten. Maar ik geef meestal wel fooi aan de bezorger van eten (pizza, sushi, chinees, e.d.) Vaak zijn dat jonge knullen, die door regen en wind crossen op brommer of fiets en die geef ik dan wel eens 1 of 2 euro (als ik klein geld in huis heb). Oh en ik ga ook niet helpen sjouwen. Was ook nooit in me opgekomen eigenlijk , maar goed ook daarom laat ik boodschappen bezorgen, om niet te hoeven sjouwen. En daarna heb ik het al druk zat met al die boodschappen opruimen.
Ik vind dat eerlijk gezegd altijd zo'n dooddoener '' Die (eet) bezorgers bezorgen altijd door weer en wind '' dan denk ik, daar kiezen ze toch zelf voor? Ze zouden ook warm en droog bij de Jumbo vakken kunnen vullen toch?
Hier hetzelfde. Bovendien vind ik ze bezorgkosten van ah al hoog genoeg en de pizzabezorger rekent geen bezorgkosten.
Yes zo. En nu ik zwanger ben ga ik sowieso niet sjouwen want dat is juist de reden dat ik het nu laat bezorgen en 6 eu bezorgkosten betaal...mijn man sjouwt overigens wel altijd mee.
Goh nooit zo bij stilgestaan maar ik geef regelmatig fooi/tip als ik bij thuisbezorgd bestel..meestal betaald ik gepast of ik rond af naar boven. Meer gemakzucht dan bewust fooi geven want ik vind dat gehannes met wisselgeld aan de deur zo omslachtig. Maar dan gaat het om een paar centen geen hele euro's. Boodschappen bestel ik nooit online maar zou dan denk ik geen fooi geven als er ook al 6 euro bezorgkosten worden verrekend.
Oh ja, is dat zo? Ik neem aan dat je soms maar net mazzel moet hebben met het vinden van het juiste bijbaantje. Zo wilde ik vroeger het liefst achter de kassa zitten, maar er was alleen plek op de afdeling vlees/vleeswaren. (Smerig werk was dat...) Er zijn geloof ik zat mensen die een baan hebben waar ze niet blij mee zijn, maar soms is er gewoon niks te kiezen. Beggars can't be choosers, zeg maar En een vakkenvuller verdient wat meer per uur, terwijl een pizzabezorger het ook van de fooi moet hebben. Valt onder horeca en in de horeca geef ik altijd wel fooi, dus ook de pizzabezorger. Maar dat moet natuurlijk ieder voor zich weten.
Tja zo denk ik er inderdaad over En ja het zal vast smerig werk zijn op de vlees afdeling maar je staat wel droog . Maar jij krijgt toch ook geen extra fooi als je de plakjes beleg netjes hebt afgesneden en in het pakje hebt gedaan voor de klant? ( even als voorbeeld ) Waarom zou iemand die door de regen eten komt brengen dan meer recht hebben op een tip? Omdat hij dan nat word? En zeker voor de jongere/studenten zijn er genoeg baantjes te vinden waar ze droog zitten. Maar misschien ben ik daar vreemd in hoor, ik ga in ieder geval niet een tip geven omdat iemand door de regen mijn pizza is komen brengen. Maar zoals jij ook al zegt, ieder zijn ding
Ik werkte ook niet in de horeca en ik stond niet eens droog, haha. De vloeren werden iedere dag weer geschrobd met hele emmers chloorwater en daar stond ik in te soppen
Waarom een fooi? Hier in Nederland hebben we een gewoon salaris. In restaurants geef ik hierom ook geen fooi. Ik krijg zelf ook geen fooi. Ik werk in de zorg en daar mogen we geen cent aan nemen.
Hoewel ik (veel) fooi geef in restaurants en hotels, heb ik nog nooit fooi gegeven aan de bezorger van Albert Heijn. En ik help ook niet met tillen. De vaste bezorger van PostNL krijgt met de feestdagen wel een kerstkaart met 10 euro, maar verder geef ik hem geen fooi hoor. Dan zou flink wat kosten, met al dat online shoppen van mij. Eerlijk gezegd krijgt de bezorger van pizza's ook nooit wat, omdat ik dat altijd al via iDeal betaald heb.. Ik heb ook nooit kleingeld in huis, ik pin alles.
Ik geef eigenlijk nooit ergens fooi. Of ik moet contant betalen en iets van 1 euro terug krijgen, dan zeg ik vaak wel laat maar zitten.
Ik geef nooit fooi, ja tenzij ik contant betaal. Meestal betaal ik alles via Ideal (via thuisbezorgd).
Ik geef ook geen fooi aan de AH. 9 van de 10 zetten mn boodschappen net over de drempel, omdat ze bang zijn voor de hond die achter een gesloten deur zit. Wordt tijd dat de jumbo hier gaat bezorgen. Misschien zijn zij ook wel bang voor de hond, maar deed daar altijd mn boodschappen en die mis ik nu gewoon.
Ik geef de bezorgers van de pizzeria alleen fooi als ze sneller zijn als ze zeiden. Voor de rest wil het bedrag nog wel eens naar boven afronden omdat dit makkelijker is. Al zeg ik hier heel vaak bij de bakker dat het zo goed is want die geven de 1 en 2 centen nog terug en daar word ik gek van
Ik laat ook altijd de boodschappen bezorgen, maar geef nooit fooi. Help ook niet mee tillen. Ze horen het tot in de keuken te brengen dus dan mogen ze dat van mij ook doen.
Ik ben wel verbaasd over degene die zeggen mee te helpen sjouwen en de kratjes meteen leeg halen. Hier belt hij aan met de kratten al voor de deur. En uitpakken mag niet. Er is geen tijd berekend om te wachten tot de kratjes leeg zijn. Deze blijven hier staan en gaan de volgende ronde weer mee.
Was pas met een vriendin uiteten, zij trakteerde en het bedrag was, even fictief, €75,- totaal. Zij wilde pinnen en rondde het af naar boven, zei " maak er maar €80,- van. Maar zij doet het dus altijd. Ook bij een simpele kop koffie. Vind het niet perse raar, al zou ik het zelf niet doen. Hoe vinden / doen jullie dat als je pinnen, rond je dan ook ver naar boven af, indien je dooi geeft natuurlijk?