Ik merk dat ik al veel recepten heb geprobeerd die leden hier hebben geplaatst. Zo is nog steeds de Mexicaanse ovenschotel met tortilla chips hier vooral bij de kids nog steeds een topper Maar ik dacht, misschien is het leuk om hier nog meer succes recepten te delen met elkaar? Dus heb jij nog een heerlijk succes recept wat je hier wilt delen? Laat het dan hier weten Ik ga zometeen een lekkere kip maaltijd salade maken, hoe? Nog geen idee Barst los zou ik zeggen
Kip maaltijdsalade is hier favoriet bij onze oudste. Ik heb dan resten van gebraden kip fijngesneden, daarbij doe ik wat mayonaise, klein lepeltje mosterd, lepeltje groene pesto, peper en wat flor de sal. Dan met verse knapperige ijsbergsla, tomaatjes, komkommer en een beetje ui in julienne
Hier kip cajunsalade: Kip kruiden met cajunkruiden en dan zelf paneren. Dit in een salade met spekjes, pijnboompitjes en rauwkost, op een dun omeletje of een wrap. Als dressing doenik honing, mosterd en mayo en dan met paar drupjes water tot schenkdikte. En wraps met falafel: Libanese wrap vd albert heijn met falafel die ik opwarm in de oven of fornuis. In de wrap met rauwkost die je lekker vindt en flink knoflooksaus.
Qua zomersalade is dit mijn favoriet: rauwe babyleaf spinazie, avocado in reepjes, gerookte kip, gehalveerde snoeptomaatjes, feta in blokjes of plakjes chevre, walnoten of geroosterde pijnboompitjes en dan afmaken met honingmosterd dressing.
Spinazie a la crème met aardappelschijfjes, kaas en 3 geklutste eieren in een quiche uit de oven. Hier al heel lang groot succes.
Die Mexicaanse overschoten heb ik ook van hier, het recept, 2 weken geleden gevonden en gelijk gemaakt. Was echt heerlijk en staat bij ons ook hoog in de top favoriete gerechten! Waar Zp al niet goed voor kan zijn he?!
Onze broodjes hamburger zijn flink favoriet bij onze gehele vriendengroep: Zelfgemaakte burgers, met gekaramelliseerde uien, gegrilde ananas, salade van ijsbergsla en witte kool aangemaakt met limoensap. Bacon, cheddarkaas en mayonaise.
pasta chorizo fusilli chorizo rode paprika courgette tomatenpuree rode ui teen knoflook groente + chorizo fijn snijden fusilli koken zoals op de verpakking chorizo even aanbakken met ui en knoflook daarna de tomatenpuree mee bakken om te ontzuren. groente toevoegen gaar laten worden, fusilli erdoor scheppen en klaar. lekker met salade en kruiden stokbrood 4 chilli kipburgers met bugle's chips 2 kipfilets (pureren) kruiden met uienpoeder knoflook gerookte en gewone paprikapoeder zout peper chilli poeder daarna bal van draaien en door de bloem halen dan door de ei en daarna door de bugles chips sweet chilli
Leuk is dat he Ik lees wel eens '' Zoek dan gewoon op Google '' en dan denk ik ja dat zou kunnen maar ik zie hier heel vaak lekkere recepten vandaan komen en gebruik dit dan als mijn soort google hihi. Hier lees je ook meteen of het succes recepten zijn of niet
Rucola melange Gerookte kipfilet Cherry tomaatjes Bacon Croutons Parmezaanse kaas 1000 island dressing Hier de meest favoriete salade!
Hier is gegrilde zalm met tagliatell ook erg favoriet. Ik kruid de zalm ( liefst vers ) met wat viskruiden en smeer het dan in met kruidenkaas. Voor ik het in de gril doe sprenkel ik er nog wat citroen sap overheen en doe hem dan ca 10/12 min in de grill van +- 180 graden. Ik doe vaak alles op gevoel dus exacte tijden weet ik niet Ik kook de penne of de tagliatelle ( tagliatelle vinden ze hier lekkerder ) Dan gebruik in de meeste gevallen ( soms ben ik lui ) een zakje vissaus wat ik over de tagliatelle doe. Ik maak van de zalm kleine stukjes en strooi deze over de tagliatelle. Ik snij een klein bosuitje fijn en sprenkel dit er ook nog over. Heel simpel maar erg lekker. En dit is ook lekker als het koud is.
Hahahaha ik krijg gewoon honger! Hier bbqen we elk weekend, kip (hele kip), tot gyrosreepjes van varkenskarbonade of zelfs pulled pork tot biefstuk of moinkballs (rundvlees = moo en ionk= spek erom heen) Maar pulled pork met amerikaanse koolsalade van eefje die is echt voortreffelijk! Ingrediënten (voor een flinke schaal vol) 500 gram witte kool, fijn gesneden 100 gram wortel, julienne gesneden (hiervoor gebruik ik dit handige hulpmiddel) 1 rode ui, gesnipperd 75 milliliter melk 75 milliliter karnemelk 135 gram mayonaise 2 eetlepels azijn 2 eetlepels citroensap 50 gram suiker snufje zout en peper Meng de melk, karnemelk, mayonaise, azijn, citroensap en de suiker door elkaar. Breng op smaak met zout en peper. Voeg aan deze dressing de witte kool, wortel en ui toe. Goed mengen. Zet de coleslaw vervolgens minstens een paar uur in de koelkast, zodat de dressing goed opgenomen wordt door de groente. Als je de tijd hebt, kun je deze coleslaw zelfs het beste een dag van tevoren maken. Je zult merken dat de kool en de wortel dan wat zachter worden. Persoonlijk vind ik dit het lekkerst. Maar een paar uur in de koelkast en je coleslaw is ook al heerlijk!
Recept voor de burgers: 500 gram rundergehakt , mengen met 4 varkensworsten. Dijon mosterd, fijngesenden lente ui , 2 eetlepels sesamzaad en een beetje woichestersauce toevoegen, alles goed mengen met wat peper en zout naar smaak. Hier burgers van maken, let op maak in het midden met een lepel een kuiltje. Gekaramelliseerde uien: Klont boter smelten, 2 uien in halve ringen toevoegen, 2 eetlepels bruine basterdsuiker. Op zacht vuur zo'n 20-30 min laten karamelliseren. Coleslaw: Witte kool en ijsbergsla 1:1 in smalle reepjes snijden en mengen met het sap van 1 limoen. Burgers bakken: Burgers bakken in een pan, wanneer 1 kant gebakken is, omkeren en in stukjes gescheurde pancetta, plus een plakje cheddar er bovenop. Wanneer de burgers klaar zijn uit de pan halen: Ananasschijven: In een droge pan grillen, totdat ze wat lichtbruin zijn. Burgerbroodjes: Even onder grill leggen. Opbouwen: Mayonaise op het broodje, burger erop, ananas erop, gekaramelliseerde uien en dan de coleslaw. Smullen maar!