Hallo, Mijn zoontje van dik 3 maand doet het hartstikke goed. Hij slaapt overdag altijd 4 keer na elke voeding en na de 5de voeding gaat hij de nacht in en slaapt hij tot 6/ 7 uur door! De slaapjes overdag zijn echter wat korter 1,5 uur soms meer soms minder. Vandaag heeft hij telkens maar een uurtje geslapen. Ik vind het alleen erg lastig om zijn signalen te lezen. Er word namelijk gezegd bij de eerste signalen van moe zijn op bed brengen. Maar hij geeft naar mijn idee dit niet echt goed aan, hij gaapt namelijk meteen al als hij uit bed komt (ook na de hele nacht slapen.) Dus nu vroeg ik me af moet gapen altijd een signaal van moe zijn, zijn of kan het ook wat anders betekenen. Ik ga nu meestal af op het wrijven in oogjes, jengelig worden, rode wangen krijgen. Ik heb ook gelezen dat sabbelen op de vingers/ duim ook een teken van moe zijn is, maar dat doet hij ook heel veel en vaak meteen na de fles.
Hoi hoi, Als je reageert op de rode wangen, in ogen wrijven en huilerig worden is het prima! Het ene kind heeft een grotere zuigbehoefte dan de ander. Als je zoontje het verder goed doet, en goed groeit is het prima zo. Het schema dat je hebt is ook prima! Dat hij maar een uurtje slaapt per voeding is ook normaal hoor. Niets dan lof dus! Groetjes Adrienne