Lunchtip: Avond ervoor klaarzetten, dan hoef je 's ochtends alleen maar in je tas te steken. Of heel eenvoudig een paar losse boterhammen in je trommeltje en een potje pindakaas (of wat je maar lekker/handig vind) erbij steken. Eventueel een los bakje met wat cherrytomaatjes of stuk komkommer erbij voor tussendoor. Dan ben je ook nog gezond bezig.
Mijn probleem is dat ik om 6.30 al in de trein zit. Mijn reistijd is 2,5 uur heen en ook weer terug. Maar ik zou ook bij ah daar, losse broodjes kunnen kopen en dan zelf beleggen ipv belegde broodje vd bakker. Maar of dat veel goedkoper is. Ik werk di en do dus lang bewaren is lastig.
Wat zeker ook loont: kassabonnen checken, er worden zoveel fouten gemaakt! Korting die niet gerekend wordt of een los product dat ook in verpakkingen van 2 of meer gekocht kan worden wordt verkeerd aangeslagen. Pas een waterflesje dat als sixpack van 6 flesjes werd aangeslagen, inclusief 6x statiegeld. Vandaag weer 6 euro terug gevraagd omdat korting niet verrekend werd.
Wij hebben het gelukkig niet slecht maar mijn salaris is drastisch omlaag gegaan omdat ik nu een jaar in de ziektewet zit. - Bij ons zijn ze gestart met een grote verbouwing om begin volgend jaar hopelijk zelfvoorzienend in energie en van het gas af te zijn. Verder eten wij veeel minder vlees. - Minder vaak in bad en als mijn dochter in bad heeft gezeten laat ik het water niet weglopen maar vul het bij zodat ik in bad kan. -Korter douchen Ik wil alleen nog op de boodschappen bezuinigen maar het lukt mij oprecht niet. Het is zo makkelijk dat het thuisbezorgd word omdat ik lichamelijk niet altijd in staat ben om naar de supermarkt te gaan. Het is alleen wel veel duurder. Ik heb trouwens het nieuwe boek van Jamie Oliver gekocht: One. Met allerlij gerechten die je in 1 pan, ovenschaal of bakplaat kan maken!
Nou, dan is 's avond je brood alvast klaarmaken toch heel handig juist? Je bewaart het 's nachts in de koelkast. En qua niet lang kunnen bewaren overdag bij bijv. kaas en vleeswaren, dan neem je toch een klein koeltasje met koelelement mee? Deden onze kinderen eerder ook in de warme zomermaanden en ze nog geen koelkast op school hadden.
Ik wil dit kookboek kopen voor mijn man, voor Sinterklaas. Mag ik vragen wat voor gerechten hier zoal in staan? Sterkte met alles.. ❤
Het zijn vooral veel pasta's, stoofpotjes, shakshuka een aantal burgerrechten en oven gerechten. Denk aan burgers, traybakes maar ook toetjes/gebak. Ik vind dat er wel veel visrecepten in staan maar dat kan ook komen omdat ik daar dus niet van hou Er zitten ook vega en vlees recepten bij. Ik kan je eventueel wel wat foto's van recepten sturen. Dan krijg je een idee.
Dan is het toch juist handig om het ‘s avonds klaar te zetten? ‘s ochtends in een koeltasje met koelelement erbij, gaat prima.
We zijn verhuisd naar een energie neutraal huis, ben benieuwd of dat ook echt energie neutraal is. Verder wil ik zodra het weer kan vaker boodschappen gaan doen bij de Aldi en de Lidl en alleen voor specifieke producten naar de Jumbo en AH (maar nu even afhankelijk van bezorging, dus voorlopig gaat dat niet). Meer water ipv frisdrank drinken wil ik ook, maar geen idee of dat gaat lukken.
Op bol.com heb je vaak een knopje "inkijkexemplaar" , kun je er ook in kijken. Er is ook nog "Een: pan, plaat, planeet " van Anna Jones. Staan ook veel tips in over met resten koken (10x wat te doen met brocolli/ bonen / aardappels bv)
Maar dan is losse boterhammen en los beleg meenemen toch juist handig? Eventueel een klein koeltasje met koelelement erbij steken. Ik heb dat in het verleden vaker gedaan met salades. Saladebakje vullen met rauwkost, in de vakjes bovenop geraspte kaas en noten en een goed afsluitend bakje met dressing erbij. Koelelementje erbij. Kon tot lunchtijd in mijn tas blijven en was gewoon lekker fris. Er zijn ook broodtrommels te koop waarin een apart vakje zit voor een koolelement.
Het valt bij ons nog mee gelukkig.. we hebben nog n energiecontract tot 2024 en we realiseren ons heel goed wat een geluk we daarmee hebben. We werken allebei 4 dagen en hebben niet te klagen over ons inkomen. Dat betekent daarentegen ook dat we geen toeslagen krijgen. En we hebben drie opgroeiende kinderen die flink eten en veel te snel uit kleding en schoenen groeien. En nu alles zo duur wordt realiseer ik me dat we met minder luxe en overdaad ook best toe kunnen Wij zetten sinds deze maand de vaatwasser overdag aan (zonnepanelen). Wassen en drogen deed ik al overdag. De zonnepanelen hebben we begin vorig jaar gekocht met een gift uit een erfenis. Ik vond t toen al een verstandige keuze van ons (we twijfelden tussen de panelen of een vakantie of iets anders 'leuks') maar nu helemaal Man heeft van datzelfde geld ook een goede elektrische fiets gekocht, deels ook met het fietsplan van zijn werk. Stiekem pakte hij ontzettend vaak de auto voor kleine stukjes (10 min naar werk, 5 min naar kinderopvang, 5 min naar zijn vader.. "want dat is makkelijker"). Nu gaat hij net als ik ook op de fiets. Nu volhouden, ook in de herfst/winter. We laten de boodschappen 2x per week bezorgen ipv 1 keer. Klinkt dubbel, maar we kopen bewuster wat we echt nodig hebben voor 3 a 4 dagen en gooien minder weg. Doen bijna geen impulsaankopen. Ook ga ik minder snoep en lekkers kopen. Dat is echt niet nodig in overvloed.. Is ook beter voor onze lijn. Vaker water drinken. Pot thee zetten ipv losse zakjes. En vaker op kantoor werken in de winter We hebben een oude lening van mijn man afbetaald met spaargeld, dat scheelt flink in de maandlasten. En we hebben overbodige abonnementen opgezegd. En de grootste besparing is toch wel dat jongste 4 wordt en dus naar school mag. De rekening van 2 middagen bso is 1/3 van die van de kinderopvang.
Ben wel blij dat ik niet rook, geen geld dat daar naar toe gaat en dat lijkt me nu in deze tijd met stress of je de winter wel goed door komt ook niet iets wat dan makkelijk is om te stoppen. Zoon (8) zag bij de uitverkoop van de Intratuin knuffels liggen waar je je handen/armen in kan stoppen. Hij heeft hem getest toen het bloedheet was en ze deden het goed. Dus naast een deken op de bank kan hij tegelijk knuffelen en warme handen/armen hebben. Voor mezelf een andere variant meegenomen, dus lekkere warmen handen zal ik wel hebben. Ik zat er ook aan te denken om polswarmers te maken , wel de vingerloze. Lekker voor wanneer ik thuis bezig ben.