bezuinigen om het milieu of om het geld

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 2 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik bezuinig voor:

1. bewust voor geld

2. bewust voor milieu

3. bewust voor geld en milieu

4. bewust voor geld, en het milieu is mooi meegenomen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Astre

Astre Niet meer actief

Milieu en geld, maar milieu heeft voorrang mits het verschil in prijs niet te groot is. Dan kies is ik namelijk weer voor geld in plaats van milieu. Lekker duidelijk he :p

2. Islah

Islah Niet meer actief

Laatste optie (uit noodzaak). Als ik wat meer geld zou hebben zou ik wat meer milieubewustere keuzes maken, denk ik.
    Al zijn er ook behoorlijk wat dingen waar ik niet vanwege het geld zuinig mee omga, zoals water.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

4. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Ik denk dat het 1 samenhangt met het ander. Als we allemaal zouden 'consuminderen' dan besparen we een hoop geld, maar ontlasten we ook het milieu. Denk bijvoorbeeld aan; minder transport van goederen, minder(of in een ideale wereld, geen) bioindustrie, minder afval, minder verbruik van water etc etc etc..

Ik denk dus wel heel milieubewust na bij aanschaf van nieuwe spullen/boodschappen en koop bijvoorbeeld geen producten die afkomstig zijn uit de bio industrie

5. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Daar was toch ook zo'n leus voor; een beter milieu begint bij jezelf :D;)

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Kan wel waar wezen, maar een opgeruimd huis begint OOK bij mezelf ;)

7. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Precies dit.

8. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Hier moet je afval scheiden anders legen ze je bak niet.. 2x verkeerd gedaan dan gele kaart 3e keer rode kaart en word je op het matje geroepen bij de gemeente .. Wij leven met 6 personen groene bak word 1x per 2 weken gelegd net zo als de grijze.. Wij hebben veel afval.. Wat wij doen we gooien het in een gezamenlijke bak als we boodschappen gaan doen daar staat er 1.. Eigen schuld van de gemeente gewoon weg omdat wij het niet redden met de groene bak.. Overigs zijn wij de enigste die nog geen gele kaart hebben gehad.. Met rood legen ze een maand je bak niet ofzo.. Gesprekje en een cursus hoe je afval moet schijden.. Wat een hoop werk omdat te doen..

9. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Een beetje van beide. Geld besparen is tof, maar sommige keuzes maak je ook gewoon omdat het energie bespaart maar niet per se geld. En andere keuzes weer omdat je jezelf niet overal in wilt beperken.

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

neem dan een Nee Nee sticker.

11. Ons Kleintje

Biologisch is juist slecht voor het milieu. https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=biologisch%20slecht%20voor%20het%20milieu

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, want mijn man wil altijd in de reclamefolders kijken ;) Had het hem al eerder voorgesteld.

13. Islah

Islah Niet meer actief

Helaas is zo'n nee-nee sticker alleen goed tegen ongeadresseerd reclamedrukwerk... Ik krijg nog genoeg geadresseerd reclamedrukwerk. Volgens mij kan je daar niks tegen doen.

14. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.055
    2.921
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb gekozen voor beiden. Geld is wel de eerste plaats, maar het milieu vinden we ook niet geheel onbelangrijk. Dit uitten wij ook in het scheiden van al ons afval en het hergebruiken van materialen. Wij hebben bijv. toen we een nieuwe oprit wilden, de stenen van marktplaats gehaald. Onze "oude" stenen zijn ook allen weer opgehaald door anderen via marktplaats. Zo heeft niemand iets betaald (alles was gratis) en is er ook niets weggegooid. Ik zeg win-win (geld en milieu).

15. Tamio

Tamio Niet meer actief

Voor het milieu en geld is mooi meegenomen :)

16. Ons Kleintje

hier hetzelfde probleem helaas:)

17. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

18. Ons Kleintje

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.284
    6.751
    113
    En hoeveel folders zijn nu werkelijk interessant? Ik abonneer me gewoon op bepaalde nieuwsbrieven hiervoor.

Geadresseerd reclame doe ik meestal retour afzender met melding dat het ongewenst is en dat ze me moeten verwijderen uit het bestand. Een mail sturen werkt soms ook.

Ik krijg altijd zo veel jeuk als ik iemand afval niet zie scheiden overigens. En ik krijg blijkbaar erg veel jeuk, want ik zie meer mensen niet scheiden dan wel.

Hier echt in eerste instantie voor het milieu. Ik kan me ook altijd zo ergeren aan groene investeringen die blijkbaar terugverdiend moeten worden. Wij hebben zonnepanelen, maar dat hebben wij echt om het milieu gedaan ipv voordeel na 12 jaar.

Deel Deze Pagina