digitale tv of gewoon

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebeertje, 16 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Ik vroeg me af wat nu echt he verschil is tussen digitale tv (digitenne bijvoorbeeld) en 'gewone' tv.
    Weet iemand wat het verschil is in prijs en het aantal zenders?
    Een tijd terug hebben we eens zo'n proefpakket digitenne gehad maar toen was de beeldkwaliteit een stuk slechter als met gewone tv. Maar misschien is dat wel ondertussen verbeterd

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    #2 Luuz, 16 sep 2009
    Laatst bewerkt: 16 sep 2009
    kwaliteit van digitenne (qua beeld) vind ik wel goed, alleen stoort het zo belachelijk vaak,,
    Bijvoorbeeld de kabel/analoog van UPC kost max. €16,70 en via Ziggo €16,25
    kwaliteit van beide providers is goed, alleen kun je niet kiezen uit die twee.. Ze hebben allebei een eigen gebied,, als je een plasma of LCD of Full hD tv hebt zou ik voor digitaal kiezen... analoog op zo'n groot scherm vind ik persoonlijk niet mooi....anders kun je via Ziggo of UPC ook digitaal krijgen en die kwaliteit is ook goed...

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    wij hebben digitale tv van ziggo
    veel beter beeld met kabel hadden we vaak sneeuw

meerdere zenders
    en hebben nu
    bellen
    digitaal tv
    internet
    we betalen nu zo'n 15 euro meer geloof ik

4. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Toen ik nog met mijn ex samenwoonde hadden we ook digitale tv van ziggo en internet en telefoon, zo'n alles in één pakket.
    Alleen toen wou meneer wat anders, dus is 'ie overgestapt op internet en telefoon van kpn. dat beviel heel goed, dat 'ie daar maar een alles in 1 pakket aangeschaft heeft, dus met digitenne. Nouu, ik moet zeggen dat ik dat best waardeloos vondt. Hij stoorde super vaak, en ik heb liever gewoon de digitale van ziggo..
    Weet niet hoe het nu is hoor, ben er al een poos niet meer geweest en spreek hem ook niet.

Hier bij mijn moeder thuis hebben we internet+telefoon van tele2, en televisie van ziggo, en dat bevalt ons tot nu toe nog het beste! :)

5. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik heb digitale televisie van Ziggo. Al jaren (toen nog Casema) Ik zou ook echt niet meer analoog willen kijken want je ziet het meteen.
    Mijn dochter heeft KPN op zolder, maar die hebben niet zoveel zenders en die kan nog wel eens storen...

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wij hebben Digitenne en ik raad het je af!!!
    Het is zoooooooooooo slecht!
    Het stoort hier sinds 2 weken CONSTANT!!

7. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hoihoi,

Toevallig heb ik van de week digitenne besteld bij KPN. Wij hebben nu nog de ouderwetse kabel van Ziggo waar we bijna € 17,00 per maand voor betalen en nu via KPN gaan we € 8,50 per maand betalen. Dan heb je wel alleen de standaard zenders, maar voor ons is dat meer dan genoeg. Wij kijken niet zoveel naar de tv. Familie van ons heeft ook digitenne van KPN en tot nu toe alleen maar goede berichten.

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier digitaal van delta en dat bevalt goed...

iets beter beeld (maar verwacht geen wonderen) maar ik ben vooral blij met de extra zenders. De kinderen kijken wel eens naar nickjr, we hebben een gratis filmkanaal en ik kijk graag naar discovery living...

voor ons was het ong even duur, we kregen dat kastje gratis en hebben nu meer zenders en betalen maar een euro per maand meer ofzo. scheelt echt heel weinig.

9. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    O ja, we krijgen het eerst een maandje op proef, dus mocht het toch niet bevallen zitten we er niet aan vast en mogen we de hele handel gratis en voor niets terugsturen.

10. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Wij hebben digitaal van UPC. Ideaal en veel beter beeld. En je kan films en series enzobekijken /bestellen. Voor sommige moet je betalen maar heel veel is ook gratis. Die kleine meid kijkt nu bijvoorbeeld nijntje via de box. En we hebben zo'n 180 tv en radio zenders. Het is wel wat prijziger dan andere aanbieders....

11. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Ik zal dan morgen eens gaan kijken, we hebben nu Ziggo, maar voor telefoon en internet kpn, misschien hebben ze wel een aanbieding

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Digitale tv via de kabel... Wij hebben via Ziggo. Het basispakket kost net zo veel als analoge tv, alleen is het beeld veel beter en heb je veel meer zenders. En ook radiozenders trouwens.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier UPC digitaal. Alles in 1 pakket, snel internet en onbeperkt bellen naar vaste nummers, zijn in totaal 60 euro kwijt per maand.
    Grootste voordeel vind ik dat we kunnen opnemen, op pauze zetten en terugspoelen. De extra zenders vindt manlief met name belangrijk ;)
    Verder zijn we heel tevreden, goed beeld en verder nooit gedoe of wat ook.

14. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ook ik kan je heel erg Delta Digitale tv aanraden! Heb nooit last van storingen, wel een mooier beeld en meer zenders. Ons kost het ook niet eens zoveel meer.

Echt een aanrader!

15. 4days

4days Niet meer actief

Wij hebben digitaal van Ziggo, nooit problemen mee gehad. We hadden digitaal wel echt nodig, want we hebben een lcd tv van 92 cm breed, dus analoge tv werd echt super onscherp.

Wij betalen nu voor digitale tv, supersnel internet en telefoon samen 50 euro per maand. En we hebben vrij veel tv zender vind ik, maar dan eerst bij analoog.

16. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Hier ook digitaal van ziggo.
    Perfect. Veel zenders en goed beeld.
    We hebben wel een HD ontvanger. Daar zit ook nog verschil tussen he.
    En met een tv van 117cm full hd, is dat echt het mooiste.

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier digitale tv van Ziggo, bevalt erg goed.

Digitenne hebben wij 3 dagen gehad, verschrikkelijk slecht beeld.
    Als er een brommer voorbij kwam, stoorde dat ding als een gek.

18. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    bij digitenne heb je 'maar' 25 zenders zag ik op internet, bij Zggo kan je veel meer kiezen..
    Wat hebben jullie?

wij hadden dus met ziggo vreselijk slecht beeld een jaar geleden

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wij hebben met digitenne een pakket van 25 zenders, maar de antenne pikt er 59 op :p
    Alleen heb je daar niks aan als je alleen hokjes en vakjes ziet ;)

20. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    nee, dan niet hihi

Als ik het zo eens zie, heeft upc toch het meeste denk ik wat zenders betreft

Deel Deze Pagina