bezuinigen op de boodschappen hulp gevraagd(Als je ook niet breed leeft)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb dus echt nooit mayo in huis.

Maar het klinkt wel lekker.

Nadeel van zuinig boodschappen doen vind ik altijd dat het al snel ongezond of te vet wordt.

Een hamburger is goedkoop, maar niet gezond. Net als Mayo en een broodje hotdog.

2. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    Ik vind dat je met 100 euro per 2 weken niet duur uit bent.Ik zeg altijd op eten moet je niet bezuinigen!Maar je kan wel letten op wat je eet.Maar let wel op welk eten je koopt.Koop je vaak van die pakketten van bv wereldgerechten, dat is in verhouding met wat je krijgt dus duur.Kook met minder verse ingredienten,dus kruid je eten met potjes kruiden ipv bv verse knoflook,peterselie,basilicum kopen ect.
    Gooi eten wat over is niet weg,maar bewaar het.Elke dag bv 3 aardappels over is eind van de week gebakken aardappelen.Koop grote voordeelpakketten met vlees en verdeel het in porties voor je het in de diepvries doet.
    "gewone" koffie is goedkoper dan pads.Wil je perse pads gebruik dan het eigen merk.
    Kijk in de winkel en in folders wat er in de aanbieding is.

3. @bosi.. haha ja mayo hoeft idd niet in ieder kastje te staan!
    Ik gebruikte nu trouwens die halfvolle van de ah. Lekker lekker..
    is nog slecht, maar minder slecht dan haha

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    nou hier is cornedbeef nou iets dat niet standaard in huis is, uitjes en augurk ook niet. Mayo is geen punt haha

5. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    bestel gratis dingen....

bijvoorbeeld: www.naty.com
    door amassadeur te worden (door enkele mailadressen door te geven) krijg je ene bon waar je bij de etos een pak luiers mee op kan halen.. heb het al meerdere keren gedaan .... altijd handig

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Meiden super bedankt voor alle tips!
    we zijn al terug naar 75 euro per 2 weken :D
    Ook doen we nu om de week 1 klein cadeautje voor Tygho kopen alvast voor Sinterklaas en kerst zodat die periode niet zo duur zal worden(zal dan waarschijnlijk een tussentijdse toets moeten doen of misschien zelfs wel afrijden en dat kost ook klauwen vol geld)

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vind het echt superknap en heel erg krap 75 euro per 2 weken (luiers, voeding, wasmiddel e.d. ook allemaal erbij?>) pfff echt knap!! ik ben blij als ik met 150 euro per week uitkom hahaha

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja een cadeautje halen vast voor kerst of sinterklaas doe ik ook altijd. Ook bij verjaardagscadeaus doe ik dat. Als ik ergens een aanbieding zie dan kun je dat vast kopen.

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dat is idd inclusief wasmiddel en luiers.
    Nou koop ik over 't algemeen zo'n aanbieding van de huggies 3 voor 20 euro en dan kom ik dan een flinke tijd mee door dus het is geen wekelijkse kost,maar 5 euro opzij leggen per week daarvoor.
    Wasmiddel - neem gewoon steeds een andere mee, dan zwart,dan wit,dan hoofdwas... niet 3 flessen per x hoor-
    Wasverzachter ben ik mee gaan minderen omdat mn zoontje ineens eczeem heeft :( Dus dat scheelt ook alweer.

En tja verder zoals ik al zei gewoon goed kijken wat waar het goedkoopste is...al scheelt het een paar cent, tel het bij elkaar op en je komt een heel eind.

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Voeding heeft mn zoontje niet echt meer.
    Alleen savonds voor het slapen gaan een flesje van 160cc bambix avondpap maar van 1 pak in de week word je ook niet arm ;)

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb vorig jaar op de Huishoudbeurs een lading cadeautjes ingeslagen hahahaha, scheelt echt in de prijs.
    Goeie tas mee :p

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Heb je wel gelijk in maar het goedkoopst blijven toch altijd gekookte/opgebakken aardappels,Kan met een 5 kilo zak ruim 3 weken doen.
    Helaas is dat geen maaltijd en moeten er toch nog groenten en vlees oid bij.

13. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Hier hebben wij zo'n 60 euro per week.
    Dan zijn wij met ons 5en en dat gaat redelijk moet ik zeggen.
    Haal hiervan trouwens geen luiers wasmiddel ed.
    Die haal ik altijd als het in de reclame is en dan neem ik 4 stuks van ieder mee en daar doen we een hele poos mee.
    Boodschappen halen wij elke week bij de lidl melk kaas ed.
    Brood haal ik hier elke week bij onze buurtsuper ik haal dan 4 maisbroden en die doe ik in de vriezer.
    Daar doen we zeker een week mee.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja als ik voeding, luiers, wasmiddel e.d. niet meetel kom ik ook op veel minder uit..

dat scheelt mij per week ongeveer 45-50 euro... (2 pakken pampers, 4 pakken doekjes, 1 pak voeding, wasmiddel, spul voor de vaatwasser, wasverzachter,tandpasta, shampoo, tandenborstels, scheermesjes, scheergel, deo, spul voor in bad, douche, chloor, wc blokjes, schoonmaakmiddelen, dan heb ik het nog geeneens over doekjes, theedoeken, dweil die ik om de zoveel tijd vervang) die dingen tel ik wel allemaal mee met de wekelijkse boodschappen als ik dat niet doe kom ik " maar" op 60-70 euro per week ofzo..

15. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    up up

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou ik zal eens een goedkoop en errug lekker recept plaatsen.

macaronie met spinazie ala creme, spekjes en tomaat

voor 4 personen:

voor 4 personen, naar eigen inzicht hoe grote eters jullie zijn.
    pakje dobbelssteentjes spek
    pak spinazie ala creme
    3 tomaten
    evt wat roomkaas nog erdoor
    als je van piitig houdt theelepeltje sambal
    kosten: zak macaronie 500 gram +- 50 cent
    pak spekjes ( euroshopper of aldi) 80 cent
    pak spinazie ala creme (groko of euroshopper) 50 cent
    tomaten 1 euro?

totale kostten ongveer ;2, 80 euro. pp 0,70 cent

macaronie gaar koken afgieten, spekjes bakken en spinazie opwarmen. in een grote pan de macaronie, gebakken spekjes en warme spinazie door elkaar mengen. als laatste tomaatje erdoor en evt de kruidenkaas en sambal. dit alles goed doorroeren tot de tomaat wat zacht is geworden.

echt smaakt heeerlijk!:p

17. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nog eentje heb ik zelf gegeten vandaag

tortilla wraps met tonijn

pak van 8 tortillas ( 1,80)
    2 blikjes tonijn ( bij aldi 0,79 cent)
    1 grote ui ( 0,25)
    1 komkommer (o,80)
    bakje kruiden kaas ( euroshooper, aldi 0,69 )
    peper en zout naar smaak

warm de tortillas even op. maak een mengsel van de tonijn, ui en komkommer. bestrijk de tortilla met wat kruidenkaas en besmeer met het tonijnmengsel. oprollen en klaar! heerlijk
    totale kostten 3, 53 euro. pp 0,88 ( 4 personen)

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mijn alleen eet al 8 tortilla's hahaha dat is een bijgerecht toch geen echte maaltijd? tenminste mijn man zou me ontslaan als huisvrouw met zo weinig eten (even met een knipoog lezen haha)

die bovenste vind ik wel een leuk recept en kan je aanpassen naar hoeveelheden..

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hee, studentenmacaroni :) Dat at ik vaak toen ik nog studeerde (en dus geen rooie cent had).

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Als er hier een mama (of papa?) is in omgeving Den Haag/Westland kan ik je misschien een beetje blij maken. Ik heb nl. de voorraadkast opgeruimd en wat spullen waar wij niets mee doen.Stuur dan even een PB!

Deel Deze Pagina