bezuinigen op de boodschappen hulp gevraagd(Als je ook niet breed leeft)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ja tortilla's komen hier ook niet door als maaltijd hoor.
    Veeel te weinig voor mijn manneke

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou dan gebruik je het voor 2 personen he?;) heb je pp 4tortillas. ik weet niet wat jullie dan gebruiken voor tortillas maar ik heb hier van die grote , zo groot als een pannenkoek in een pannekoekenhuis en daar twee van helemaal gevuld.... nou lijkt mij dat je daar aardig vol van zit. tis ook maar net wat je jezelf aanwent natuurlijk.;)

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hier ook tortilla's (wraps) als maaltijd hoor, heerlijk. Je kunt er alles in doen wat je wilt, koud, warm etc. Lekker makkelijk ook. Wat ik vaak doe is een enorme pan met een bonentomatenmengsel maken en dat in porties verdelen voor de vriezer. Dan gebruik ik een deel met tortilla's, een deel met rijst etc.

Oh ja, in het nieuwe hoogvlietblaadje staan deze maand ook budgetmaaltijden.

4. @tortilla's! Hier ook favoriet!

@macaroni.. klinkt lekker ... hier alleen een vent die niet van spinazie houdt!

@pasta.. ik maak vaak pasta a la 'wendy' haha!
    Dat is gewoon pasta koken, spekjes bakken, uitje erbij, en dan boursin erbij! Voor mezelf doe ik nog broccolie roosjes erdoorheen!
    Lekker lekker! Zelfs de kleine vindt het heerlijk!

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Toen ik studeerde maakte ik vaak zelf soep. Doodsimpel en erg goedkoop, want je neemt gewoon de groente die je over hebt, gooit er een aardappel of twee bij, groentebouillon en kruiden (wat je lekker vindt, bijv. kaneel, chilipeper, komijn, cayennepeper, etc bij bonensoep), en pureren maar.

Je maakt meteen liters, door de aardappels vult hij goed en je kan het invriezen. En je oude groenten hoef je nooit weg te gooien, die maak je altijd op.

Ik kwam destijds rond met een budget van 30 euro per week en had genoeg over voor alle boodschappen. Ik vond de Dirk/Bas/Digros altijd een erg fijne, goedkope en uitgebreide winkel. De Aldi gebruikte ik voor de lekkere dingen en feestjes, erg goed spul! Trouwens, ik las vandaag in de krant dat de Bas/Dirk/Digros de schoontste groenten en fruit in de schappen heeft liggen. Ook een fijn idee voor vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven.:)

6. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Zo, wat veel handige tips hier.

Wij zijn met zijn 4en en zijn tussen de 175-200 per week kwijt aan boodschappen. Het meeste halen we bij de AH en Digros. Alleen vlees, beleg en brood bij de slager en bakker. Want het vlees bij de AH en Digros is niet lekker.
    Ik reken wel lunchgeld mee. Mijn man en ik geven rond de 20 euro per week uit aan lunchgeld.

7. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik heb dit net vol verbazing gelezen en heb net besloten dat er bij ons thuis wat dingen gaan veranderen!
    Wij zijn met ons drietjes (Vriend, zoon van 8,5 maanden en ik) per week zeker €150 kwijt aan boodschappen. Wij eten wel altijd erg gezond en we hebben geen snoep/chips in huis maar we kopen dus wel altijd alles bij de AH en C1000.
    Als ik dit hier zo lees moet dat dus veel goedkoper kunnen!

8. Moedervan2

Moedervan2 Niet meer actief

kent er iemand een boer die oa groente en aardappelen verkoopt in Brabant?

9. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Wat mij wel opvalt is dat (in mijn ogen) veel ongezonde recepten zijn. Bij ons komen er gewoon echt geen vette happen door en alleen ui/champignon is voor ons niet genoeg als groente.
    Mijn vriend moet sowieso 2x per week pasta (de dag voor en de wedstrijddag zelf) en daarnaast eten we veel rijst en soms (1x per week) aardappelen. Ook eten we zeker 2 tot 3x per week vis. Ons halve bord ligt vol met groente en daarbij dan wat aardappelen en vlees/vis.

Zijn er ook groente/vis/gezonde tips? Ik vind het soms namelijk wel moeilijk om voordelige maar ook gezonde recepten te vinden.

Een van onze favorieten (dit is voor ons de ongezonde hap):
    Penne (Pasta) €0,87 AH
    Zalm (Verpakte gerookte zalm) €2,79 bij AH
    Creme Fraiche (Of de light variant) €0,35 AH
    Roerbak groente (Veel verschillende soorten) ongeveer €1,20

Penne koken, groenten roerbakken later de zalm erbij even mee bakken dan de creme fraiche erdoor.
    Lekkerste is om de penne toe te voegen aan de pan saus. Nog even samen verwarmen en goed roeren. Klaar!
    Snel, makkelijk en niet duur en met vis!

Je kunt er eventueel nog garnaaltjes door doen, ook erg lekker!

10. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel

wij hebben een paar maanden geleden ook zon schema gemaakt en het is fantastisch,ik spaar nu wel echt ipv het alleen maar voor te nemen.Wij zijn met 4 personen.Hier ook per week 100 euro voor boodschappen en wat overblijft naar de spaar.Dan nog 250 sparen en 100 onvoorziene uitgaven.Als mijn berekeningen kloppen hebben we over 10 jaar 45000 gespaard!!:)

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Rondom hoogerheide erg veel boeren die groente/aardappels verkopen aan de weg!

12. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland

13. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Jeetje ik vind het echt knap dat sommige van jullie als gezin rond kunnen komen van 1200/1300 euro in de maand, petje af hoor.
    Als ik dit topic lees schaam ik me er eigenlijk een beetje voor hoe ontzettend makkelijk ik geld uitgeef aan dingen die eigenlijk niet eens echt nodig zijn...

14. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Wat wij vaak doen als er aanbiedingen groenten zijn is een voorraadje inslaan en invriezen... 't Zelfde met vlees... En heel vaak maken we gerechten met 'n beetje gehakt, wat altijd wel ergens goedkoop te vinden is. Roerbakken rulez, zeg maar... :p

Maar je hoeft je toch niet te schamen als je een leuk inkomen hebt? Ik zou ook makkelijker geld uitgeven als ik meer had.. :D

15. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik schaam me ook niet zozeer voor het feit dat ik een leuk inkomen heb en daardoor geld uitgeef, maar ik schaam me een beetje voor dat ik dat doe zonder er ook maar een seconde bij na te denken dat een ander gezin misschien wel een week lang boterhammen met pindakaas moet eten (bij wijze van dan he) van het geld dat ik uitgeef aan het zoveelse onnodige merk jurkje vooor tante tut die wel voor 3-4 weken schone kleding in de kast heeft hangen.

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

je beseft het nu toch? dan is het goed!;)

17. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    :)

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nne joh schamen is helemaal niet nodig en als jij lekker kan kopen moet je dat gewoon doen. zolang je gewoon af en toe beseft dat niet iedereen dat kan is er niks aan de hand hoor. en hoef je je niet te schamen. ik bedoelde met mn opmerking dat ik het juist goed vindt dat je er op zon moment als dit bij stilstaat! toppie!:)

19. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    die pizzabroodjes heb ik echt al paar keer gemaakt mijn man is er dol op

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007