bezuinigen op de boodschappen hulp gevraagd(Als je ook niet breed leeft)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    vermoeiend hoor met mama mc cleods daughters kijken:p

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    oeps plaats ik in verkeerde topic sorry

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    leuke foto!! :)

4. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Hallo meiden, ik 'up' dit topic maar effe, want het is erg 'afgezakt' ;)
    En omdat ik het een heel handig/leerzaam en ondersteunend topic vind, hoop ik dat er nog genoeg dames zijn die hier mee willen kletsen.

Wegens omstandigheden zijn onze inkomsten dusdanig sterk gedaald dat ik op het moment even niet weet hoe we de touwtjes aan elkaar vast moeten zien te knopen de komende tijd.
    Voorlopig moeten we (mijn partner en ik, ons dochtertje en de kat) rond zien te komen van 50 euro per week (voor levensmiddelen, verzorgingsproducten, was- en schoonmaakmiddelen, voeding en kattenbakgrit voor de kat, dierenarts)
    Gelukkig is er wel voldoende geld begroot voor luiers voor mijn dochtertje, kleding voor haar en brandstof voor de auto (die hoeven dus niet van die 50 euro betaald te worden)
    Maar helaas blijft er niks, noppes, nada over voor onderhoud huis/auto's/cv ketel, sparen, kleding/kapper/make-up/verzorging voor vriend en mezelf, reparaties auto e.d., relatietherapie (terwijl die hard nodig is! :(), sinterklaascadeautjes, uitstapjes (of kopje koffie ergens), sport, leesvoer (boeken/tijdschriften).....eigenlijk alle extra's die het leven net even wat aangenamer maken.
    Nou goed....er zijn genoeg mensen die het met nog minder moeten doen, maar neemt niet weg dat ik het behoorlijk klote vind, bovenop alle overige problemen :(

Waar ik op dit moment al tegenaan loop is dat gezond eten, wat ik absoluut noodzakelijk vind (dus voldoende fruit en groeten per dag, volkorenproducten etc), veel duurder is. Iemand nog goede tips wat dit betreft?

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Voor fruit en groente zou ik toch aan de markt denken, beetje einde van de dag en dan flink afdingen. Als je dat met een lach doet, werkt het meestal wel (geldt overigens voor bijna alle producten :) ).
    Verder rechtstreeks bij de boer kopen, is vaak ook veel goedkoper.

Voor dagjes weg heb je wel sites waar je gratis uitjes op kunt vinden zoals: Dagje uit tips en goedkope uitstapjes. GratisDagjeWeg.NL Misschien vind je daar nog iets leuks.

Tijdschriften kun je vaak gratis in de bieb lezen (ook als je geen lid bent) en daar heb je vaak ook voorleesuurtjes voor met je kindje.

Voor (sinterklaas)cadeautjes kun je misschien nu al kleine beetjes (een euro hier en daar) van je budget halen zodat je straks een klein bedrag bij elkaar hebt om wat cadeautjes te kopen.

Je zegt ook dat je geld voor luiers etc extra hebt begroot, misschien als je daar kunt besparen heb je geld voor wat extraatjes.

Weet niet of je over de relatietherapie nou serieus bent of niet, maar het is volgens mij wel zo dat eerstelijnspsychologie via de basisverzekering vergoed wordt.

Verder kun je misschien op de autoverzekering nog flink besparen? Dat zou je online kunnen checken.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

6. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Rosao, SUPER bedankt voor je berichtje!
    Je goede tips geven me net weer effe een positieve push, zorgen dat ik er weer in kan geloven dat we echt wel door deze periode heen kunnen komen.

Besparen op de verzekeringen is helaas geen optie meer, want die zijn al zo ver als mogelijk uitgekleed ;) Maar ik kan inderdaad wel creatief om leren gaan met bv. de aanschaf van groenten. Vooral die tip van de bibliotheek vind ik ook erg fijn, althans....voor later. Ik kan/mag vanwege mijn gezondheid immers (nog) niet autorijden en ben dus aan huis gekluisterd. Maar oma wil vast wel eens een keertje met mijn muppie in de bibliotheek boekjes gaan lezen :)
    Het niet mobiel zijn maakt het allemaal wat gecompliceerder, maar hoe dan ook....CREATIEF zal ik op den duur wel worden van het moeten beknibbelen op de uitgaven ;)

Lief dat je meedenkt met me!

Groetjes,
    Chipske

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Graag gedaan, fijn dat je er wat aan hebt. Maakt het wel lastig idd als je niet mobiel bent. Doet je partner nu alle boodschappen enzo?

8. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    wij moeten straks ook van een klein bedrag per week leven.
    mn vriend rookt dus er gaat sowieso al 3 a 4 pakjes shag vanaf. (aldi 4,20 per pakje)
    luiers 1 pak per 2 weken (meestal) van de kruidvat voor 13,99
    kontdoekjes van de action.
    90 doekjes voor 0,99 (zijn de goedkoopste doekjes die ik heb gezien)
    kleding voor mn dochtertje krijgen we gelukkig allemaal.
    ik doe mn vriend zn haar zelf met de tondeuse.
    mijn haar is al bijna 4 mnd niet meer geknipt.
    (kost 15 euro en dat vind ik veel te veel)
    (maar binnenkort moet ik echt wel weer een keer)
    gelukkig krijgt mn dochtertje nog borstvoeding dus dat scheelt heel veel kosten.
    heb al potjes groente en fruit gekocht bij de action 0,39 ct (van zonnatura)
    (ze krijgt het pas met 6 mnd)
    (we wonen nu nog tijdelijk bij mn ouders in dus we hoeven gelukkig alleen maar kostgeld te betalen, huur, eten enz zit erbij in)

maar alle tips om geld over te houden of te besparen zijn welkom

9. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Ja, hij doet inderdaad al maanden de boodschappen.
    Op zich wel prettig natuurlijk dat ik nu niet met de boodschappen hoef te zeulen, maar ook wel knap lastig dat ik niet zelf 'mijn' producten uit kan zoeken in de winkel.
    Hij laat zich nogal moeilijk de wet voorschrijven ;), dus ook al maak ik boodschappenlijstjes....er is eigenlijk geen 1 keer dat hij niet tig dingen extra koopt en/of dingen vergeet.
    ZUCHT ;)
    En tja....nu we drastisch moeten bezuinigen vind ik dat nog extra vervelend. Maar goed....'t is niet anders.
    Dus we maken er maar het beste van he?!

In ieder geval is het heerlijk om dit topic te hebben. Ten eerste vanwege het gevoel dat er meerdere vrouwen zijn die creatief om moeten gaan met het geld dat ze ter beschikking hebben, ten tweede vanwege de handige tips.

10. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    lovelyengeltje, ik weet niet hoeveel luiers er in een pak zitten van 13,99, maar het loont volgens mij wel de moeite om wat dat betreft de aanbiedingen in de gaten te houden.
    Reken eens uit hoeveel je nu per luier betaald.
    Dan weet je snel genoeg of je goedkoper uit bent door eens, tijdelijk, op een ander merk over te stappen.

11. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ik heb van kruidvat eigen merk.
    mn dochtertje heeft nu maat 4 dus 80 luiers per pak.
    heb nog 3 pakken huggies maat 3 die ga ik ruilen (hopelijk doet de kruidvat dat ook, de etos sowieso wel) voor maat groter.

12. Linda86

Linda86 VIP lid

@ Lovelyengeltje: je zou je dochtertje (als de potjes op zijn) gewoon met jullie mee kunnen laten eten, eventueel gepureerd/geprakt. Altijd goedkoper dan zo'n potje. Een aardappel en een klein beetje groente kost echt niet veel.
    En qua kapper: veel mensen die een opleiding tot kapper volgen hebben vaak een model nodig, dus dan zou je gratis geknipt kunnen worden! Scheelt weer 15 euro, en dan kan je misschien ook wat vaker gaan.

13. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Ik heb trouwens online een kasboek aangemaakt, op www.kasboek.nl, waarbij ik van alle uitgavencategorieën een limiet heb ingesteld.
    Op die manier kan ik in 1 oogopslag checken of de uitgaven binnen het daarvoor begrote bedrag blijven.
    En als er eens een keertje iets overblijft in een bepaalde categorie, dan kan dat geld weer besteed worden aan iets anders.

14. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ik ben nu ook al bezig met kleine hoeveelheden verse groenten te pureren en in te vriezen(uit eigen moestuin zelfs)
    maar zal het bij de action staan en dacht dat neem ik ff mee.
    is wel handig als we bv. ergens heen gaan.
    dan kun je het zo warm maken.
    de 1e en laatste keer naar de bevalling ben ik gratis geknipt door vriendin van mn zusje(die doet kappers opleiding)

15. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    sorry effe offtopic, ik las deze zin, en het woordje beunen en dacht gelijk: die komt vast uit de achterhoek haha, dat is echt zo'n typisch woord wat je ergens anders in het land niet gauw hoort!

Maar ontopic, ik denk dat het niet uitmaakt of je 1 of 2 keer per maand boodschappen doet, de prijs zal hetzelfde blijven en groentes enzo zijn echt niet zo lang houdbaar, dan moet je straks misschien weggooien, en dan ben je eigenlijk meer kwijt...

Wat ik ook vaak doe: mijn huis eens goed doorlopen, alles wat ik langer dan een jaar niet gebruikt heb, gaat naar marktplaats, ik heb echt al veel verkocht op die manier.

En idd, probeer allebei wat bij te klussen, dan moet het vast wel lukken toch?

16. En meld je aan bij lekkerinhetleven.nl

Ik krijg een paar keer per jaar een boekje met een hoop kortingsbonnen!
    Ook 2 voor pampers (10 euro korting)
    Afgelopen week was er bij de etos 4 voor 35 euro...
    En bij hun kan ik deze bon ook inleveren! Dus had ik 4 pakken maat 5 luiers voor 25 euro!
    Dat scheelde echt wel!

En idd veel verkopen via MP!
    Daarna weer die site uitzetten anders ga je zelf weer meer kopen hhahah!

17. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb me net bij die site ingeschreven, krijg ik dan automatisch die bonnen, of moet ik dan nog iets anders doen nu?

18. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    hihi ik heb me ook net ingeschreven op lekkerinhetleven.nl
    ik wacht het maar af

19. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Op zich aanlokkelijk die site, maar heb het toch maar niet gedaan.
    Want daarmee gooi ik de 'deur' weer open voor allerhande instanties die mij hun producten proberen te slijten middels ongevraagde reclame (oa via telefoon) en daar ben ik nu juist schoon schip mee aan het maken.
    Werd er gek van, al dat gebel...;)

Ik wilde hier eens even komen melden zeer aangenaam verrast te zijn door de hoeveelheid boodschappen die ik bij de Aldi kan doen voor een x bedrag vergeleken met andere supermarkten waar ik voorheen kwam (meestal AH, maar ook wel eens C1000, jumbo).
    Dit heeft me, naast al jullie lieve en handige tips, gesterkt in het geloof de touwtjes vast wel aan elkaar te kunnen (leren) knopen.

:)

20. Ik heb verder niks hoeven te doen. Wordt ook nooit gebeld. Krijg de bonnen. Zitten vaak nog leuke proef dingen bij (maandverband, koffie enzo). Helemaal top!

Deel Deze Pagina