bezuinigen op de boodschappen hulp gevraagd(Als je ook niet breed leeft)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Heb niet alles gelezen, maar wel veel. Handige tips...

Wat wij hier nog weleens doen:
    ipv een kruidenmiszakje voor macaroni bijv gewoon zelf kruiden mixen.

Ik probeer (lukt meestal niet) op te letten als ik bijv geraspte kaas koop of bepaalde groenten, ik dat bij 2 gerechten kan grbuiken. Je eet dan wel gevarieerd, maar wel voordelig.

Je kan letten op hoeveelheden (ook goed voor de lijn, daarom doe ik het eigenlijk meer). Minder limonade in de bekers, meer water, minder broodbeleg op je brood, minder wc papier op het toilet gebruiken, etc etc. Of producten langer gebruiken. ik gebruik mn scheermesjes langer dan op de verpakking staat, doe langer met mn maandlenzen dan een maand etc.

Ik ga dit topic in de gaten houden... Leuk!

2. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Ik heb erg veel aan deze 2 clubs.Het is gratis en je krijgt geen
    irritante mailtjes en degene van wie de clubs zijn heeft meerdere
    leuke clubjes

Goedkoop weekmenu:
    SUPERGOEDKOPE RECEPTEN

En er is nog een website met tips op wat je kan
    bezuinigen:
    WAAR KAN IK OP BEZUINIGEN?

Groetjes,
    Nessy

3. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    @Pienie, is het wel verstandig om te bezuinigen op maandlenzen?
    Ik kreeg enorme last van mijn ogen, droogden helemaal uit en nu kan ik ze helemaal niet meer in.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik draag mijn maandlenzen ook standaard een week langer dan een maand, na 4 maanden heb ik me 1 setje bespaard, en over een jaar 3 sets... die 1e week merk je niks van hoor

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Draag hier de daglenzen 2 dagen.
    Droeg mijn maandlenzen ook altijd langer!

Ik scheer gewoon met badschuim, scheerschuim is zo duur.

6. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    up

zijn er nog tips.
    bij de action heb je goedkope kontdoekjes.
    90 stuks voor 99 cent
    gele verpakking van teddy care(geloof ik)

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    die doekjes heb ik ook!!

Meiden hou de C1000 en de AH in de gaten nu!
    Ze zijn in strijd.

1e week hamsteren bij AH: Roosvicee pakken 2e gratis
    na 3 dagen een lastminute euro aanbieding bij C100: 2 pakken dubbelfris voor 1 euro!
    2e week Hamsteren: 2e pak gratis bij dubbelfris(dus 2 voor 88ct!)

hou ze in de gaten dames!

8. caroline16

caroline16 Niet meer actief

Mijn vriend zit in de schuldsanering en we krijgen daar 45 euro boodschappengeld per week van. Wij komen dus elke week rond met 45 euro.. en hij rookt ook.. dus dat is ook minimaal 2 pakjes per week. We doen boodschappen bij Lidl en soms Aldi, als we lege flessen hebben leveren we die ook in, en 1x in de week soep eten is ook geen ramp.. soms zelfs 2x...

verder kopen we goedkoop vlees, zoals bij de Lidl heb je worstje, 5 stuks, en die is niet duur.. daar doe je drie dagen mee.. als je 1 vleesje erbij doet dan..

Verder, ik ga niet zeggen dat je vriend moet stoppen met roken want dat heeft totaal geen nut, dan heb je straks een sjagerijnige vriend thuis zitten!

Koop niet al teveel extra's, en als je bijv. paprika chips wilt ofzo, neem dan niet die van Lays, maar die van het eigen merk of dievan Crackito ;)

9. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    een klein tipje,de melk en of yogi met een laagje water verdunnen,is nog gezonder ook!!

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik vind eigenlijk dat als je gebruik maakt van een schuldsanering dat stoppen met roken niet zo'n dom idee is eigenlijk want JIJ levert dat geld in voor hem en je bent met zijn tween, dus jullie eten minder omdat HIJ rookt dat vind ik ontzettende egoistisch van je partner, als je alletwee krap zit leef je daar ook alletwee naar en doe je wat daarvoor nodig is zeker als je van dit soort voorzieningen gebruik maakt (hetzelfde geld voor drinken, uitgaan, drugs dat zijn allemaal dingen die NIET nodig zijn in je leven, leuk wel maar nodig NEE..)

Je bent toch samen in deze situatie? dus ook samen ertegenaan? 45 euro is al niet echt een wereldbedrag..

het bedrag wat je partners rookt (circa 7 euro per week) is straks een pak pampers moet je maar denken wat is nu belangrijker?

11. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ben het wel met isademi eens....

12. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Als ik jullie verhalen lees zie ik dat ik het helemaal niet slecht heb.. maar ik weiger wel geld uit te geven aan zaken die goedkoper kunnen.
    Ik kan heel slecht tegen wasmiddelen (zelfs geen neutral) dus wij gebruiken altijd robijn.. en das stervens duur als je het niet in de aanbieding koopt.. laatst was er bij de buurtsuper 3 grote flessen voor 9 euri.. en daar heb ik 9 flessen van ingeslagen. We kunnen dus een poosje vooruit!
    En kleine dingetjes; gewoon schoonmaakmiddel (verdunt met water) ipv ruitenvloeistof voor de auto, stofzuigerzak leegkiepen in de prullenbak (hier van die plastic herbruikbare).

13. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Herinner me ineens dat ik een poosje geleden een artikel heb gelezen in de Linda over mensen die met weinig rond moeten komen.. er stonden verhalen in die misschien voor sommigen een tip zijn

14. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Ik heb niet alles gelezen, maar wil hier even op reageren. je kan ook gewoon een washandje met aan 1 kant zeep, en dan aan de andere kant alleen water om het weer af te vegen.8)

15. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
  16. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    idd goed inslaan bij C1000 en AH is een goed idee.
    Heb ik ook gedaan.
    Had een pak vlees van 4stuks. Die was 1+1 gratis. Dus totaal 8schnitzels, op dat ene pak dat ik moest betalen zat ook nog 35% korting. Dus dat was lekker v oordeel.
    En heb flink dubbelfriss ingeslagen, wat pizza's (ach een keertje moet kunnen) en bij C1000 flink mac.groente ingeslagen enzo.
    Ik heb diepvries en kasten vol!!

17. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Zijn onlangs overgestapt van c1000 naar Aldi (voor de meeste basic dingen) en dan heb ik een kar vol voor 40,- tewijl ik voor hetzelfde bij de C1000 daar ruim overheen zit. Dan moet ik alleen nog kattevoer, wasmiddel en shampoo en zeep halen, dat doe ik wel bij de C1000. Wij geven zo'n 60,- uit per week, en we zijn met ons 2en.

18. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Koop met al die aanbiedingen niet meer dan je normaal doet! Het zijn lokkertjes en meestal koop je te veel. Neem nou alle a-merken. Vaak ben je alsnog veel duurder uit. Ik drink veel water of lessini. Kost bijna niets per glas.
    Daarnaast stampotten tijd komt er weer aan! Heel goedkoop en lekker. En sla 2 x per week vlees over. Dat scheelt zo veel! (en is beter voor het milieu)

Ik lees verhalen over mensen die water drinken voor het eten om minder te eten,..water is geen vervanger van voedsel hoor. Je moet eten om je energie op peil te houden en in water zitten geen voedingsstoffen. Vind ik echt een slecht voorbeeld.

Tuurlijk kun je op de boodschappen besparen,..maar wij geven veel meer geld uit aan allerlei andere overbodige zaken dan eten.

bijvoorbeeld afwasmachine, droger, auto, motor, merkkleding + schoenen voor ons alledrie, eten in bedrijfskantines, een zolder vol meuk die eventueel verkocht kan worden. Wij kunnen het betalen, maar ik denk wel dat daar soms meer te besparen valt dan eten.

19. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Inderdaad koop bij die aanbiedingen die nu lopen bij c1000 & AH niet meer dan dat je anders doet...
    Heb me vanmiddag weer verbaasd hoor, zoals pasta wat dan in de aanbieding is, kijk ik iets naar rechts onderin, ligt daar hetzelfde product, alleen dan huismerk is gewoon maar 38 cent, terwijl die andere 1 euro kost (in de aanbieding!!!)

Dus ik trap dr niet teveel in, met vlees en wasmiddelen is het natuurlijk wel een ander verhaal, dat kun je nu wel mooi inslaan..

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik koop niet anders dan dat ik normaal doe, maar 2 pakken dubbelfris voor 1 euro of voor 88 ct maakt nog wel verschil met 2 pakken huismerk van 64 ct per stuk...
    Gewoon goed kijken!

Deel Deze Pagina