bezuinigen op de boodschappen hulp gevraagd(Als je ook niet breed leeft)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Wat Judith zegt kan ik mij ook in herkennen; kijk eens naar de verzekeringen die je hebt, kunnen die ergens anders goedkoper? Of je energieleverancier of toch je dure abonnement op je mobiel opzeggen en een goedkopere variant nemen? Minder roken (of helemaal stoppen - helemaal goedkoop!), minder vaak de droger gebruiken, alleen als het ECHT nodig is.. etc. Denk ook dat je daar op de langere termijn meer aan over houd.

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Tegenwoordig ook bij de Lidl als eigen merk te krijgen.

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    #263 Timon, 25 aug 2009
    Laatst bewerkt: 25 aug 2009
    Elders in Gelderland kennen ze het woord beunen ook, hoor.;):D

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    1. Haal op een vaste dag in de week steeds hetzelfde bedrag aan huishoudgeld bij Uw bank. Betaal hiervan Uw inkopen. Ga niet over dit vaste bedrag, op is op. Doe dit uitsluitend met contant geld, met de pinpas ga je gemakkelijk over vaste bedragen heen. Laat bij inkopen Uw pinpas thuis. Maar in verband met diefstal is het niet aan te raden veel contant geld in huis te nemen.

2. Om achter het voor U noodzakelijke huishoudgeld te komen, is het zinnig een tijdlang een kasboek gaan bijhouden. Dat kan door middel van Uw kassabonnen te bewaren of per uitgave alles opschrijven. Na een paar weken hebt U al snel inzicht.

3. Maak voor het boodschappen doen een lijstje. Splits het lijstje uit naar winkels. Waar haalt u wat?

4. Probeer voor meerdere dagen in de week boodschappen te doen en doe verder alleen de 'verse' boodschappen. Dan komt u minder vaak in de verleiding 'extra' of 'overdadige' boodschappen mee te nemen. Pas wel op dat je geen dingen moet weggooien, welke bederven.

5. Vergelijk regelmatig prijzen. In sommige winkels bent u duurder uit dan bij andere. Als er tijd is, zoek dan de goedkoopste winkel op. Beoordeel de reiskosten

6. Kinderen krijgen in winkels vaak te veel gedaan, neem ze niet mee of vertel ze van tevoren dat ze niets krijgen.

7. Controleer altijd Uw kassabon. Het loont vaak de moeite.

8. Ga niet te snel in op aanbiedingen. Alleen als u zeker weet dat u het product van dat merk en in die hoeveelheid wilt hebben.

9. Wees alert op de vaak goedkopere huismerken, vergelijk ze eens met Uw “vaste” merk.

10. Op ooghoogte artikelen pakken is verleidelijk, maar zak ook door de knieën om goedkopere producten te pakken.

11. Zegeltjes en spaaracties binden u aan een bepaald artikel of winkel. Weegt dit op tegen het cadeau plus de eventueel te betalen portokosten?

12. Koop groente en fruit van het seizoen, dat is vaak voordelig en bovendien goed voor het milieu.

13. Als u van tevoren weet dat er weinig tijd is om boodschappen te doen of maaltijden te bereiden, kook dan van tevoren of kies een 'gemakkelijke' maaltijd. Er is dan minder aanleiding om een vaak duurdere 'kant en klare' maaltijd te kopen.

14. Visite te eten hebben hoeft niet per definitie duur te zijn. Als u de tafel wat uitgebreider dekt en een finishing touch aan de maaltijd geeft, kunnen eenvoudige maaltijden ook heerlijk zijn. Misschien kan met de visite worden afgesproken om iets mee te nemen voor aan tafel.

15. Verjaardagen, feestdagen en vakantiedagen brengen extra voedingskosten met zich mee. Probeer eventueel van te voren geld opzij te zetten of alvast wekelijks wat extra's mee te nemen.

16. Drinkt u uitsluitend frisdrank om uw dorst te lessen, of ook wel eens water? Elke dag fris en wijn tussendoor en bij de maaltijd hakken in Uw budget.

17. Hebt u een kelder of vriest u zelf in? Wie wat kan bewaren, kan gebruik maken van aanbiedingen en de groente van het seizoen en kan gemakkelijk restjes bewaren. Veel soorten groenten, bereid fruit en vleessoorten kunt U in goedkope tijden of bij aanbiedingen opslaan in Uw diepvries.

18. Is er onenigheid over de kosten die gemaakt worden voor de boodschappen? Draai de rollen dan eens om en laat diegene die nooit boodschappen doet eens een tijdje de boodschappen doen. Dat kan veel begrip opleveren.

19. Kosten aan kleine cadeautjes voor verjaardagen, kraamvisite of als bedankje kunnen aardig oplopen. Het kan handig zijn om wat cadeautjes op voorraad te hebben. Dan hoeft u niet tot het laatste moment te wachten met kopen. Ooit gedacht aan een 'cadeau - planner'? Dan kunt u profiteren van aanbiedingen en opruimingen.

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    kijk dat zijn leuke en goede tips! thanks!

6. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    hier in hoogkarspel ook een doodgewoon woord:D

7. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    En in Brabant kennen we het ook...

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Lasagne kan je ook heel makkelijk en goedkoop zelf maken. Je kunt er gewoon bladen voor kopen (wordt natuurlijk nog goedkoper als je ook zelf de pasta maakt :) ) Is nog lekkerder ook!

9. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    leuke (gratis) sites

0euro.nl
    gratisvoorvrouwen.nl
    datismaf.nl
    gratis.nl
    allesvoorniks.nl
    gratiz.nl
    gratis.startpagina.nl
    0euri.nl
    proefpakketjes.nl
    gratisenvoorniks.nl

10. zou je mij willen vertellen hoe je zoiets opzet. Ik heb excell, maar weet echt niet hoe ik dat moet opstellen. Als je mij een PB wilt sturen dan geef ik je mijn hotmail voor een voorbeeld!

Of iemand anders die dit ook heeft opgezet, ik namelijk een ouderwets schrift, maar daar wordt ik niet wijzer van.....

Fantastische tips lees ik hoor!

11. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Sophia, ik heb er ook één. Als je in een pb je e-mailadres zend mail ik hem naar je toe.

12. Tink

Tink Niet meer actief

Vooral tip 11 van Timon is een goeie. Op je knieën door de supermarkt! :) Op die onderste planken staan de meest goedkope dingen. Op ooghoogte vind je bijv. de pasta van de dure merken en de Venz hagelslag, kijk je onderin dan liggen daar zakjes spaghetti en zakjes hagelslag voor een paar centen.

Aan het eind van de dag naar de markt wil ook wel eens werken, dan verkopen ze vaak nog groenten en fruit voor een habbekrats.

Hier nog even de sites van Lovelyengeltje maar dan met www ervoor, klikt wat makkelijker :)

www.0euro.nl
    www.gratisvoorvrouwen.nl
    www.datismaf.nl
    www.gratis.nl
    www.allesvoorniks.nl
    www.gratiz.nl
    www.gratis.startpagina.nl
    www.0euri.nl
    www.proefpakketjes.nl
    www.gratisenvoorniks.nl

En bestaan www.gratisoptehalen.nl en www.gratisaftehalen.nl nog?

13. Tink

Tink Niet meer actief

14. In brabant ook :D

15. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    is er niet ergens een site waar een voorbeeld van excel opstaat?

16. Heeft iemand nog andere goede huishoudelijke bespaartips?

Werkt er bijv. iemand met dag- en nachttarief

17. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Wij hadden de aansluiting wel, maar het kon voor ons dan juist weer niet uit. We verbruikten toch het meeste voor 23.00 uur 's avonds, voor ons had het geen nut meer. Dus weer over na enkel ;)

18. Tink

Tink Niet meer actief

Dag en nachttarief schijnt heel erg weinig te schelen, vooral ook omdat je overdag meer betaalt in dat geval. Een vriendin van me heeft het eens uitgerekend en die is ermee gestopt om die reden.

19. Oh dat is een goeie, dat wist ik niet.
    Ik weet wel dat jeerst dat ding moet aanschaffen als je er geen hebt in huis. Wij hebben bijv. maar een enkele meter en eennieuwe installeren kost dan € 175,00 dus moet je dan eerst zien te overwinnnen.......
    Misschien moet ik maar gewoon minder in de droger stoppen!

20. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Of gewoon geen droger gebruiken ;)

Deel Deze Pagina