wat dat azijn betreft he? Gebruik je dan natuur-azijn of schoonmaak-azijn? Heb zelf schoonmaak-azijn gebruikt maar moet zeggen dat ik dus echt wel de azijn ruik he. En zo zacht als met een wasverzachter word mijn was niet.
Nee, ik vind het ook niet erg lekker, azijn door je wasmachine. STINKSPUL! Ik vind het altijd heerlijk als onze was lekker ruikt. Ik heb dan ook zo'n beetje de duurste wasverzachter. (Robijn sensation) Verder doe ik van dat antikalk spul van de Action in hetzelfde bakje als de waspoeder. Werkt prima. Eerder had ik vaak witte streepjes op mijn wasgoed. (Ik denk dat dat kalk was) en tegenwoordig sinds ik die antikalk van de Action gebruik (net zo goed en stukken goedkoper als Calgonit) heb ik geen witte strepen meer.
Ik probeer ook zo goedkoop mogelijk te doen. Het lukt meestal niet en kom altijd te kort. Mijn budget is niet hoog. Ik hoop hier ook tips te vinden. Mijn gezin bestaat uit 6 personen, vaste dingen elke week: - 30 euro aan luiers en kontdoekjes per week - 7 broden per week nodig - Veel fruit, tenminste...het aanbevolen 2 stuks per dag - 1 kilo groente per dag, 2 ons groente p.p. vind ik belangrijk, voor de kleintjes is dat nog iets minder, anders was het over een kilo p.d. - wasmiddel van 2.50 euro doe ik een week mee - 14 pakken melk - 4 euro hondenvoer/kattenvoer per week Waar kun je de goedkoopste brood halen? Ben ik nou een zeikerd betreft groente en fruit, of eten dat de meeste hier deze hoeveelheid ook? Ik moet elke keer geld uitgeven wat ik niet heb. Het moet toch beter kunnen zonder dat je gezondheid onder hoeft te lijden? Ik heb hier nog maar een klein lijstje opgeschreven maar komen nog zoveel standaard dingen bij zoals vlees, aardappelen, beleg etcetcetc. Ik kom altijd over de 100 euro per week, terwijl ik het dik onder wil zitten. Het einde is zoek eigenlijk.:x
Ik gebruik natuurazijn. Moet eerlijk zeggen dat ik heb niet als vervanger doe van wasverzachter maar om te orgen dat nieuwe kleding niet gaat afgeven
er is schoonmaakazijn te koop met citroengeur en lavendelgeur kijk maar eens op Schoonmaakazijn bij ons ruik je de azijn niet in de kleding wanneer ik er een scheutje bij doe. de azijn haalt de zeep-resten uit de kleding. groetjes
@Brezjika, dat lijkt me zeker moeilijk. Misschien kun je fruit halen op de markt en brood bij de aldi. Dat laatste is misschien minder lekker maar wel goedkoop. verder is eten belangrijk dus zul je misschien daar niet teveel op moeten bezuinigen. Wij geven met 3 mensen ongeveer tussen de 60 en 70 euro per week uit. Daar zitten geen luiers bij.
14 pakken melk vind ik nogal wat, dat is per dag 2 pakken voor 6 personen. Misschien kun je thee zetten sochtends en smiddags, en ieder een glas melk geven? goedkoper is houdbare melk. dat wasmiddel van 2,50 snap ik niet zo. misschien handiger om in de aanbieding te kopen? ik was elke dag een wasmachine en ben goedkoper uit.het goedkoopste brood is bij de alberthein, in witte verpakking kost 40 ct. maar lekker en goedkoper brood is op ma di wo bij de appie 3 halen voor 2 euro. alberthein luiers vind ik ook erg goed, beter dan huggies die we nu in de aanbieding hadden gekocht. Trekpleister heeft zo nu en dan een aanbieding van 6 pakken kontdoekjes voor 6,95 en in het ziekenhuis gebruikten ze gewoon gaasjes en een flesje water.. en als het er niet afwil kun je wat babyolie op het doekje doen, nog goedkoper. groetjes
Hoi, Ja 14 pakken melk lijkt veel maar het valt tegen, dat is per dag zeg maar 1.5 beker melk per persoon. Ik koop inderdaad bewaarmelk, is het goedkoopste. Brood van 40 cent wist ik nog niet, bedankt voor de tip AH luiers en Dekamarkt kosten beide 8 euro per pak, die gebruikte ik altijd. Nu heb ik een pak voor 12 euro van Aldi, daar zit dubbele in ongeveer, normaal zou ik dan voor zelfde hoeveelheid 16 euro kwijt zijn. Maar nu achteraf moet ik ze meer verschonen, de luiers lekken eerder door, is wel jammer. Ik dacht dat ik de goedkoopste wasmiddel had gevonden , welke gebruik jij?
ik gebruik die van robijn of wittereus of dreft wat er in de aanbieding is, maar ik koop het als het in de aanbieding is bij de alberthein (ja ben er fan van) en dan koop ik veel. en soms koop ik het bij de action, dan is het etiket in een andere taal en kun je het goedkoper kopen. we hebben hier zacht water (kun je opzoeken via google) en je moet vooral niet teveel wasmiddel gebruiken want dat is niet goed voor je wasmachine. daarnaast kun je een scheut azijn bij je was doen, is veel goedkoper dan wasverzachter. Vreemd, bij ons lekken de luiers niet door, ook niet na een nacht van 12 uur. Daarbij moet ik zeggen dat je het met 100 euro per week met zijn zessen goed doet hoor! groetjes
- Ik heb altijd kraanwater koud liggen in de koelkast, elke keer bijvullen. Ik drink dan lekkere aanmaaklimonade met koud water, goedkoop en lekker met dit warme weer - Vlees in voordeelverpakkingen kopen en in porties invriezen - Groenten bij de Lidl halen
- op de fiets boodschappen doen (kan je alleen niet 1x per maand, maar 1x in de 2 weken of heen en weer, of met zijn tweeën lukt wel!) evt met goedkope fietstassen; - jezelf uitnodigen bij anderen te eten ( ouders, schoonouders, misschien wel oma's en opa's!); - geen droger gebruiken en geen wasverzachter. Alleen maar duur namelijk en slecht voor het milieu; Hoewel vlees in verhouding duur is, denk ik dat het met die veelvraat van jou toch wel veel nodig is . Eet hij overdag wel genoeg? Als lunch kan ie prima wat soep en een half brood nemen.
O en ook nog, goed kijken naar de verzekeringen. Prijsverschillen bij maatschappijen kunnen vrij groot zijn. Rechtsbijstand is vooral duur (en niet perse nodig), inboedel en avp zijn vaak een mooie prijs. Niet via een tussenpersoon, ik weet hoeveel provisie ze krijgen . En in autoverzekeringen kan je helemaal besparen, via het internet goed zoeken en dan zie je dat de verschillen groot kunnen zijn..
Meiden wat top dat jullie allemaal je tips delen hier Zo te zien hebben veel meiden er profijt van. -Wil wel even zeggen de witte zakken brood van de AH zijn inmiddels rond de 50ct per zak maar het blijft goedkoop. -Ook hier fanatiek ranja drinker Altijd wat flessen in de koelkast. -Wasmiddel meestal Aldi maar soms ook Actieverpakkingen van Fleuril of idd van de Action...onleesbaar maar goedkoop -Wasverzachter meestal Silan bij trekpleister/kruidvat 3L voor 2,99...Wasverzachter op en geen aanbieding? dan maar ff niet al ben ik geen fan van schuurpapier was. -Vlees - Zakken kipfilet van de aldi 8-10 stuks voor 5 euro -Ontdekte gister de AH huismerk danoontjes zijn goedkoper dan die van de Aldi (79ct bij AH en 85 bij Aldi) -Merk dat ik toch steeds meer dingen bij de Appie meegrijp (huismerk en Euroshopper)en het scheelt eigelijk ook nog wel een beetje qua prijs.
Autoverzekren via Doorverwijspagina naar verzekeruzelf.nl is denk ik echt de goedkoopste! Wij betalen 23 euro per maand voor een stationcar-achtige auto. Wij gaan over een paar maanden verhuizen en dan moeten we ook weer even goed gaan budgeteren. Leuk om hier de vele tips vandaan te halen! Groet Snoozie
Ik vind een nadeel van goedkoop boodschappen doen dat ze weinig tot geen verantwoorde keuze's goedkoop hebben dus volkoren producten betaal je vaak meer voor, ontbijtkoek in volkoren is er vaak geeneens, magere producten zijn vaak duurder als gewone. Ranja gaat rechtstreeks naar mijn kont ik drink alleen maar slimpie bv en dat is evenduur als cole light (of spa rood e.d.) bij de lidl. Mager vlees is ook vaak duurder als vettig vlees mensen besparen vaak op verzekeringen en zolang je appels met appels vergelijkt is dat prima maar je moet wel hetzelfde verzekerd hebben en das niet altijd zo, ik heb al meerdere keren mijn rechtsbijstand nodig gehad en heeft me veel kosten bespaard in totaal dus juist vaak onderverzekerde mensen zijn qua vaste lasten goedkoper uit maar als er iets gebeurd vaak niet je moet wel even het risico uitwegen zeker met jonge kids wil je niet teveel risico lopen. Bruin brood is ook vaak duurder maar wij eten geen wit. Ik vind dus besparen als je gezond probeert te leven met veel groente en fruit (wij hebben echt altijd heel veel fruit en ook minimaal 200-300 gram groente per persoon per dag) niet altijd even handig, besparen is alleen handig als je die verantwoorde keuzes niet hoeft te maken (als je bv niet te dik bent door medicatie en je op je eten moet letten) Of als je geen man heb die 12 uur per dag werkt en graag 1 brood meewil naar zijn werk ipv 4 sneetjes zoals een man op kantoor zou doen. Een ding waar ik nooit op bespaar zijn pampers en voeding ik ga zelf ook niet met goedkoop maandverband lopen die ik niet fijn vind zitten. Ik heb alleen maar slechte ervaringen met andere (en goedkopere) merken en daar gebruikte ik weer liters sudocreme om de luieruitslag te voorkomen/behandelen.
Ik heb sinds kort Etos ontdekt en ben tot de conclussie gekomen dat je daar echt wel koopjes kan doen! Ik hou nu elke 2 weken de website in het oog voor de nieuwe promoties! Ondertussen heb ik thuis een voorraad opgebouwd voor als er een tijdje niets interessants is (moet wel nog een paar producten uittesten, dus ik hoop dat het meevalt )
Ik gebruik de gewone azijn en heb nog nooit iets geroken. Je moet niet teveel gebruiken hoor... EN alleen wasverzachter met met lakens en handdoeken (badkamer)... Op mijn kleding spuit ik toch wat parfum of deo dus dan ruik je de wasverzachter ook niet meer
Je kunt ook op je rijlessen besparen...heb je wel een goede rijschool uitgezocht met een hoogslagingspercentage? Als je een goedkope rijschool hebt gevonden met een slagingspercentage van 20% dan gaat je rijbewijs een hoop geld kosten..kijk eens op cbr.nl bij rijschoolgegevens daar kun je zien hoe je rijschool het doet. En verder vind ik het knap hoe je met je geld omgaat!!
Helaas zijn hier niet zo heel veel rijscholen en ik heb de goedkoopste en een superfijne ontspannen instructrice. Heb er goed vertrouwen in dat het me gaat lukken binnen niet al te veel lessen
Hier nog een tip, maar wel eentje voor vrouwen met wat meer vrije tijd. Maak je koekjes gewoon zelf, er zijn genoeg leuke recepten te vinden. Deeg kan ingevroren worden, dus je kan eventueel grotere porties (deeg) tegelijk maken. Dit scheelt je echt veel in de kosten. Dit geldt trouwens ook voor andere dingen die snel kant-en-klaar worden gekocht en makkelijk zelf te maken zijn. Wat er werd gezegd over gezondere producten die vaak duurder zijn, dat klopt inderdaad, maar het maakt je natuurlijk wel bewuster van wat je allemaal verbruikt. Neem nou pakken volkorenmeel, die kosten het dubbele van normaal bloem. Des te bewuster ga je ermee om natuurlijk.