bezuinigen op de boodschappen hulp gevraagd(Als je ook niet breed leeft)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Vroegah bakte ik veel. Maar nu is kopen toch goedkoper dan zelf maken.

Ik haal koekjes van 47 cent of 39 cent, daar kan ik echt niet voor bakken. Gevulde koeken, boterkoek etc., allemaal onder de 80 cent.

Het blijft wel leuk om te doen natuurlijk.

2. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    als je plek hebt voor een moestuin
    DOEN!!!!!!

scheelt je heel veel in geld.
    zakje/pakje zaadjes kost nog geen 2,00 (voor bv sperzieboontjes)
    en je kan er kilo's boontjes voor "terug" krijgen
    wij hebben nu al bijna 10 kg boontjes in de diepvries zitten (denk ik)

3. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Heb laatst spaghetti gemaakt.

500gram spaghetti (79cent)
    500gram gehakt (1,50) aanbieding.
    250gram champignons (0.79cent)
    150 gram ham ( 59cent)
    grote pot spaghettisaus (1,15).

We hebben hier 2 dagen van gegeten.
    2volwassenen en 1 kleine van 15maanden.
    Nu was er nog genoeg over voor 1 keer en dat hebben we ingevroren.
    Dus 3 keer eten voor 4,75.
    lekker goedkoop toch????

We hebben nu ook een vast weekpatroon qua eten,hadden we voorheen niet, maar merk wel dat als je bewust koopt dat het een heel hoop scheelt.

Ma: gek.aardappelen met groente en vlees
    DI: opgebakken aard met groente en vis.
    Wo: Spaghetti of Macaroni
    Do: Spaghetti of Macaroni
    Vr: gek aardappelen met groente en vlees
    Za: opgebakken aardappelen met groente.
    Zo: Patat.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dan eet je je maar heel weinig ik heb een man die 12 uur per dag werkt en in zijn eentje 500 gram spagetti kan wegwerken haha en onze zoon eet evenveel als mij (ongeveer 250 gram inclusief saus) (mijn man eet inclusief saus borden van 500 gram en vaak 2 borden) en een heel brood met beleg naar zijn werk.

Ik pak trouwens vaak goedkope pastasoorten (eigen merk) alleen ham en kipblokjes en/of reepjes en saus met mis met water.. ik pak altijd wel groenten mee met de macaroni geen dag zonder groenten bij ons..

5. butterfly1984

o jee ik ben vergeten te vermelden dat we er ook nog 2 uien bij doen.
    Daarom zit er bij ons uien en champignons in dat is ook groente.
    Ik vind dat hier ook belangrijk vooral voor de kleine.

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En niet met een lege maag boodschappen doen. ;)

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha ja das wel een goede :D

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb niet alles gelezen dus is dit misschien al gezegt maar maak een lijstje voor je boodschappen. Zo pak je dus alleen wat je echt nodig hebt en scheelt ook veel.
    Groente en fruit bij de boer halen, scheelt ook.
    1 x per maand boodschappen doen is inderdaad ook wel een optie, dan kan je ook bij de lidl ofzo (omdat je zei dat die wat verder weg zit) en bespaar je die 2 keer op en neer rijden. Mocht je dan wat tekort komen o.i.d dan kan je het eventueel bijhalen bij de aldi in je buurt.

9. butterfly1984

weet je wat het is als je 1 maal per maand boodschappen doet, dan kun je wel hele leuke aanbiedingen mislopen en dat is ook zonde.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    ik doe gewoon voor een vast bedrag per week boodschappen. Mij bevalt dat prima.

@Butterfly, mijn kerel houdt niet van pasta maar buiten dat om eet hij volgens mij veel meer.
    Spaghetti koop ik ook goedkoper bij de Lidl of Aldi. Gehakt gooi ik er veel minder door maar ik probeer wel 400 gram groente per dag te halen voor ons 2en.

11. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Kijk eens rond bij de Action! Je vindt er heel veel goedkope en leuke dingen. Ik koop er bijv. goedkope verf (5 euro voor een liter grondverf en hoogglans, voldoet prima!) en kwasten, goedkope huishoudartikelen en nog veel meer.

12. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Misschien een tip van een andere orde, maar je hebt ook website's waar je je kunt aanmelden. Na aanmelding krijg je mailtjes met aanbiedingen. Voor elk gelezen mailtje ontvang je een paar eurocent, die je, als je een bepaald bedrag hebt gespaard, kunt laten uitbetalen.
    Ik doe zelf maar 3 site's voor het overzicht. De ene heb ik bijna 11,50 gespaard in een half jaar en de andere heb ik in een jaar 50 euro bij elkaar gespaard. De andere loopt niet zo hard.
    Het zijn geen grote bedragen, maar je hoeft er ook niet veel voor te doen ;)

13. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

14. Dit is een leuke site zeg!
    Heb me meteen aangemeld!! :)

15. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Als je daarmee je boodschappen moet betalen dan mag je wel heeeeeeeeel veel gaan sparen want met 11.50 kom je tegenwoordig niet echt ver ;) ...

16. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Wow dat zou ik dus echt niet kunnen. Op zaterdag eten wij bijna altijd shoarma en op maandag bijna altijd bloemkool maar verder is het echt waar we trek in hebben. We halen wel 1x in de week boodschappen en moeten er dus op vrijdag over nadenken wat we de aankomende week eten maar dat gaat tot nu toe goed. Verse groente en fruit haal ik altijd bij de groente kraam die is vrij goedkoop en heeft vaak leuke aanbiedingen.
    Verder haal ik mijn boodschappen altijd bij de Hoogvliet en 1x in de 2 weken ga ik naar de aldi.

Iets leuks van de hoogvliet; per week haal ik er voor gemiddeld 70euro aan schappies, ik betaal dan 77euro en die 7 euro gaat naar de spaarkaart. Je merkt daar niet zoveel van omdat 7 euro best vlees o.i.d. kon zijn. 1x in de 10 weken heb ik dus "gratis" boodschappen :D ow ja je krijgt wel "rente" over dat geld wat je spaart. Hoogvliet - Klantenkaart informatie

17. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Snap ik ook wel ;) Maar veel mensen weten niet van het bestaan van de site's en het kan net een extraatje zijn. Heb tijden gekend dat sparen bijvoorbeeld niet kon en we ook elk dubbeltje 3x om moesten draaien. Het beetje geld dat ik hiermee verdiende, kon ik sparen of eens een klein extraatje voor kopen.

18. butterfly1984

Hoe heet deze site dan als ik mag vragen?

19. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    die pizzabroodjes zijn erg lekker die hier stonden omschreven mijn man is er helemaal dol van heb ze al 2 x deze week voor hem moeten maken hahaha

Deel Deze Pagina