Bezuinigen, waarop?

Discussie in 'De lounge' gestart door EdelHertje, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    We hebben 1 abonnement, en een krant, dat zou wel geld schelen. Ik zou meer kunnen werken, manlief werkt al fulltime. Alleen zouden dan de kosten van de gastouder wat meer worden. We kunnen minder kleding kopen en goedkoper.
    Als laatste zouden we nog goedkoper boodschappen kunnen doen maar ik houd van goed en lekker eten. Niet per se allemaal a merken maar wel fruit en groente. Vlees eten we al een stuk minder, dat scheelt ook in de portomonnee..

2. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Dan zit jij waarschijnlijk in een Scandinavisch land zo te horen?:D
    Eigenlijk kunnen we het beste daar naar toe emigreren. Een jaar zwangerschapsverlof. Gratis kinderopvang en scholing en last but not least: geen crisis!:)

Hier ook 1 auto weggedaan. Ik ga overstappen op een goedkoop telefoonabonnement (Ben Zuinig) en betaal dan iets van 2.99 per maand. Dit is zonder internet maar wel met wifi. Ach en op m'n werk is er wifi en 48 stations in NL zijn aangesloten op het wifi netwerk. Ik heb nauwelijks nog internet (3G) nodig merk ik. Ik wil tijdens de lunchpauze vaker naar de supermarkt (Jumbo) om m'n lunch te halen ipv een duur broodje buiten de deur. Verder gaan we in een energiezuinig huis (nieuwbouw) wonen. We hebben daarbij wel 2 hypotheken helaas. :(

3. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Auto goedkoper, geen vlees meer bij de slager halen, goede doelen en abonnementen opzeggen... Euhm... Dat zijn er voorlopig al wel wat..

4. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is gelukkig niet nodig, maar zouden vrij gemakkelijk veel kunnen besparen denk ik..

Caravan verkopen, 2e auto weg (evt scooter voor in de plaats), meer op de fiets doen, goedkopere boodschappen/kleding/kadootjes, donald duck opzeggen, zorgverzekering omlaag, droger minder vaak aan, vaste telefoon eruit, gastouderopvang ipv kdv.
    En vooral voor mijzelf geldt: geen folders/winkels kijken, zodat ik niet in de verleiding kom om spullen te kopen die niet direct nodig zijn..

Maar bovenal zou ik extra gaan werken.

5. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben heel erg moeten bezuinigen (inkomen gehalveerd ongeveer). Dat hebben we gedaan door:
    Abonnementen opzeggen
    Verzekeringen onder de loep te nemen
    Overstappen van provider bijvoorbeeld
    Auto weg
    Letten op gas/water/licht (maar dat deden we eigenlijk al, daar viel niet echt meer wat te bezuinigen)
    Boodschappenbudget vaststellen
    En gewoon tien keer nadenken voor we iets kopen

6. ACH

ACH Niet meer actief

Echt fijn dat jullie nog zoveel hebben waarop jullie kunnen bezuinigen..

Hier zouden we echt moeten snijden in onze basis.
    We hebben 1 auto. (noodzakelijk woon-werk verkeer)
    2 mobiele abonnementen (waarvan streven goedkoper)
    1 vaste lijn (onbeperkt naar mijn ouders bellen)
    Internet ga ik eens nakijken.. Aangezien we niet vaak meer achter de laptop zitten.

Wij zouden in ons geval dus enkel kunnen gaat minderen in voeding, watergebruik en winkelen.

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    - auto (S) weg
    - tv
    - boodschappen
    - loten
    - abbo op tijdschrift
    - uitjes/uitgaan

8. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    uitjes
    eten bestellen
    besparen op de boodschappen.
    minder dure cadeaus kopen voor anderen

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oostenrijk ;)

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier gaan we onze tijdschrift abonnementen, allebei 1, voor kerst aan schoon ouders vragen en dat doen we dus elk jaar.

verder kan ik nog iets terug op boodschappen. Niet veel maar we kunnen naar 175 a 200 euro p maand als het moet.

verder kopen we niet veel, ja nu voor het huis omdat we aan het verbouwen zijn.

gas gaan we besparen deze winter, verbouwing betekent nl. Ook een houtkachel plaatsen.

water is 19 p.m.
    elekta 70 incl. Transport
    gas dus 160 nu
    zorg 237
    auto's alles 100 ( 2x verz. +1 x wegenbel)
    brandstof 40 gas / 50 -80 benzine
    verz. 24,- alle
    hypotheek 900,- netto

enzovoorts. Niets uitbundigs gelukkig, we redden het dus ook ondanks dat man werkeloos is. 2 auto's is vereiste hier.

11. eline20

eline20 Niet meer actief

Ik heb geen idee.. Het huis is van mijn vriend en hij had het al voordat wij een relatie kregen. Mijn vriend had en heeft er nauwelijks verstand van. In zijn directe omgeving heeft ook niet iemand ooit een koophuis gehad.

Ik werk sowieso niet, ben fulltime student!

Maar het gaat wel hoor mijn vriend kan goed sparen. We leven verder alleen best "simpel".

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Het enige waar wij op dit moment op kunnen bezuinigen is de auto wegdoen en tv+telefoon de deur uit doen.
    We hebben beiden een prepaid telefoon, geen abonnementen.
    Onze verzekering en GWL hebben we op z'n goedkoopst staan voor dit jaar.
    Boodschappen doen we al voor 250 euro per maand incl. verzorgingsproducten en luiers.
    Kleding kopen we zo minimaal mogelijk.

Kortom we leven al vrij sober, behalve dan de luxe van onze auto. We hebben al besloten volgend jaar niet op vakantie te gaan, het blijft een luxe.

13. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    - 1 auto eruit (daardoor minder benzine en belasting, verzekering)
    - Goedkoper televisie abbo + minder extra pakketten
    - telefoonabbo (2x 50,- p.m)
    - Staatsloterij eruit
    - Steunen goede doelen (25,- p.m.)
    - Boodschappen
    - Ditjes en datjes. (wij geven ongeveer 1500,- p.m. uit aan onzin)

We kunnen een hoop besparen. Maar dat is nu nog niet echt nodig...Gelukkig

14. Linda86

Linda86 VIP lid

- tijdschriften opzeggen
    - sportabonnementen opzeggen
    - goedkoper boodschappen doen (niet meer naar de slager/bakker/groentenboer, niet meer biologisch, etc.)
    - goede doelen opzeggen
    - niet meer uiteten/eten bestellen
    - minder uitjes
    - minder onzinnige dingen kopen en minder shoppen

15. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    - meer fietsen
    - minder nutteloze dingen (heel veel te besparen op dit punt!)
    - minder buiten de deur eten kopen (broodje hier, drankje daar)
    - ben nu de verzekeringen aan het doorlopen

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Goede doelen kan hier ook nog, maar dat willen we liever niet.

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    \
    deze hebben we vorig jaar al opgezegd. hebben geen onnodige abonnementen op tijdschriften of loterijen etc

hebben nu alleen nodige

wat wij zouden kunnen verlagen is ipv digitale tv gewoon analoog pakken en goedkoopste internet pv alles in 1 van ziggo

verder telefoon abbo na afloop verlengen met only sim ipv abbo met toestel. betalen nu voor 2 abonnementen voor mobiel 80 euro, met only sim zou dit naar beneden kunnen naar 50 of nog minder.

bezuinigen op stroom. standby uit (doen we nu niet) , verwarming laag houden en extra trui,

geen eten bestellen (zeker 50 per maand voor ons gezin)

uit eten doen we alleen op speciale dagen en nooit gewoon omdat het lekker is of leuk

meer de fiets pakken ipv auto (benzine)

als het moet valt er dus nog wel wat te halen maar echt luxe of extra hebben we nu al niet.

18. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    de enige bezuinigingen die hier nog doorgevoerd kunnen worden zijn:
    xs news abbo van manlief eraf (8 euro per maand)
    en het internet abbo kan nog iets naar beneden (scheelt 10 euro per maand)

voor de rest valt er hier weinig te bezuinigen helaas is sparen ook geen optie meer. het is nogal krapjes de laatste maanden

19. ash21

ash21 Actief lid

1 dec 2012
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij leven al heel zuinig, ga alleen aan het einde van het jaar eens naar mijn zorgverzekering kijken, ben top verzekerd en dit jaar 3x in het zh gelegen, medicijnen gehad, sondevoeding en toch moest ik heel veel zelf betalen (bovenop de verplichte eigen risico) dus vraag me echt af waar ik zoveel voor betaal iedere maand.
    Verder misschien op de boodschappen, maar kopen nu ook al geen luxe producten enzo, alleen heel af en toe.
    En tja een auto die hebben we helaas nodig voor ons werk.

Deel Deze Pagina