Hierboven stond ergens een tip van afgeprijsde artikelen in een boodschappen wagen. Diegene schreef dat in een ingedeukt blik nog prima was. Dat is echter niet zo ! Als het blikt ingedeukt is kunnen er schadelijke stoffen in het eten komen. Het precieze verhaal weet ik niet maar ik zou het niet doen. En er stond een tip over de verpakking van wasverzachter bewaren. Ik gebruik nooooit wasverzachter, dat is nog eens voordelig. *Waar je soms ook op kunt besparen is je verzekering. Spit die eens door. Heb je soms teveel verzekeringen ? Of kun je als je bij 1 maatschappij alles onderbrengt korting krijgen ? Of is het sowieso bij een andere maatschappij goedkoper ? *En kijk eens naar de bankrekeningen. Hoeveel heb je er ? Meestal betaal je voor betaalrekeningen allerlei kosten o.a. voor je pinpas e.d. Mischien kun je een rekening schrappen ? *Internet delen met je buren ?
@nemo: het precieze verhaal van die ingedeukte blikken weet ik dus wel. het is nl. zo dat het materiaal van het blik word gemaakt van tin, aan de binnenkant van het blik word een beschermlaag aangebracht om roestvorming te voorkomen. als een blik ingedeukt is kan die beschermlaag dus gescheurd zijn en heb je kans dat het door het vocht wat in het blik zit gaat roesten. meestal is het zo dat een klein deukje de binnenkant niet beschadigd maar vaak liggen er blikken bij de afgeprijsde artikelen die bijna dubbelgevouwen zijn omdat ze gevallen zijn oid. zulke beschadigde blikken zou ik ook inderdaad laten liggen. toch kun je ze gewoon kopen als je de inhoud dezelfde dag gebruikt en het bonnetje bewaard, want mocht de inhoud bedorven zijn kan je het gewoon terugbrengen naar de winkel en krijg je je geld terug of zelfs een goed blik van hetzelfde produkt zonder bij te betalen (service van de zaak zeg maar) supermarkten zitten niet op slechte reclame te wachten. dit geld overigens niet als er bij de afprijsbak een briefje hangt dat de inhoud van een slechtere kwaliteit kan zijn door de beschadiging want dan is de winkel ingedekt voor eventuele klachten maar dit heb ik nog nooit meegemaakt en zullen ze ook niet doen want dan koopt niemand die producten meer.
@ Nemo, ik heb vaak genoeg blikjes gehad die ingedeukt waren (niet helemaal dubbel natuurlijk) en waar verder niets mis mee was. Of een andere verpakking die iets gescheurd was, dan heb ik het niet over etenswaren ofzo hoor. Ik laat die dingen ook niet lang staan, vrijwel direct gebruiken zodat je er nog op terug kunt komen. En als er geen waarschuwing bij staat en toch iets mis is, gewoon mee terug gaan inderdaad
In een flat wonen; sinds we hier zitten (1 februari) hebben we nog maar een keer 's nachts de verwarming in één kamer aangezet om de was wat sneller te laten drogen. Laat de buren maar lekker stoken!
op het einde van de dag boodschappen doen, vaak zie je bij bv de albert heijn dat er dan veel artikelen met 30% afgeprijsd zijn. als je dan een beetje kijkt kan je zo veel geld besparen. alleen tja het spul is natuurlijk niet lang meer houdbaar dus dan zou je wel vaker moeten gaan, niet met de auto dan he! maar goed, als de appie bij je in de buurt zit is het zeker wel rendabel! joyce
Mijn ouders kopen oude huizen op en knappen die dan op om ze terug te verkopen. Ik heb een aantal héél interesante dingen geleerd van mijn vader. Het zijn wel geen tips die je in 1 2 3 doet maar ze zijn zeker handig op lange termijn. Het gaat dus vooral over verbouwingen of nieuwbouw. Wanneer je je huis isoleert, spendeer dan wat meer geld voor de isolatie, ze zult er zeker baat van hebben in de zomer en de winter. Een grote regenput is ook een aanrader...Als het kan meerdere. ( Wij hebben thuis een regenput en een boorput, we wonen hier al 10 jaar en we hebben nog nooit stadswater moeten gebruiken, enneuh ons huis is niet bepaald klein) Wel duur maar voor degene die het zich kunnen permiteren, zonnepanelen. Er bestaat nog iets anders maar ik kan niet op de naam komen, het gaat als het volgt: In de tuin wordt er op grote diepte gegraven en word daar iets ingestoken soort van buizen. Met die buizen kan je het hele jaar je huis verwarmen. Dubbele beglazing, er bestaat nu als zoiets als hoog rendabel glas als ik mij niet vergist. Ook dat zorgt ervoor dat je minder brandstof nodig hebt om je huis op te warmen en dat de warmte ook niet weg gaat via de vensters. Ik denk dat het zowat alles geweest is. Zoals ik als zei degene die bouwen of verbouwen kunnen er echt wel nut van hebben.
Ik heb niet alle tips gelezen, maar let op de inhoudt van een verpakking. Voorbeeld: de c1000 luiers zijn een tientje voor 70 luiers, zodra er een aktie is van de pampers reken ik uit of ik met dezelfde hoeveelheid ( meestal zijn het 3 pakken bij de pampers ) voordeliger of nog steeds duurder uit ben ( tot nu toe ben ik met de c1000 luiers nog steeds goedkoper, zelfs bij een aktie ). De lidl luiers zijn bv 7,95 ongeveer maar er zitten er 54 in, dus ben ik nog niet echt voordeliger. Zelfde met de babydoekjes, in de aktie van wat voor merk dan ook ebn ik nog steeds duurder als dat ik hetzelfde aantal van de lidle babydoekjes neem plus dat er in het pakje van de lidle 80 stuks zitten. En geloof me, zodra die kleintjes hapjes gaan eten dan vliegen de doekjes en luiers er doorheen Hapjes maak ik ook zelf. Ik koop geen pyamapapjes e.d want met gewone flesvoeding en een klein beetje bambix heb je bijna hetzelfde. Toetjes van bijna 4 euro ( voor de kleine ) koop ik ook niet, dat maak ik zelf. Voor onszelf koop ik ook geen toetjes van bijna 4 euro hoor. Kijk wekelijks eens op koopjesannie.nl, daar zie je goede tips en aktie's ( hier komen regelmatig de folders niet binnen ). Probeer zoveel mogelijk boodschappen lopend te doen ( want naar een goedkopere supermarkt rijden met je auto is ook niet echt voordelig, maar ik snap het soms wel als je bv verder weg van de winkels woont ). Let goed op de prijzen van eventueel flesvoeding, bij de ene winkel scheelt het zomaar 1/2 euro met de andere winkel. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Groetjes MB2005.
@staphanie, die buizen in de grond is gebruik maken van aardwarmte. dat is echter meestal alleen rendabel als je een nieuw huis laat bouwen, het moet namelijk echt onder je huis ook aangelegd worden.
Ga net voor sluitingstijd op zaterdag naar de winkel, alle versproducten, groente fruit brood e.d soms gratis mee te nemen of voor een klein prijsje.
ja gadver ben er ook eens gaan staan net voor sluitingstijd, het fruit en brood dat al bijna vanzelf weg wandeld van ellende, mag je gratis meenemen (overigens nog goed voor je konijn, geiten etc hoor)
Tis bij ons nog altijd erg lekker brood, gewoon bij de bakker vandaan.. Ik vind het niet anders dan anders.. Je moet er niet als laatste bij zijn natuurlijk, maar als je geluk hebt, dan zitten er nog hele goede spullen tussen..
Misschien dat ie er al tussen staat maar deze is ms ook wel handig. Zelf geen ervaring mee nog en zit (nog) niet in de luierprijzen....... Ze zeggen actuele prijzen te hebben en ook aanbiedingen te verwerken. http://www.degoedkoopsteluiers.nl/index.php