bezuinigen

Discussie in 'De lounge' gestart door 2de leg, 29 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Alleen boodschappen kopen met de datum van die dag, dat zorgt hier voor 85-95% korting. We vriezen dus heel veel in, en groenten en fruit blijft vaak nog een paar dagen goed.
    Enkel melk kopen we "vers" en chocolade enzo, maar vlees, brood, groenten en fruit is allemaal met grote korting.

Geen pakjes en zakjes gebruiken
    Kortingsbonnen
    Gratis uitjes (Musea zijn hier gratis, dus daar zijn we heel vaak)

Kleding en speelgoed wordt alleen op rommelmarkten/tweedehands op Ebay/facebook gekocht.

Nooit de oven voor 1 ding aanzetten, maar de rest warmte gebruiken om koekjes etc te bakken.

In grote hoeveelheden koken (een stoofpot moet lang op staan, of het nou 1 liter is of 6 liter) en dan invriezen.

Wij hebben enkel freeview tv, geen extra zenders etc.

We hebben geen auto en doen alles met OV (kinderen gratis, ik heb een maandkaart)

Gebruik maken van sites als groupon als je een dag weg wilt.

Alles verkopen dat niet meer gebruikt wordt.

Kinderen alle 3 samen in bad

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja dan is het ongeveer 30 euro per jaar. Toevallig een maand geleden adv een topic hier helemaal uitgezocht. Ik dacht even flink te gaan bezuinigen haha.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ook dat bezuinigd weinig tot niks meer hoor. dat is echt de moeite niet. dat denken mensen altijd maar dat is dus niet zo. het scheelt echt maar 0,02 cent per wasbeurt.

4. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16

Jeetje dat lijkt me echt moeilijk om zo te leven.
    Is dit omdat t financieel niet anders mogelijk is of is dit een bewuste keuze?

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hoezo is dit moeilijk? Dit doen wij ook zo, alleen hier in Nederland wordt er nooit zoveel afgeprijsd helaas.

Misschien gaan wij nog wel verder;

Ik kweek mijn eigen groenten, fruit en kruiden en sommige hergroei ik weer (ik woon in een appartement dus dit alles is op beperkte ruimte maar gaat heel goed)

Wij gebruiken geen keukenrol en recyclen zoveel mogelijk.

Wij maken zelf wasmiddel of gebruiken het goedkoopste. Ik gebruik azijn als wasverzachter.

Kleding koop ik tweedehands of uitsluitend in de sale of voor een zacht prijsje. Ik kleedt het wel leuk aan met accessoires, die ik overigens ook tweedehands koop. Ik zorg goed voor mijn kleding en schoeisel zodat het langer meegaat.

Klussen aan het huis/inrichting ook met een budget.

Wij doen alles lopend of op de fiets en soms het Ov.

Ik heb geen droger en hang alle was op.

De kachel gaat zo weinig mogelijk en zo laat mogelijk aan. Eerst sokken/sloffen met een vest en heb een stapel dekentjes naast de bank.

Ik zet een pot thee in plaats van een kop en drink deze ook nog op als deze koud is. Verder eigenlijk vooral water wat er wordt gedronken (gewoon uit de kraan en voor onderweg in een rvs beker).

Ik maak zo veel mogelijk zelf. Gebruik geen pakjes en zakjes tenzij het toevallig in huis is (gekregen oid).

Cadeaubonnen ed worden voor spullen gebruikt waar we daadwerkelijk wat aan hebben.

Eerst zelf proberen te maken voordat je het kant en klaar koopt. Zo hebben wij zelf de horren voor de ramen gemaakt en de hordeur. Zoon wilde een brandweerbed dus deze ook zelf gebouwd en hij is er nog steeds mega trots op.

Koop de gedroogde variant van bonen, linzen en peulvruchten. Goedkoper en beter voor het milieu. Kan ook nog mooi als decoratie dienen in de keuken.

Wordt lid van de bieb in plaats van boeken te kopen.

Neem je eigen lunch en tussendoortjes mee als je weg gaat of werken.

Denk eerst goed na voor je tot een aankoop overgaat.

Gooi geen restjes weg maar bewaar voor de lunch volgende dag of plan een restjes dag in.

6. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hoezo moeilijk?
    Voor ons is het beide, ik bespaar zoveel mogelijk zodat ik mijn kinderen thuisonderwijs kan geven en dus niet hoef te werken, en ik vind het ook leuk. Kan me niet heugen dat ik voor het laatst vlees aan de normale prijs gekocht heb, vlees is hier behoorlijk duur, maar vorige week had ik 5 kilo lamskotelletten voor 7GBP, en dan eten we dus een hele tijd hartstikke luxe.

We wonen in een flat, anders zouden we onze eigen groenten verbouwen.
    Daarnaast wonen we in London, een auto is hier niet eens handig, moet er niet aan denken om hier te rijden als ik eerlijk ben.

Kinderen samen in 1 bad is dan wel weer noodzaak, de boiler is net groot genoeg voor 1 bad, anders duurt het 4 uur voor er weer warm water is.

Hoe mijn huis er uit ziet maakt me niet veel uit, hier geen dure meubels of accesoires, simpel weg omdat het mijn 3 autistisch kinderen toch zo kapot is (ja alles gaat hier helaas wel snel kapot) Meubels komen van freecycle of gumtree.

Wasmiddel zelf maken zou ik normaal ook doen, maar heb heel weinig ruimte in huis en helaas geen plek voor een wasmachine dus wij gaan naar de wasserette en dan wil ik maar 1 fles in huis heben, koop ik voor 99p in de (jawel) 99p store, en daar doe ik een aantal weken mee.
    Wasverzachter gebruik ik amper, meestal azijn.

7. Soit

Soit Niet meer actief

Vind ik leuk :)

8. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.029
    2.835
    113
    Ik gebruik mn theezakje ook vaker ;)
    Let wel op licht/verwarming/water, maar het moet wel leuk blijven
    Koop voor dochter veel tweedehands en verkoop ook
    Probeer zoveel mogelijk de fiets ipv auto te nemen
    Neem grootverpakking kip/gehakt en verdeel dat thuis in porties en vries het in
    Ik maak altijd lunch ipv broodje te kopen op het werk
    Heb geen droger, mis hem niet dis begin er gewoon niet aan

Maar dit gaat allemaal vanzelf hoor, voelt niet als bezuinigen..

9. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    vooral i.d. geen pakjes gebruiken met koken. Alles vers als het even kan van de boer en dan in porties invriezen.
    Een weekmenu maken zodat we niet te veel kopen
    Letten op aanbiedingen
    Ik ben lid geworden van de bieb.. ben verslaafd aan lezen, dus dat scheelt een hoop. Hier zijn voor dochterlief ook puzzels te huur
    Zo min mogelijk met de auto
    Dingen hergebruiken.. oud t-shirt van mij jurkje van maken voor mijn dochter bijvoorbeeld..
    Ook bv lente-uitje als je de bovenkant gebruikt in een glas water zetten dan groeit hij terug doe al heel de zomer met dezelde bos lente-ui... naast goedkoop ook decoratief..
    Kruiden heb ik allemaal in de tuin. Helaas is de tuin niet heel groot dus kan er niet heel veel in kwijt.
    Ik koop nu al regelmatig afgeprijst speelgoed voor de kerstmaand.. sla gedurende het hele jaar voorraad kadootjes in ..

En vast nog wel dingen die ik nu even niet weet. Wat mij vooral heel erg helpt is bij alles wat ik wil kopen afvragen of ik het echt nodig heb...
    Oh en als ik bij een webwinkel iets koop even googelen of er een kortingscode te vinden is.. vaak wel nl..

10. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Omdat wij het toch belangrijk blijven vinden om leuke dingen te doen (uit eten, overnachting) kijk ik vaak op vakantieveilingen en Groupon.
    Al veel goede ervaringen mee!

11. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Wij hebben geen droger.
    Koop bijna alleen maar seizoensproducten (en dan het liefst nog in de aanbieding).
    Kleding tweedehands; heb pasgeleden leren laarzen gekocht op mp voor nog geen 25 euro, helemaal nieuw maar ze vielen wat klein uit zodat de drager ze net niet lekker zaten. Mij zitten ze perfect. Kan ik dus weer 2 winters mee vooruit minimaal.
    Sowieso kopen op marktplaats.
    Zelf wasmiddel maken. En ik kan bv wassen op een express programma van 20 min. Ideaal voor mijn kleding, die niet echt vies wordt maar soms even opgefrist moet worden.
    Jezelf en je kinders alleen maar wassen met olijfzeep. Kan voor je hele lichaam gebruikt worden.
    Om de dag douchen en die andere dag alleen wassen aan de wastafel.

Je houden aan een budget werkt voor mij ook goed. Voor de boodschappen heb ik een vast bedrag per maand en dan ga je nadenken over wat je koopt.

12. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Veel kunnen we helaas niet bezuinigen gezien de ruimte, maar waar we op bezuinigen is:

Theezakje vaker gebruiken,
    Boodschappen standaard in de aanbieding
    Verder alleen het noodzakelijke
    Vaak -35% Artikelen
    Was opsparen tot de machine helemaal vol zit (was gemiddeld 1/2x) in de week
    Kleding koop ik voor D. tweedehands en soms door de sale alvast vooruit te kopen voor het jaar erna (Zomersale haal ik kleding voor volgend jaar en wintersale net zo)
    Kleding en schoenen haal ik alleen in de sale, en voor max 5,- per kleding stuk.
    Vragen altijd of de ander nog moet plassen hoeven we maar 1x de wc door te spoelen,
    Lampen gaan uit als ze niet nodig zijn
    Kachel gaat pas aan in de winter als (overdag Dean er al erg warm gekleed bij loopt en het nog koud is) en 's avonds als de dekens niet meer warm genoeg zijn.
    Verder gaan kliekjes in de diepvries.

Vind het nog aardig wat, al zou het nog meer kunnen maar daar hebben we helaas de ruimte niet voor

13. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Jeetje respect voor iedereen die zo zuinig aan doet
    Ik Let nergens op
    doe de kachel aan als ik koud heb ga niet in eigen huis
    als eskimo lopen om te bezuinigen
    draai elke dag een was ook als half vol is sommige
    dingen kunnen niet bij elkaar droger gelijk erna
    vaatwasser draait elke dag
    en laat ook regelmatig licht aan
    wij hebben gewoon modaal inkomen kunnen gewoon leven
    en leuke dingen doen zonder bezuinigingen

Wat is de rede dat iedereen zo bezuinigd
    gewoon nieuwsgierig

14. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Zo blijft er meer over voor leuke dingen.

15. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Wij hebben geen droger auto of scooter, doen alles met de fiets of lopend of ov.
    Was draaien in het weekend
    Kachel zoveel mogelijk uit laten en lekker met een deken op de bank gaan
    Zo weinig mogelijk lampen aan
    Boodschappen de goedkopere dingen en aanbiedingen
    Restjes invriezen of lekker de volgende dag lekker opbakken:)

-de rede dat ik bezuinig is omdat ik vindt dat alles al duur genoeg is en ik graag wat meer geld over hou voor leukere dingen en de toekomst

16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle

Bezuinigen is niet alleen goed voor je portemonnee maar ook voor het milieu, mijn kinderen, kleinkinderen, achter kleinkinderen enz enz enz moet ook nog op deze planeet wonen.

Niet alleen volle wassen draaien is beter voor het milieu maar ook 2dehands spullen kopen, zo hoeft het niet opnieuw geproduceerd te worden.

Natuurlijk koop ik ook nieuwe spullen maar als het 2dehands kan doe ik dat ook.

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36

Vooral een geld kwestie :) noodzakelijk kwaad dus.. maar daarnaast.. vind ik het ook goed om verspilling tegen te gaan. " Onze " bronnen raken uitgeput als we allemaal wat minder zouden gebruiken aan energie water etc zouden we allemaal wat langer er gebruik van kunnen maken

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Ik vind het geen bezuinigen, want ik deed al altijd al zo. Maar de kleding van de kinderen is tweedehands of afgeprijst. Inderdaad de sale en dan voor t volgende jaar vast kopen.
    veel kleding schuift door.
    Ik zou voor mezelf ook graag tweedehands kopen, maar ja, waar vind je dat? Behalve marktplaats, want ik moet t wel passen.

restjes bewaren we en eten we weer op. Niet uit zuinigheid, maar uit principe.

cadeautjes voor de kids heb ik vaak al in huis, omdat ik die het hele jaar door al koop in de uitverkoop.

en nu mijn salaris wegvalt zijn we ook opde boodschappen aan t bezuinigen.
    Eten we minder vlees, minder snaaiwerk en werken we met een weekmenu en weekbudget. Gaat voor nu nog prima;)

19. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Gewoon, omdat het beter is voor het milieu, voor mezelf en voor mijn portemonnee. Daarnaast ben ik ook zo opgevoed en heb ik als arm studentje op kamers gezeten zonder lening. Ik houd ook gewoon niet zo van verspilling.

20. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Ik koop het honden voer in de winkel waar ze hwt spaarsysteem hebben waar de 11zak gratis is en met spaarpunten ook nog eens 7,50 korting krijgt.

Deel Deze Pagina