Afgelopen maandag had ik hier een topic neer gezet van wegen mijn sollicitatie brief en sommige vonden het verschrikkelijk En ik zou er op afgewezen worden. Hier onder het mailtje van het vrijwilligerswerk. Daarbij wil ik vertellen. De kritiek was te recht maar mijn gevoel was gedeeltelijk ook goed. Probeer te blijven wie je bent dan schop je het nog verder dan slijmen En ook de volgende brieven die ik schrijf zal ik echt goed en beter na kijken. Maar ik blijf eerlijk en oprecht in mijn schrijven tot nu toe ook in mijn jongere jaren werkte dat bij werkgevers vaak het beste eerlijk open en oprecht. Beste Pnirmal, Dank voor je eerlijke en open email. Het lijkt me leuk om je te ontmoeten. Ik weet alleen niet of we je een dagdeel per week aanwezigheid kunnen aanbieden omdat we niet altijd elke week een activiteit/speelochtend hebben staan. Op onze website...... kun je sowieso al meer info lezen (ook over de locaties) en je vindt hier ook de agenda. Ook zijn we erg actief op facebook en twitter. Misschien leuk om even te kijken naar de actuele info die hier gepost staat. Ik denk dat zaterdag 27 september de 1e datum is die handig is om langs te komen bij een speelochtend. Woensdag 10 september hebben we namelijk geen "normale" bijeenkomst maar een kinderconcert en ben ik zelf ook niet aanwezig. Zou deze datum voor jou uitkomen? De speelochtend vindt plaats van 10.30 tot 12.30 uur.
Natuurlijk is eerlijk zijn en blijven het beste, maar dan nog is een goede brief (qua spelling en grammatica) niet overbodig! Wel super fijn dat je zo'n reactie hebt gehad en veel succes met de ontmoeting.
Dat weet ik maar ik vond en vind dat ik toch het hier weer neer moest zetten. Er waren velen die positieve kritiek gaven maar er waren er ook die heel negatief waren en daar is dit topic ook een beetje voor bedoeld van wat jij vind hoeft en ander nog niet te vinden en als je kritiek geeft geef het dan zo dat de ander aan de andere kant van de computer er geen nachtmerrie aan overhoud. Want zo kwam sommig kritiek wel binnen.
Wanneer ik anderen help bij hun motivatie brieven, dan kijk ik altijd eerst/voornamelijk naar spelling en zinsopbouw. En geef ik tips hoe iemand iets beter kan motiveren. Ik probeer er wel voor te waken dat ik de brief "vanuit mezelf" ga schrijven. Dus geef altijd aan dat het "jouw" brief moet blijven.
Fijn dat je een positieve reactie hebt gekregen, maar mocht het een sollicitatie zijn geweest voor een betaalde baan was dit wel anders geweest denk ik.
Dat besef te ik wel. Maar ik wilde iets anders vertellen en voornamelijk over die echte zware negatieve kritiek en hoe het afgelopen is. Perfect ben ik niet en zal ik niet zijn. Maar op een bepaalde manier ben ik wel blij om dicht bij mijn zelf gebleven te zijn. Ik ben wie ik ben met mijn gebreken en fouten. Maar wel zo eerlijk en oprecht mogelijk. Tot nu toe heb ik het daar door in het leven er mee gered en dat is denk mijn boodschap want ik ben eigenlijk best boos geweest op sommige reactie.s niet om de kritiek maar de negtieve rond om die kritiek. Opmerking van heb je hem echt verstuurd meen je niet kan niet serieus zijn. Dat zijn kwetsen de opmerkingen en dragen niet bij aan positieve feedback.
Klopt zeker hoor. Met positieve feedback kom je veel verder dan met negatieve feedback. Helaas is het voor veel mensen veel makkelijker om negatieve kritiek te geven dan postieve
Heb je vorige topic niet gelezen maar ik wil je wel feliciteren met het positieve nieuws! Veel succes op het 1e gesprek,leuk!