Sollicitatie deel2

Discussion in 'De lounge' started by pnirmal, Sep 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Afgelopen maandag had ik hier een topic neer gezet van wegen mijn sollicitatie brief en sommige vonden het verschrikkelijk:D En ik zou er op afgewezen worden. Hier onder het mailtje van het vrijwilligerswerk.

Daarbij wil ik vertellen. De kritiek was te recht maar mijn gevoel was gedeeltelijk ook goed. Probeer te blijven wie je bent dan schop je het nog verder dan slijmen;) En ook de volgende brieven die ik schrijf zal ik echt goed en beter na kijken. Maar ik blijf eerlijk en oprecht in mijn schrijven tot nu toe ook in mijn jongere jaren werkte dat bij werkgevers vaak het beste eerlijk open en oprecht.;)

Beste Pnirmal,

Dank voor je eerlijke en open email. Het lijkt me leuk om je te ontmoeten. Ik weet alleen niet of we je een dagdeel per week aanwezigheid kunnen aanbieden omdat we niet altijd elke week een activiteit/speelochtend hebben staan. Op onze website...... kun je sowieso al meer info lezen (ook over de locaties) en je vindt hier ook de agenda. Ook zijn we erg actief op facebook en twitter. Misschien leuk om even te kijken naar de actuele info die hier gepost staat.

Ik denk dat zaterdag 27 september de 1e datum is die handig is om langs te komen bij een speelochtend. Woensdag 10 september hebben we namelijk geen "normale" bijeenkomst maar een kinderconcert en ben ik zelf ook niet aanwezig. Zou deze datum voor jou uitkomen? De speelochtend vindt plaats van 10.30 tot 12.30 uur.

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat leuk dat je een positieve reactie terug hebt gekregen, veel succes met de ontmoeting!

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dank je ik ben er ook echt blij mee.;)

4. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

Jun 4, 2013
    2,347
    993
    113
    Natuurlijk is eerlijk zijn en blijven het beste, maar dan nog is een goede brief (qua spelling en grammatica) niet overbodig!

Wel super fijn dat je zo'n reactie hebt gehad en veel succes met de ontmoeting.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dat weet ik maar ik vond en vind dat ik toch het hier weer neer moest zetten. Er waren velen die positieve kritiek gaven maar er waren er ook die heel negatief waren en daar is dit topic ook een beetje voor bedoeld van wat jij vind hoeft en ander nog niet te vinden en als je kritiek geeft geef het dan zo dat de ander aan de andere kant van de computer er geen nachtmerrie aan overhoud. Want zo kwam sommig kritiek wel binnen.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer ik anderen help bij hun motivatie brieven, dan kijk ik altijd eerst/voornamelijk naar spelling en zinsopbouw. En geef ik tips hoe iemand iets beter kan motiveren. Ik probeer er wel voor te waken dat ik de brief "vanuit mezelf" ga schrijven. Dus geef altijd aan dat het "jouw" brief moet blijven.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Maar uhm... fijne positieve reactie en succes met de afspraak!

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wat leuk dat je bent uitgenodigd ! :D

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Succes!

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Jij ook;)

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Fijn dat je een positieve reactie hebt gekregen, maar mocht het een sollicitatie zijn geweest voor een betaalde baan was dit wel anders geweest denk ik.

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dat besef te ik wel.

Maar ik wilde iets anders vertellen en voornamelijk over die echte zware negatieve kritiek en hoe het afgelopen is. Perfect ben ik niet en zal ik niet zijn. Maar op een bepaalde manier ben ik wel blij om dicht bij mijn zelf gebleven te zijn. Ik ben wie ik ben met mijn gebreken en fouten. Maar wel zo eerlijk en oprecht mogelijk. Tot nu toe heb ik het daar door in het leven er mee gered en dat is denk mijn boodschap want ik ben eigenlijk best boos geweest op sommige reactie.s niet om de kritiek maar de negtieve rond om die kritiek.

Opmerking van heb je hem echt verstuurd meen je niet kan niet serieus zijn. Dat zijn kwetsen de opmerkingen en dragen niet bij aan positieve feedback.;)

13. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

Jun 4, 2013
    2,347
    993
    113
    Klopt zeker hoor. Met positieve feedback kom je veel verder dan met negatieve feedback. Helaas is het voor veel mensen veel makkelijker om negatieve kritiek te geven dan postieve ;)

14. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    Heb je vorige topic niet gelezen maar ik wil je wel feliciteren met het positieve nieuws!
    Veel succes op het 1e gesprek,leuk!

15. Talvi

Talvi Niet meer actief

Fijn dat je goed bericht hebt terug gehad!

16. Anzza

Anzza Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    2,345
    0
    36
    drenthe
    Wat leuk, succes alvast!

17. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

Dec 26, 2012
    1,029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super, ik wist het!! Succes

18. KimK

KimK Niet meer actief

Precies. Ik ga je geen negatieve feedback verder geven maar wens je wel succes tijdens je gesprek.

19. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Veel succes met je gesprek!

20. unknowable

unknowable Niet meer actief

Je hebt super goed je best gedaan en dat is beloond! Fijn!

Veel plezier!

Share This Page