Ik snap het wel, maar kom op zeg, het slachthuis!!! Ik vind de gedachte alleen al walgelijk. Echt WTF. Ze zouden mij moeten losketenen van mijn paard ( die ik niet heb, heb niks met paarden). Zo aan je eind moeten komen, na jarenlang trouwe dienst, is schandalig.
Ik zeg niks over een slachthuis he? Je kunt hem eerst proberen te verkopen. Maar als je op een gegeven moment niet meer te eten hebt zul je wel moeten.
En jij denkt dat een paard van 30 jaar te verkopen is. Dat wordt dan de slacht.Nee dan liever brood met pindakaas enz.
Veel tips zijn al gegeven. Wat TV abbonement betreft, die heb ik niet meer. Ik betaal per maand 13 euro aan Netflix en 7 euro aan NL Ziet. En dat is het dan.
Dat weet ik niet. Maar je hebt niet alleen de verantwoording over jezelf maar ook over de kinderen dus als het zover is dat het echt niet gaat dan heb je weinig keuze denk ik.
Ja klopt maar zit nu nog op 50 tot 100 euro wat ik ergens op moet besparen lijkt me toch wel mogelijk. En wie weet leeft die van 30 over 2 jaar na mijn ww wel niet meer
Ik ben wel benieuwd waarom je in de ww zit en niet in de zw? Als je door een beperking niet kunt werken hoe kun je dan solliciteren?
Ben je ontslagen door je werkgever tijdens ziekte? En hoe bedoel je met over twee jaar? Ik weet niet of je nu de ziektewet ingaat bij het UWV maar je moet niet standaard rekenen dat je dat twee jaar krijgt. Ik weet niet of je nog geschikt bent ( gedeeltelijk) voor andere werkzaamheden. Bij de WIA keuring wordt gekeken of je nu helemaal niet belastbaar bent voor werk volgens de verzekeringsarts. Als die nog mogelijkheden ziet wordt bij de ab via ingewikkelde berekening bekeken hoeveel procent je nog instaat bent te verdienen van je laatste loon.
Mijn werkgever heeft ontslag tijdens ziekte aangevraagd ( ik zit in februari 1 jaar in de ziektewet ) ze moet me dus volgens mijn advocaat minimaal 1 jaar meegeven omdat ik dat wettelijk nog ziek mag zijn. Daarna heb ik nog recht op het maximale aan ww. Wia zijn we mee bezig maar ik zit nog volop in de onderzoeken dus is blijkbaar nu nog erg lastig
Snuffel eens goed door al je paardenspullen, dat verkoopt redelijk goed en ik kan me voorstellen dat je bepaalde dingen niet meer gebruikt. Kun je niet jezelf aanbieden en je paard, voor rijles af en toe? Verder probeer inderdaad vast te houden aan je paarden. Ik heb er 1 van 18 en 1 van 27 en kan ze vanwege gezondheidsredenen van mijzelf al 7 jaar niet meer rijden. Toch zijn het mijn maatjes en heb ik ze zo hard nodig in mijn leven. Dieren kosten uiteraard geld maar geven ook heel veel terug. Je brengt een oudje niet zomaar weg naar de slacht of verkoopt ze niet even, dat zou voor de kinderen ook een raar voorbeeld zijn. Natuurlijk probeer je eerst al het andere voordat je überhaupt aan zoiets gaat denken. Zo te lezen heb je het al een heel eind voor elkaar. Komt vast goed.
Ik zal eerst alles proberen voor de paarden. Gaan niet diep de schulden in dan laten we de oudste inslapen. Verkopen gaat niet met zijn leeftijd en ziekte
Vervelend dat je je baan kwijt bent geraakt. Tijdens de ww moet je actief solliciteren, gaat dat wel lukken?
Volgens mij krijgt TS eerst ZW via het UWV. Dan hoef je volgens mij niet te solliciteren maar wel te reintegreren net zoals je bij een werkgever zou doen. Hoe het zit met na betermelding overgaan naar de WW weet ik niet.
De werkgever heeft een loondoorbetalingsplicht bij ziekte van 2 jaar. Op het moment dat hij je nu ontslaat en je een jaarsalaris meekrijgt zal het UWV het 1e jaar geen ww,zw of wia betalen. Want die betalingsplicht ligt namelijk nog bij de werkgever. Hij koopt het af door je dat bedrag in 1 keer uit te betalen. Pas na de 2 jaar ziekte komt het uwv weer in beeld. ( iets eerder ivm wia keuring). Laat je goed informeren en bijstaan want door nu akkoord te gaan met 1 jaarsalaris loop je je transitievergoeding mis, stopt je pensioenopbouw ( die vermoedelijk bij wia na 2 jaar ziek in dienst premievrij zou worden voortgezet) en ben je mocht je het komende jaar hetstellen je vaste aanstelling kwijt.
Al je verzekeringen na lopen of het goedkoper kan, energie, etcetera. Ik weet niet wat je precies mankeert maar misschien kan je een paar uurtjes rijles geven aan kinderen.
Als je nog nergens mee akkoord bent gegaan dan zou ik heel snel juridisch advies gaan inwinnen want het klopt van geen kanten en straks krijg je helemaal niks van het UWV.