Waarom reageer je verder helemaal niet op je auto verkopen? Dat scheelt je enorm veel geld.. en lijkt mij dus een zeer logische keuze
Vervelende situatie. Ik zou inderdaad ook snel juridisch advies inwinnen. Daarnaast, heb je in je berekening ook rekening gehouden met eigen bijdrage zorg? Dat is ook een grote kostenpost en lijkt me van toepassing als je ziek bent. Sterkte en succes!
Had al aangegeven dat fietsen niet gaat dus voor nu proberen we de 2 auto's te houden. Gaat het dan over 2 jaar niet meer kan die er als nog uit
Heb je al een bijrijder/verzorgster voor je 20-jarige paard gevonden? Verder kun je meestal besparen op abonnementen, boodschappen, kleding etc. Is er wel zicht op een nieuwe baan? Kan me voorstellen dat als je zo nog jaren moet leven niet prettig is.
En is ook aangegeven dat je ook Voor een scooter of een brommer kan kijken oid. Je kan ook gewoon gaan lopen Je wilt besparen, maar ik hoor eigenlijk alleen een hele hoop maren...
Lopen kan ik dus ook niet goed en op een scooter kan je niet met 3 kleine kinderen. Daarnaast verwacht ik dus niet binnen nu en 2 jaar al zonder geld te zitten. Maar gaan we nu het bezuinigingen al inzetten om een spaarpotje te maken. Zoals aangegeven leeft misschien het oudste paard dan niet meer. Heeft mijn man 2 x salaris verhoging gehad. Dus om nu al op voorhand paarden en auto weg te doen is voor nu overbodig. Dat kan dan altijd nog ( voordat we in de schulden gaan) en misschien kan ik tegen die tijd wel al weer meer
Hebben nu ad tvgids eruit gedaan Rijlessen opgezegd Ben opzoek naar een verzorgster( die betaald) Autoverzekering gewijzigd Goedkopere stalling Stal is dichterbij dus minder benzine Kijken nog naar energie en tv leverancier en gaan bewust opletten met boodschappen
Ik mis een deel bij je maandelijks uitgaven. Eigen risico zorg Gemeentelijke belastingen Kleding (jassen en schoenen etc) Afschrijving auto(‘s) Kapper bezoeken Zwemlessen en evt. sporten van kinderen
Kapper doet een vriendin Zwemlessen en sporten hebben we ( nog) niet Gaan er van het weekend nog beter voor zitten qua kosten
Zo te zien heb je het al flink op een rij. Verstandig dat je al gaat bezuinigen voordat je ww afloopt. Qua boodschappen: bestel ze per week. Tussendoor niet naar de supermarkt gaan. Hierdoor hebben wij bijna 30 euro per week kunnen besparen. Grappig genoeg: ah basic is goedkoper dan Aldi. En: diepvriesgroenten, vis is veel voordeliger dan vers. Let ook op de instinkers: aanbiedingen van een A-merk zijn vaak alsnog duurder dan het huismerk.
Ik heb dit ook eens gedaan; Alle ingredienten per AH of Vomar of Lidl naast elkaar gezet; Uiteindelijk kwam AH met oa aanbiedingen beter uit qua geld dan de Vomar.
Heb zo'n overzicht gemaakt met alle supermarkten hier in de buurt (en dat zijn er bizar veel): Plus, Aldi, Lidl, Dirk, Jumbo en AH. Plus was het duurst, gevolgd door Jumbo en Dirk. Lidl en Aldi erna. Ah het goedkoopst. Maar wel alleen met het kopen van Basic en AH huismerk.
Klopt, ik ga ook niet meer naar de Aldi maar alleen nog naar de AH. Maar koop inderdaad alleen AH basic.
Wat een onzekere situatie heb je, hopelijk heb je goede advocaat die echt jou goede adviezen kan geven en niet zomaar alles snel even afwikkeld. Vind wel bijzonder dat je nog tijdens je ziekte (binnen 2 jaar) ontslagen wordt. Wees ervan bewust dat je dan geen recht op uitkering hebt als je instemt met het onslag, want het zal waarschijnlijk via vaststellingsovereenkomst gaan. Er is al veel goede tips gegeven. Natuurlijk blijven je paarden jouw alles. Je zegt dat ze mogelijk over 2 jaar niet meer zijn (ik wens ze beide nog lange gezonde leven toe hoor). Maar heb je jezelf deze vragen al gesteld: - gezien de leeftijd van je paarden zullen ze nogal wat medische zorg nodig hebben en misschien ieder jaar steeds meer, heb je een potje hiervoor voorzien? Als er wat aan de hand is, ben je dan al je gespaarde geld/ reserve aan kwijt; - misschien een gek idee, maar je hoeft je paarden niet te verkopen maar schenken aan een kinderboerderij of een speciale stichting die ze zal verzorgen en je kunt ze alsnog blijven bezoeken. Ik wens je veel wijsheid toe met het maken van de keuzes. Je hart volgen is zo makkelijk en moeilijk tegelijk.
Even los van de besparingen, het is ws makkelijker om geld binnen te brengen. postbezorging, of als dat ivm het lopen niet gaat dan evt werk achter de kassa, thuiswerk (call centre), betaald meedoen aan medisch onderzoek of in zo’n testpanel.. Er zal denk ik wel iets zijn wat je zou kunnen en willen doen en dan heb je net mooi je buffertje..