Bezuinigingen - gaan jullie plannen uit- of afstellen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MiniMe81, 2 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Voor ons was het de oplossing. We zijn er erg blij mee. Ik geloof de Provincie Brabant wat minder intussen met de huidige huizenmarkt ;).

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113

hahaha, ja naja dat is niet aan jullie:p

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nee hoor, wij stellen niks uit en bezuinigen ook niet. Nu hoevt dat gelukkig ook niet, maar we vinden ook dat als iedereen de hand op de knip houdt dat op lange termijn al helemaal niet goed is voor de economie.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nee, wij stellen niks uit. We kunnegoed rondkomen en hebben voldoende spaargeld op de bank. We werken beiden in het onderwijs dus voorlopig is onze baan redelijk safe.
    Ik heb eerder de neiging om dingen waar we over twijfelen nu juist te doen. Beetje steun aan de economie, zeg maar. ;) We gaan in ieder geval 3x een weekje weg dit jaar in eigen land. Dus landal, roompot en centerparcs kunnen op onze bijdrage rekenen. :) En we gaan waarschijnlijk een dakkapel zetten.

5. Maia

Maia Niet meer actief

wij stellen niets uit. Hebben er wel over nagedacht, toen ik op mijn werk flinke reorganisaties te horen krijg en de kans is zeer groot dat ik volgend jaar geen baan meer heb. Dus toen hebben we het erover gehad om het zwanger worden even uit te stellen tot we er meer zekerheid over hebben (deze zomer), maar dat hoefde niet meer want een weekje later had ik een positieve test in handen. Buiten dat hadden we geen grote plannen dus die hoeven ook niet uitgesteld te worden.

6. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Wij bezuinigen ook niet, wij leven al erg zuinig dus zijn het gewend om met minder te leven. Wij leven gewoon ons leven. Gister alweer even met de neus op de feiten gedrukt dat je leven ook zo voorbij kan wezen, zelfs als je jong bent. Dus nee wij leven gewoon zoals we normaal ook doen. Tuurlijk gaan we geen drastische dingen doen of met geld smijten want dat kunnen we niet eens met 1 loontje. Maar dingen uitstellen of wat ook maar nee. We zien wel wat er op ons afkomt, ik hoop met de tijd ook eens werk te vinden, mocht dat lukken dan is alles wat ik verdien alleen maar extra omdat we alles hier op 1 loon hebben. Me kids gaan bijna alle 3 na de basisschool dus die kosten heb ik dan ook niet meer.....

7. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Dat hebben wij dus ook. Ik zou dus wel weg willen maar me man niet. Plus dit huis is ook nog niet af dus ook niet echt verkoopwaardig haha. Maar het is zeker een oplossing als je het kan doen op deze manier!

8. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Wij denken er aan om ons huis te koop te zetten en we gaan in juli voor een 2de. Dit zal echt niet eeuwig duren en het komt vanzelf weer goed

9. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik ga niet bezuinigen, ik geef het liever uit.

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Pff... Ik moet zeggen dat ik er soms wel een beetje huiverig over ben allemaal.
    Ons huis staat te koop wat, hoe dan ook, met verlies verkocht wordt. Als het al verkocht wordt. We gaan naar een andere provincie verhuizen. Mijn familie woont daar en we werken daar. Erg hoge kosten woon-werkverkeer op het moment.
    Per 30 juni heb ik geen baan meer (bezuinigingen) tenzij ik optijd iets anders vind. We willen dolgraag een 2e kindje. Als het aan mij had gelegen was ik nu al halverwege maar manlief wil het nu even uitstellen :( gezien onze situatie. HIj kan een vast contract krijgen in het onderwijs maar moet daarvoor een ander vast contract opzeggen die wel stabieler is dan het onderwijs. Dus tja..... hier benauwd het me soms allemaal wel.

11. Trees

Trees Niet meer actief

Integendeel! Ik ben zwanger, heb geen vast contract, we gaan een andere auto kopen, vorig jaar een nieuw huis gekocht en over een maand start deel 2 van de grote verbouwing van ons huis. Financieel gezien hebben wij het op dit moment juist beter dan ooit en als mijn contract niet verlengd wordt is er nog geen man over boord :).

12. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ja wij wel.....helaas is er even 1 inkomen weg gevallen
    dus de nieuwe grote tv en de rest van de verbouwing van het huis moeten maar heel even wachten.....
    met een beetje mazzel heb ik vanaf volgende maand weer een baan, ik loop al in de sollicitatieprocedure mee en ben aangekomen bij de laatste ronde

dan kunnen we gewoon weer verder :D

13. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hier niet gelukkig, wij hebben het nog steeds goed, beide een baan kunnen lekker sparen en leuk leven, zwanger van de eerste. Maar we gaan verlopig nog niet verhuizen puur omdat de huizenmarkt zo slecht is. En we redden het ook prima met ons huisje nu.

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Wij hebben het ook prima nu, maar ik zie allerlei doemscenario's voor me. Dat ik mn baan kwijt raak (ook al heb ik een vast contract - het is erg rustig op mn werk...al langere tijd), en dat de kinderopvangtoeslag ver naar beneden gaat en dat de hypotheekrenteaftrek wordt afgeschaft. Zal allemaal niet gelijk zo'n vaart lopen, en zeker niet in 1 keer, maar dat is wel waar ik 'onrustig' van word (heb graag alles onder controle;))

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Tja we hebben vorig jaar een nieuw huis gekocht, nu zwanger van de tweede en zijn aan het kijken voor een andere auto. Kortom momenteel merken we hier gelukkig nog niets van de crisis.
    Wel hangen onze plannen voor een evt derde kindje af van wat men met de hypotheekrente gaat doen en hoeveel men gaan bezuinigen op de kinderopvangtoeslag. Maar goed, zo ver is het nog lang niet.

16. tulip

tulip Niet meer actief

wij niet eigenlijk nee. Oktober 2011 gestopt met werken, ons eigen huis verkocht, nieuw huis gekocht en we gaan nog steeds voor een tweede;)

17. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    nee hoor, gaat wel goed hier ;) Net een andere auto gekocht en plannen om in mei een dakkapel te laten plaatsen. We spekken de economie wel :D

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nee hoor, we gaan nu juist een huis kopen en starten beide dit jaar met een nieuwe baan. En wie weet besluiten we dit jaar ook nog wel om proberen te gaan voor een derde wondertje :)

19. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Zolamg we beide werk hebben blijf ik net zo leven als ik deed.
    Dit jaar gaan we ook ons huis te koop zetten:)

20. silvermist

silvermist Niet meer actief

wij hebben juist de keus gemaakt om de kinderwens niet uitstellen maar al het luxe te schrappen, geen vakanties, geen dure uitgave, verzekeringen etc nogmaals onder de loep nemen etc

Deel Deze Pagina