Bezuinigingen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Eerised90, 1 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    heb een tandarts rekening liggen van ruim 300 euro.. Ben er voor verzekerd.. Moet het eerst vooruit betalen, dan krijg ik binnen 3 weken een formulier van de verzekering, moet per post en na aankomst bij verzekering duurt het max. 6 weken voor ik het geld terug heb..

T/m dec. was mijn tandartsverzekering nog gratis en kon het wel direct naar de verzekering gestuurd worden.

2. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Wat een plannen zeg !!

Dat eigen risico verhogen zullen ze niet in een keer doen maar het is toch wel extreem veel.

5 euro per huisartsbezoek wat gebeurt er dan ? Mensen gaan niet omdat ze het gedl er niet voor hebben met grote gevolgen voor hun kinderen.

De hypotheekrente aftrekafschaffen dat betekend de genadeklap voor een hoop huishoudens vrees ik.
    Ze kunnen dat toch ook vanaf een bepaald hypotheekbedrag doen ?

Het minimumloon verlagen, het is al zo weinig

De studiefinanciering afschaffen en alleen een lening

Straks ook nog de kinderbijslag etc

Dit lijken mij geen plannen om de economie te stimuleren.
    De gewone man heeft straks namelijk geen geld meer om iets te kopen. En de meeste mensen hebben toch geen mega inkomen.

Voordat ze zulke ideeen het land ingooien moeten ze eerst eens nadenken. Voordat ze miljarden aan noodlijdende banken geven die de crisis vooraarzaakt hebben. En nog steeds wordt de ene bonus na de andere uitgedeeld. Wat doen ze eraan ? Niets ! Want wie wordt hier nu weer de dupe van : Juist de gewone man.

En daar horen wij: Ik en mijn man en kinderen ook bij :(

3. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Mocht het toch waar zijn: Gelukkig zijn er 9 juni verkiezingen...

4. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere

Tja ook een nieuw kabinet gaat ons geld kosten !!

Ik hoor ieder jaar hetzelfde ! Er moet bezuinigd worden.

Er is geen partij die dit niet zal doen

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik word zo moe en angstig van dit land hé... :(

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

natuurlijk is het een een april grap, want niemand die het gemiddelde inkomen heeft kan dit betalen.

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

of een hoop minder klojo''s in het kabinet die allemaal betaald moeten worden.... en zakenlunches etc. bedoel wat is er mis met een broodje kaas van thuis.:(

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel

Een broodje kaas van thuis? Dat kan ééééécht niet hoor als je zo'n status hebt... :p;)

Maar inderdaad... echt om moedeloos van te worden!

9. Loe

Loe Niet meer actief

Ik snap t ook niet. Balkenende zei 'ooit'; eerst de lasten dan de lusten. Maar die lusten komen gewoon niet. Het zijn alleen lasten. Maar wat ik ook niet begrijp is dat zij niet begrijpen dat je niet kunt BLIJVEN plukken van mensen die het al moeilijk hebben. Volgens mij snappen ze dat niet. Dus van mij mag het wachtgeld voor ambtenaren eraf, de hoge piefen salarissen op max 800000 euri per jaar, geen bonussen en geen reisjes meer dan 3 per half jaar naar het buitenland voor de overheid. Dan komen andere landen maar hier, want ook het kabinet moet zelf bezuinigen.
    Geen werkgroep die daar opkomt. Zo raar.....

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wat ik als eerste ga doen als dit zover is, is het stoppen van mijn ziekefondsuitkering. van (tegen die tijd minimaal 150,- pm) de maandpremie en de eigen risico heb ik alles wat ik nodig heb. die keer dat je dan in het ziekenhuis komt heb je voldoende gespaart om er te verblijven.

dan het stopzetten van de hypotheekrente aftrek. denk dat veel mensen hun huizen noodgedwongen moeten verkopen. denk dat ze dit niet ineens zullen doen maar in enkele jaren het bedrag langzaam afbouwen, dat hoop ik dan tenminste.

betalen voor huisarten bezoek. het is voor de een maar 5 euro maar voor de ander 2 dagen eten. moeten ze zeker niet doen. een huisarts is een van de belangrijkste dingen in de maatschappij en dit hoort gewoon gratis te zijn voor iedereen.

omhoog gooien van de huur ook belaglijk. ipv 500 meteen maar 1000 vragen. echt zwaar zieke maatregelen.

-bezuinigen kan ook op andere manieren zoals onderhoudt van het konijnklijk huis etc uit hun eigen portemonee ipv onze belastingcentjes
    -de lonen met 20% naar beneden voor de 2e kamer, film en tv sterren.
    -kinderbijslag alleen geven aan mensen die het nodig hebben. verdien je laat zeggen 60.000 per jaar dan niks meer.
    -max 6 maanden recht op ww
    -recht op uitkering van de sociale dienst aanpassen. mensen die kunnen werken moeten ook maar gewoon werken.
    -geen zakelijke etentjes meer voor 2e kamer, koningshuis, en andere goed betaakde banen of ze betalen dit maar uit hun eigen zak. als wij een vergadering hebben dan moeten wij ook ons eten zelf regelen in de pauze en staat er ook geen uitgebreid koud en warm buffet te wachten.

11. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Allereerst er is nog niks besloten. Dat kan nu ook niet want we hebben nu niet een officieel kabinet die beslissingen kan en mag nemen.
    Dan is het verder aan ons om te stemmen op de juiste persoon die het mooiste voorstel doet.
    Verder geloof ik er echt niks van. Er is niet bij nagedacht en er wordt her en der wat geroepen. Dus waarschijnlijk 1 April.............

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mijn schoonmoeder zei dat er niks op teletekst over stond en dat SBS er ook niks over gezegd heeft, dus miss een 1 april grap van RTL??

13. Loe

Loe Niet meer actief

Ik mag t hopen!:D

14. kieke77

kieke77 Actief lid

5 jul 2008
    467
    7
    18
  15. Miljardenbezuinigingen

Het kabinet stelde een aantal maanden geleden 20 ambtelijke werkgroepen in. Deze commissies moesten gaan kijken welke mogelijkheden er zijn om de komende jaren miljarden te bezuinigen. De adviezen zijn niet bindend, de politiek besluit over de bezuinigingen.
    Zorg

Het is een hele waslijst. Zo moet er in de zorg 6,35 miljard euro worden bezuinigd. De zorgkosten lopen in de toekomst met 4,5% per jaar op. En dus moet het eigen risico 775 euro worden (en hiervoor komt voor chronisch zieken geen extra compensatie). Hoofdpunten zorg

Onderwijs

Het onderwijs komt ook op de pijnbank. Een besparing van vier miljard euro hadden de ambtenaren in gedachten. De werkgroep wil minder les voor scholieren in het voorgezet onderwijs en de basisbeurs voor studenten omzetten naar een lening.
    Hoofdpunten onderwijs

Arbeidsmarkt

Ook op de arbeidsmarkt moet 20% worden bezuinigd. De ambtenaren stellen voor de WW te beperken tot maximaal één jaar, met daarna maximaal een halfjaar bijstand. Bovendien worden de ontslagvergoedingen maximaal 1 jaarsalaris.
    Hoofdpunten arbeidsmarkt

Woningmarkt

Er zijn ook forse bezuinigingen mogelijk op de woningmarkt. Doel is om 2,5 miljard te bezuinigen per 2015. Er wordt gedacht aan jawel, het H-woord, de aanpak van de hypotheekrenteaftrek. Ook hogere huurstijgingen voor hogere hogere inkomens.
    Hoofdpunten wonen

Defensie

Ook het leger blijft niet ongemoeid. De werkgroepen snijden flink in defensie en heeft een besparingsvoorstel op tafel liggen van 2 miljard euro. Het ministerie zou 20.000 banen kunnen schrappen en de dienstplicht opnieuw invoeren.

Van de site van RTL Nieuws.

16. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    @ Lovewinnie - Nou film en tv sterren worden in NL ook weer niet zo dik betaald hoor, het zijn hier geen Amerikaanse praktijken. Oke, een Linda de Mol is natuurlijk een ander verhaal. Maar die werkt er volgens mij ook wel hard voor.

Ze mogen die gangsters bij de banken wel wat harder aanpakken, geen bonussen meer. Maar in iedergeval niet meer het 'gewone' volk!

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Van de ww inkorten kan ik wel inkomen.. Ww is er in principe om je op te vangen na ontslag.. Zo kan ik idd lekker 3 jaar thuis zitten (bij wijze van dan he) en zo mn geld 'verdienen'. Nu 'moet' je eigenlijk wel druk zoeken anders heb je na een jaar ofzo geen inkomen meer..

En laat ze maar wat strenger zijn met uitkeringen.. Hier in het dorp alleen al zijn mensen die van een uitkering leven maar wel zwart bijbeunen.. Leuk hoor een nieuwe BMW onder je kont;)

Hypotheekrenteaftrek gaat in beetje dus tja, afhankelijk daarvan.. uiteindelijk zal onze hypotheek ruim 300 euro omhoog gaan:(

De huisarts betaal je al voor, in je basispakket en aangezien die verplicht is zul je straks lekker dubbel gaan betalen..

Enkele reis buitenland maar doen;)

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

OMG, die eigenbijdrage!
    Dat zou dus voor een gezin makkelijk € 1500 kosten! Zullen ze echt niet inzien dat HEEL VEEL mensen dat gewoon niet kunnen betalen?!
    Stelletje ezels.
    En dan de hypotheekrente.... ook daar gaan echt slachtoffers vallen.
    Damn, ik word er naar van! Hoop dat het allemaal mee gaat vallen.

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat vraag ik me dus ook af....Snappen ze dat nou gewoon echt niet???:x:(

20. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Ik kan wel janken. Toen ik het vanmiddag hoorde werd het echt even zwart voor mijn ogen. Als ze ook maar een klein deel van die bezuinigingen doorzetten, kunnen wij ons huis niet meer betalen. Ik keek vanmiddag op mijn rekening en zag dat we alweer rood staan. Ik geloof echt dat ik gek word.

Btw... wat als er straks een klein kindje bij komt???? Moeten wij onze kinderwens dan maar de kop indrukken omdat we niet meer rond kunnen komen???? :x:x:x:x:(:(:$

Deel Deze Pagina