Bezuinigingen...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door puzzelstukje, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Zag het idd had er over heen gelezen haha.

Maar ik neem aan dat dit geld voor auto's tv's etc?

Geen kleding of dat ook?

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    In het ad stond dat het gaat om bijvoorbeeld meubelen.. niet op de boodschappen in de supernarkt

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

idd voor luxe dingen zoals een auto,allerlei electronica ( bijv de hele mediamarkt zowat :p) en ook kleding

2% lijkt veel, maar op aankopen van 100 euro is het ''maar'' 2 euro :p
    alleen op een auto van 10.000 euro is het €200 euro.
    vind het eigelijk reuze meevallen

maar gelukkig niet op boodschappen want daarbij geld laag btw

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja ik vind het ook wel mee vallen hoor.

En weetje op een auto betaal je 200 euro maar ze worden wel zuiniger plus dat als je nu koopt je vaak geen wegenbelasting betaald tot 2014. Dus dan heb je die 200 euro er weer uit.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

O gelukkig maar! :D

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik vind het wel gaaf dat ze hier zo uitgekomen zijn, ben er ook blij mee dat er een begroting ligt. Natuurlijk zijn er nare gevolgen, maar dat was te verwachten.

7. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Met de btw verhoging wordt echt alles wel duurder hoor, dat ga je overal aan merken. bedrijven moeten toch inkopen, ook supermarkten e.d.
    investeringen moeten toch terug verdiend worden, en wel bij de consument.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nondeju, snel een nieuwe vloer aanschaffen dus!! *rent weg *

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    En voila, de rekening mag weer betaald worden door de zwakkeren en de werkende mens met gemiddeld salaris.

Mijn reiskostenvergoeding gaat er dus aan, terwijl de benzine duurder wordt. Verhuizen naar mijn werk is geen optie, want zie je huis maar eens kwijt te raken. Ik moet er dus financieel op gaan toeleggen om te kunnen werken, hoe krom is dat?? Terwijl ik niks lees over bijv. de aanschaf van de JSF, waar ze gigantisch mee kunnen besparen als ze dat nou eens gewoon niet doen.

Ik weet wel waar mijn stem naartoe gaat op 12 september... in ieder geval niet naar één van de vijf partijen die dit even snel onderling hebben beklonken.

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Juist, hier maak ik me ook druk om... Wij hebben net een huis gekocht, krijgen zelfs nog de sleutel. En nu weet ik wel dat het om bestaande hypotheken gaat. Maar elk jaar komt er in ieder geval ook voor bestaande hypotheken minder renteaftrek.

En waarschijnlijk zullen de huizenprijzen enorm gaan dalen omdat mensen geen huis kunnen kopen zonder renteaftrek, waardoor je nog met een restschuld zit...

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #31 Devilschase, 27 apr 2012
    Laatst bewerkt: 27 apr 2012
    oftewel, de burgers moeten weer opdraaien voor de fouten die ooit gemaakt zijn.

Onbelaste reiskostenvergoeding, hou je dus geen moer meer over als er nu 21% vanaf gaat. De benzine is bijna 2 euro man, hoe moeten mensen dat nog gaan betalen. Met het OV? Enig idee wat een retour kost van bijv Almere naar Amsterdam? Is ook niet te betalen. Om normaal te kunnen leven tegenwoordig moet je pal naast je werk wonen, geen kinderen hebben, geen auto, nooit ziek zijn, niet naar de tandarts gaan en rijst met kip eten elke avond. Stelletje idioten, en zelf maar fijn 180.000+ opstrijken elk jaar, gatverdamme.

Niet te spreken over de zorg. Waar we in 2005 nog 50 euro betaalde voor een Ziekenfondsverzekering is dit nu meer dan het dubbele. Waar we toen 130 euro eigen risico hadden, is dit nu bijna verdubbeld. En de zorg die je krijgt? Is de helft. Ik vind het echt ongelofelijk achterlijk. In 2005 was alles prima, Ziekenfondsje, 50 euro per maand, prima zorg, 130 euro eigen risico.Prima. Maar omdat NL het zo vreselijk geweldig vind om die achterlijke Gyrosapen in Griekenland een paar MILJARD tussen de pitabroodje te stoppen van "hou maar hoor, wij hebben het niet nodig" moeten we overal op bezuinigen. EN dan maar in 2011 lopen bleren om de EHEC komkommers die niet meer getransporteerd kunnen worden naar het buitenland. "weh, nu lopen we miljoenen mis' Sja, als je geen MILJARDEN aan die Grieken had gegeven had je niet zo hoeven bleren.

En die Grieken maar actie voeren. Jank jank we moeten werken tot ons 55e. 55? 55? 55!! Wij in NL hebben zowat de hoogste pensioenleeftijd, en gaan wij op straat staan met bordjes met erop: WIJ WILLEN EERDER PENSIOEN, LALALALA. Nee. En maar janken dat ze failliet gaan. Maar &*@&@^&@ wel van Frankrijk een paar dure idioten OORLOGSSCHEPEN kopen, met een lening van een paar miljoen!! terwijl ze geen geld hebben! HUH? ja juist ja. Oorlogsschepen. Dat geld hadden ze ook in hun economie kunnen steken, of hey, wat dacht je van de landen terugbetalen. Maar nee, wat doen ze ermee? OORLOGSSCHEPEN kopen. Waarom? WAAROM?:(

Echt, gebruik die freakin kutboten lekker om de EU uit te varen, stel krankzinnigen.

Ambtenaarsalarissen bevroren. De politie gaat al jaren niet omhoog en wordt alleen maar gekort, net als de zorg. Ik bedoel maar, 4 jaar geleden is er door minister Opstelten een beloning belooft voor politiespecifieke risico's. Is er nog steeds niet, je krijgt alleen maar minder geld elke maand, voorderest niets. In de zorg werken mensen keihard, maar krijgen geen moer betaald man. Kwartje van kok, wanneer komt dat eens terug? Schandalig om je volk zo voor te liegen, ronduit schandalig.

Zo, dat lucht op.

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Owh en de top van prorail krijgt ook nog ff 16% salaris verhoging ipv een bonus.

Laat ze eerst eens op tijd gaan rijden voor ze meer krijgen.

Sukkels

13. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    PRECIES!!! Het is heel naïef om te denken dat boodschappen niet duurder worden. Energiekosten, transportkosten, productiekosten etc zullen hoger worden en worden uiteindelijk doorbelast aan de comsument. Denk trouwens ook aan je eigen energierekening, die gaat ook omhoog.

14. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Helemaal mee eens! :(:(:(

15. Be Happy

Kijk...

Dat dacht ik dus al...

ZUCHT!

:(

Verder eens met Devilschase, Mikki77, Saja87 en Quint1.

16. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Oeff deze bezuinigingen ga ik behoorlijk in mijn portemonnee voelen. Iets van 200 euro per maand :(

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik ben dus niet de enige die de bui al voelt hangen. Pfff zeg, ik word hier echt niet blij van!

Ik vind het persoonlijk zo stom dat er niet bezuinigd word op ontwikkelingssamenwerking, maar dat de voedselbanken hier wachtrijen hebben maakt zeker niets uit?

18. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    dat vind ik dus ook!!

19. Be Happy

Nee, dat maakt niks uit joh!

Je moet naar buiten toe, naar het buitenland dus, het braafste jongetje van de klas blijven. Stel je voor: wat zullen ze in het buitenland wel niet denken als we gaan bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking?
    Veel van dat geld (ik zeg dus niet alles!) verdwijnt in bodemloze putten en we zien daar nooit meer iets van terug.
    Intussen moeten we hier maar bezuinigen bezuinigen bezuinigen.

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

en weer moeten de gewone burgers bloeden!

de stap om nederland te verlaten word steeds kleiner

Deel Deze Pagina