Idd, ik zeg heel eerlijk dat ik in het begin niet zo'n echt fan was van de kringloop winkel maar wij hebben nu een eet kamer tafel en een salon tafel gekocht voor totaal 200 .. Deze tafels waren net geleverd door de kwantem, er zaten een aantal krasjes op waardoor ze niet meer geschikt waren om in de winkel te verkopen.. Ik moet nog steeds goed kijken voor de krasjes maar ach ... Dus dit is een super tip ! Nog meer tips: - Zet de TV / Computer altijd helemaal uit en niet op Stand By dan verbruik je ook minder energie .. - Koop vlees in de aanbieding en vries dit meteen in, zo kun je bv voor een hele week of zelfs langer vlees inslaan .. - Stop al je abbonnementen waar je eigenlijk niets mee doet.. Wij bv hadden altijd sport1 2 etc op tv maar keken hier nooit naar, nu we het hebben stop gezet hebben we 11 pm extra over.. Is niet veel zal je miss denken maar dat is 132 per jaar en alle kleine beetjes helpen ..
1 ik droog deze dagen altijd de was buiten heerlijk 2 ik neem altijd de fiets of ga lopend 3 hier wordt dat niet gedaan in de winkels dus ga altijd naar de markt tegen de tijd dat ze bijna gaan opruimen 4 heb ik in het hele huis spaar lampen 5 ik ga 1x in de week baantjes zwemmen
Ik heb een tijd geleden een heel bestand gemaakt met tips; ik zal er hier wat plaatsen (wat al veel genoemd is, sla ik alvast over ); Gebruik oude flessen van het wasmiddel / wasverzachter voor het dumpen van je oude vloeibare frituurvet. Planten vinden het niet erg om regenwater te krijgen, dus niet de gieter onder de kraan maar vullen vanuit de regenton. Ook mogelijk: vang het eerste koude water op als een douche hebt die nog even warm moet worden. Schoenendozen zijn prima geschikt om spulletjes in te bewaren. Met een leuk (kaft)papiertje aangepast aan jouw smaak zijn ze nog leuker. Kijk eens in je supermarkt of er een winkelwagentje staat met afgeprijsde artikelen. Vaak is de verpakking beschadigd (zoals een ingedeukt blik) maar de inhoud nog prima in orde. Verzamel gedurende het jaar kadootjes voor feestdagen of verjaardagen, zo voorkom je dat je in de dure feestmaanden extra betaald en in een lange wachtrij beland.
Supertips, Dat van die cadeautjes ga ik echt doen, want soms hebben we wel 3 verjaardagen in 1 maand en soms helemaal niks. Ik ga nu maar een doos maken met cadeautjes. Vooral als ze nu in de aanbieding zijn en over een half jaar niet meer valt het niet op dat je er 3 euro voor hebt betaald in plaats van 7, . Lijkt het ook nog heel wat,
Hoe zit het dan met de stopcontacten waar je de opladers/apparaten etc. nog in hebt? Het schijnt dat als je er nog stekkers in hebt dat dat ook stroom kost!?