Dag allemaal, Voor mijn afstudeeronderzoek ben ik de balans tussen werken en gezin aan het onderzoeken. Ik heb een enquete opgesteld met vragen. Ik zou jullie willen vragen of jullie mij zouden willen helpen door het in te vullen. Je kunt het Quoten en daarna een PB naar mij sturen. Het zou mij echt geweldig helpen, De enquete: Leeftijd: Beroep: Woonplaats: Burgerlijke staat: Aantal kinderen: 1. Bent u op de hoogte van de mogelijkheid van kinderopvangtoeslag? Ja/Nee 2. Bent u op de hoogte van de verschillende opvangmogelijkheden? Ja/Nee 3. Vindt u dat de overheid voldoende opvangmogelijkheden aanbiedt? Ja/Nee Zo nee, wat mist u? 4. Heeft u eens een sollicitatiegesprek gehad waarin u werd gevraagd naar uw gezinssituatie of kinderwens? Ja /Nee 5. Was er na de bevalling sprake van verandering van uw werkzaamheden? Ja/Nee Zo ja, kunt u deze veranderingen hieronder kort toelichten: 6. Was er na de bevalling sprake van verandering in werksfeer? Ja/Nee Zo ja, kunt u deze verandering kort toelichten: 7. Was uw werkgever flexibel tijdens de zwangerschap toen u zwangerschapgerelateerde verlof op moest nemen? Ja/Nee 8. Is uw werkgever flexibel wanneer u verlof op moet nemen als u voor uw gezin thuis moet blijven? Denkt u hierbij aan ziekte of vakantie. Ja/Nee 9. Bent u na het krijgen van kinderen minder gaan werken? Ja/Nee Zo ja, hoeveel uur werkt u nu? 10. Wat heeft u zelf geregeld aan opvangmogelijkheden voor uw kind(eren)? ( zet ja achter de opvangmogelijkheden waarvan u gebruik maakt) Gastouder Gastouder door familie/vrienden Kinderdagverblijf Particulier oppas aan huis Au pair School ( BSO) Anders, namelijk: 11. Welke combinatie werk prefereert u met een gezin? (zet achter uw keuze ja wanneer u die keuze prefereert) Man fulltime werken/ Vrouw fulltime werken Man fulltime werken/ Vrouw parttime werken Man parttime werken/ Vrouw fulltime werken Man parttime werken/ Vrouw parttime werken Man fulltime werken/ Vrouw thuis blijven Man thuis blijven/ Vrouw fulltime werken Man parttime werken/ Vrouw thuisblijven Man thuisblijven/ Vrouw parttime werken 12. Heeft u afspraken gemaakt met uw werkgever over uw werk en de combinatie met uw gezin? Ja/nee Zo ja, welke afspraak of afspraken heeft u gemaakt? 13. Heeft u het gevoel dat u uw gezin tekort doet als u werkt? Ja/Nee 14. Heeft u het gevoel dat u uw werk minder goed kunt uitvoeren met een gezin? Ja/Nee 15. Hoe ervaart u de balans tussen uw gezin en het werk? 16. Tegen welke zaken loopt u aan wanneer u gezin en werk combineert? 17. Lukt het u om werk en gezin goed te combineren? Wel/niet Waarom wel? Waarom niet? 18. Wat zou u graag anders willen zien? 19. Welke omstandigheden zouden combinatie werk en gezin voor u positiever maken? ( geef u keuze(n) aan door er ja achter te zetten) Flexibelere werktijden Thuis kunnen werken Flexibelere opvangmogelijkheden Opvangmogelijkheden in noodsituaties Anders, namelijk 20. Stel u mag uw eigen tijd en dagen indelen van uw werk, hoe zou u dan uw werkweek het liefste indelen?
Bedankt allemaal, Volgens mij komen niet alle pb'tjes door. Loeki, miranda84, ik heb nog geen pb. Kan dat Moderators?
Ik heb je ook een pb gestuurd. Krijgen we ook de uitslag te horen? Wat geberut er met het onderzoek / wie krijgen de uitslag te horen? Wordt er nog iets mee gedaan / ga jij er iets mee doen? (b.v. richting politiek / belangenvereniging o.i.d.)
Bedankt allemaal, echt geweldig! Ten eerste zal de opleiding het onderzoek lezen. Ik ga er zeker nog iets mee doen. Ik hoop namelijk dat er een goed advies voor zowel werkgevers als werknemers uitrolt. Maar ik weet wel dat ik misschien wel iets nieuws heb om de balans werk en gezin te optimaliseren voor zowel werknemer als werkgever. Ik moet alleen nog even informeren bij de FNV of CNV naar mogelijkheden. Zodra het onderzoek is afgerond zet ik hier een link naar de website waar het onderzoek opstaat. Of ik de politiek in ga, me aansluit bij een belangenvereniging of dat ik zelf een stichting/bedrijf opricht ben ik nog niet over uit.