Bezuinigingstips?

Discussion in 'De lounge' started by MamaKitty, Sep 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Een regenton is juist de ultieme bespaar tip die werkt van twee kanten. Zowel besparen van je eigen verbruik als het niet belachelijk verspillen van water.

2. Jyll

Jyll Actief lid

Oct 6, 2007
    103
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    eindhoven
    misschien weer een domme reactie van mij, maar de was met regenwater doen, hoe moet ik dat zien?

alleen maar handwasjes draaien of wat?
    ja het kan aan mij liggen maar waar is de moderne tijd.

het kan dan wel besparend zijn, maar mij gaat het toch wel erg ver!

3. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Neen, ze hebben een regenput en daar wordt automatisch water uit gepompt :)

4. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Ook wij hebben een grondwaterpomp voor de wc, wasmachine en de plantenbesproeiers. Scheelt ca. 200 euro per jaar.

Ook hebben we een regenton, daar drinken de honden en katten van.

Honden en katten krijgen hier vers vlees, gewoon afval van de slager.

Groente en fruit tegen opruimingstijd halen op de markt, scheelt een hele hoop.

Brood bij de Liddl geven ze tegen sluitingstijd gratis weg.

5. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    het gaat niet alleen om besparen van geld maar ook om het milieu.
    En er is niks raars aan een regenton, dat is eigenlijk vrij normaal als je een grote tuin hebt!

En twee keer een handdoek gebruiken maakt ook niet uit, je komt schoon uit de douche! Als je dat vies vind, vind ik eigenlijk een beetje verwend klinken, maar dat is mijn mening. Iedereen moet dat zelf weten natuurlijk.

Scheelt je wel weer tijd en kosten met wassen :) haha

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou dan ben ik wel heel erg middel eeuws ik heb 3 grote eikenhouten vaten in de tuin staan en daar doe ik de planten van.ook heb ik een punt stuk in de tuin om de moestuin te doen.ik heb een openhaard om het warm te maken in huis.ik heb een alles brander in de keuken als die een staat kook ik daarop hand doeken gebruik ik 2 keer.ik brand veel kaarsen ik huis.de moderne tijd verkloot al genoeg milieu.

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    kaarsen branden vind ik zelf niet zo'n besparing, die dingen moeten ook gemaakt en ik mag dan 2 zakken per week kopen, kost ook weer wat. gezellig is het wel ;) hier hebben wij de kachel sowieso weinig aan, ook in de winter. afgelopen winter voor het eerst een hogere rekening ivm een wat warmere kamer voor de uk

de regenton wordt hier erg gemist, helaas komt de regenafvoer door het huis, dus kunnen we er geen ton onder zetten. anders zouden de planten binnen én buiten (daar gaat met een grote tuin dus best wel wat geld in zitten met een droge zomer) er mee begoten worden. regenwater gebruiken voor andere doeleinden mag van mij nog veel normaler worden!

water wordt alleen maar duurder en ook snel fors duurder. daarbij vind ik het idd ook complete verspilling om drínkwater door de wc te spoelen!

de handdoek wordt hier maar één keer gebruikt na doktersadvies ivm verhoogd risico op schimmeltjes. daarvoor gebruikte ik de handoek ook meerdere keren.

geen lege wasmachine draaien, maar ook zeker niet zoals eerder gezegd propvol, want dan wordt de was niet meer goed schoon.

vuile was eerst inweken, zodat er op een lichter programma gewassen kan worden.

drogen op een wasrek

energiezuinige lampen.

wokken ipv sudderen

lichten uit in de kamers waar je niet bent.

eerste een warme trui en sokken, dan pas de kachel aan. kachel gaat hier standaard om 21 uur uit.

geen toestellen op standby laten staan.

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    en blusvrouw, echt super middeleeuws hoor, kan écht niet meer! ;)

ben jaloers! een allesbrandertje willen we ook zo graag en een openhaard..... zucht

als we de loterij winnen laten we een schoorsteen aanleggen ;)

9. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Volgens mij zitten de grootste bezuinigingen ind in je energie verbruik, dus ik zou eerst eens kijken of je alle electra die je gebruikt wel nodig heb.

Verder zal ik eens opschrijven wat je uitgeeft, dus ook dat ene pakje kauwgom. Als je ziet wat je ongemerkt uitgeeft aan dingen die je eigenlijk niet nodig heb!
    Ik heb een flink gat in mijn hand, maar niet meer dan ik uit kan geven. Af en toe denk ik wel eens, goh, had je dat wel nodig?

Lekkere broodjes halen? Niet meer doen, lekker zelf smeren en aan tafel lunchen, Goedkoper en vaak nog gezelliger ook!

Wij hebben ook een regenton en niet vanwege de kosten, maar zoals eerder gezegt, wij vinden het zonde om schoon drinkwater aan de planeten te geven! Ziet er nog leuk uit ook!
    Verder drogen wij ons ook meerdere keren met 1 handdoek af. Vind hier niks vies aan. Denk dat jezelf wel in kan schatten wanneer een handdoek vies is of niet!

kus miek

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    geven jullie díe zelfs water? dat vind ik pas echte verspilling hoor!

;) sorry, erg flauw.... krijg je met zwangere vrouwen ;)

11. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    hihihi goed he! Vandaar dat water op mars! :)

12. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dus dat waren júllie! ik wist wel dat het niet natuurlijk was!

13. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    ssssssttttt....niet verder vertellen hoor!
    Moeten ze weer nieuwe space shuttels naar mars sturen, en dat is niet goed voor de bezuiniging van het milleu!

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    is ook zo.... je geheim is helemaal veilig bij mij!

15. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
  16. valhalla

valhalla Niet meer actief

Probeer er de laatste tijd ook echt op te letten, misschien beetje dubbele dingen... maar toch

Heb spaarlampen gekocht voor een groot aantal lampen
    Doe de spotjes in de keuken niet meer aan
    Koelkast lager
    Wassen op 30 graden (meestal)
    Dik vest ipv kachel aan
    Sowieso de kachel weinig aan
    Aquarium van 2 meter verkocht
    1 x in de week boodschappen, als ik niet uit kom dan maar een keer omelet ofzo of tosti met nog wat groenten die ik anders zou weggooien
    meteen veel geld overboeken naar spaarrekening
    kleding kopen in de uitverkoop
    zo ongeveer bij alles afvragen: hebben we het nodig>5 van de 10 keer is het antwoord nee...
    kadootjes koop ik bij de sociale werkplaats waar ze zeepjes maken
    als kadootje spullen kopen van een goed doel
    letten op of zoeken naar aanbiedingen voor je iets gaat kopen
    dingen als cd's bestellen in amerika, vaak incl.verzendkosten nog veel goedkoper
    planten in je tuin hebben die hier van nature voorkomen die hebben minder snel dorst, tenminste ik geef mijn tuin nooit extra drinken en alles groeit als een gek
    kippen houden: nooit meer onkruid in de tuin, eten je gft-afval op en heerlijke eitjes!
    ik had een ouderwetsche kick ass waterput maar daar is de kat ingevallen dus die is gesloopt en dichtgegooid
    schoonmaakazijn en een microvezeldoekje ipv allerlei milieu onvriendelijke bleek enzo
    een handdoek gebruik ik meestal 1 x voor afdrogen en de keer erna om de vloer te drogen
    was drogen op het droogrekje ipv droger
    niet de warme kraan aan doen om handen te wassen, als dat ding eindelijk aan is zet je de kraan al weer uit
    aanmelden bij unitedconsumers voor tanken enzo
    schoenen naar de schoenhersteller brengen ipv wegdoen en nieuwe kopen
    's avonds lekker buiten zitten, kaarsjes aan en dikke trui, bak koffie, heerlijk
    op vakantie in september ipv juli
    boeken kopen bij de goedkopie bij bol.com
    wil je leuke bloemen in je tuin: voor €2 bij de lidl een bus veldbloemenstrooisel halen, geweldig
    leuke films op tv kijken ipv dvd's te kopen
    als je op een terrasje wil gaan zitten, eerst ff ergens een broodje eten ipv op dat terras te eten

ehhhhhhhhhhm dat was het denk ik zo'n beetje.

17. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    goede tip......

18. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Kirby en claartje79...er is geen rofl imoticon hier maar heb hem nu HEEL hart nodig.
    Stelletje melige trezen!:)

Is dat echt goedkoper ja via america? :confused:
    Dat is nog eens n nuttige tip!
    Planten in je tuin hebben die ook echt uit deze streken komen is niet alleen nuttig voor het millieu en je uitgaven. Er zijn een heel aantal inheemse planten die erg zeldzaam aan t worden zijn omdat ze bijna nooit mee aangeplant worden in tuinen. Meesten tijds zijn t ingevoerde planten die hier ook redelijk gedeien. En dat is erg zonde.
    En erg zonde van die water put...maarja ze kunnen idd erg gevaarlijk zijn. Had je er geen rooster op kunnen maken ipv hem helemaal weg te halen?

19. valhalla

valhalla Niet meer actief

@ Wilma, hij staat ook nog eens tegen onze muur aan waardoor we hier binnen ook nog eens optrekkend vocht hadden vandaag. Wel jammer van het (makelaarsmodus aan) unieke stijlelement van deze karakteristieke jaren 30 woning met karakteristieke kenmerken Kweek ook gewoon alles wat hier in de tuin begint te groeien en er leuk uit ziet op :D

Cd's liggen hier tussen de 12 en 18 euro, in de US tussen de 10 en 16 dollar. Dat scheelt al snel dus. Heb pasgeleden ook trollbeads besteld bij een site die ook nog eens 20% korting hadden, scheelde bijna de helft met in NL bestellen.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Ja dat scheelt inderdaad om in Amerika te kopen. Dat geldt ook voor sommige kleding.

Share This Page