Bezuinigingstips?

Discussion in 'De lounge' started by MamaKitty, Sep 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    wij doen vooral wat er al genoemd word.

Ik kan nog aanvullen met:

-t-shirts voor onder hemden, sokken en pyajama's koop ik vooral in de goedkopere winkels.
    -ik ga 2 keer per jaar naar de kapper, pas als het echt moet
    -zo lang mogelijk de verwarming uit laten
    -zo min mogelijk aan de telefoon hangen, maar daar hou ik zowieso niet van dus dat scheelt
    -geen onnodige prullaria aanschaffen zoals armbanden, oorbellen, kettingen. Al vind ik dit wel moeilijk soms...
    -met kerst gaan we met de hele familie uit eten. Ieder betaald voor zich. Dat is goedkoper dan voor iedereen cadeautjes aanschaffen en net zo gezellig
    -geen spijkerbroeken van 100 euro
    -Zoveel mogelijk zelf koken ipv. bestellen/halen.
    -eten van thuis meenemen naar het werk

2. cindybaby37

cindybaby37 Actief lid

geweldig :) :) zo doe ik het ook :)

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben ook een puntstuk, die gaat mijn man aansluiten op de wc.
    Een droger hebben we wel, maar die gebruik ik nooit! Alles droogt op het wasrek. Ook de handoeken. Heerlijk vind ik dat, die kartonnen dozen, lekker schuren :)
    Kachel staat hier amper aan. Ik wil dat ook zo laat mogelijk doen. Dan maar een dikkere trui aan.

Helaas hebben wij een aquarium, en vreet wel wat stroom. Maar we gaan hem echt niet weg doen, is een grote hobby van ons!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Alles kan wel zo zuinig mogelijk, maar..

Er is ook nog zoiets als kwaliteit van leven.

Als een aquarium een hobby is, dan geeft dat voldoening en zou ik het echt niet opgeven.

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

@ Bosi, we gaan over een maand of 10 verhuizen en dan was het toch geen doen 'm te verhuizen. Maar het is wel 'mooi meegenomen' want ik gok dat het wel € 40 per maand scheelt. Mis de vissenvriendjes wel hoor, maar die hebben een goed huis gevonden!

Er zijn nog zat andere hobbies over, maar op een gegeven moment had het niet en-en-en-en zeg maar :D

6. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Echt leuk en handig om te lezen die besparingstips.
    Ook ik stook veel kaarsen, maar meer voor de gezelligheid. Bovendien worden de plafonds er aardig zwart van in de loop der jaren. Das weer extra schilderen. Dus weet niet of het nou zo besparend is? Vaak zit er aan iedere besparing weer een keerzijde. Het is wel goed om regelmatig na te gaan waar je op kunt besparen, voor je portemomee, en ook voor de natuur. Zo hebben wij ook een houtkachel. Daaarmee besparen we veel stookkosten, maar het is minder goed voor het milieu. Kortom een onderwerp waar we niet over uitgepraat raken. Ben benieuwd naar nog mee besparingstips.

Groetjes Miepje

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,162
    8,138
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wtf is daar gek aan zeg, damn, zoveel moeite is dat toch niet? Je koopt een ton voor 10 euro waarmee je 200 euro per jaar bespaart, nou sorry hoor, maar dan vind ik het echt TE GEK als je dat niet doet.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,162
    8,138
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    water kost niets? Ik ben elke 3 maanden bijna 230 euro kwijt aan water, dat vind ik behoorlijk hoor.

Maargoed als jij het te ver vind gaan doe je het toch lekker niet, probleem opgelost.

9. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Ik dacht dat het water op zich niet duur is, alleen het verwarmen om bijv te douchen kost erg veel. Maar als je een hele grote tuin hebt, dan loopt het ws wel op. Ik heb ook een regenton. Meer voor het leuke in de tuin. En ik maak hem ook eerst leeg, alvorens ik de waterkraan opendraai. Geen idee of ik er ook geld mee bespaar. Heb ook maar een kleine stadstuin. Het schijnt ook beter voor de tuin te zijn.
    Nog een besparingstip! Koop je vlees en groente bij de islamitische winkel. Bij ons hele goede kwaliteit en echt veel goedkoper.

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    wat wij doen om te bezuinigen zijn:
    - spaarlampen
    - was opsparen zodat het een volle draai is. (als het echt niet anders kan op kort programma op 30graden)
    - zoveel mogelijk de was ophangen (ik heb alleen niet zo heel veel ruimte, dus als het regent moet ik de droger wel gebruiken)
    - zoveel mogelijk bij elkaar in de droger doen
    - macaroni ed maak ik altijd te veel en gaat dus de vriezer in (kan ik niks aan doen, ik kan niet weinig koken)
    - groente en fruithap voor alyssa zelf maken
    - thermostaat zo laag mogelijk zetten (hij komt hier nooit hoger dan 21,5 en gaat savonds altijd rond een uur of 10 uit)
    - zelf kaarten maken (leuke hobby en je hoeft geen kaarten te kopen)
    - bakjes van ijs ed bewaren als voorraadbakjes
    - broodtrommel ipv zakjes
    - limonade drinken ipv sapjes (lessini is erg lekker en niet heel duur)
    - stoppen met roken (moeten wij nog doen, maar gaat zeker gebeuren, mn man gaat stoppen met hulp en dat begint maandag)

dat was het wel zo`n beetje denk ik.

liefs doris

11. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    - wij gooien best vaak eten weg, terwijl we op het eind van de week daar prima nog een dag of 2 dagen van zouden kunnen eten. vooral met nasi houden we vaak over (maar dan net te weinig voor 2 pers.), tegenwoordig gooi ik er wat meer rijst bij en dan hebben we genoeg voor 2 dagen.
    - niet overal de droogtrommel voor gebruiken
    - waterbesparende douchekop
    - vaker op 30 graden wassen als de was niet echt vies is, of een kort wasprogramma als het een half wasje is
    - korter douchen
    - 2 kids samen in bad? is nog gezelliger ook :D
    - verwarming niet op 21 maar 20 graden (ik vind persoonlijk 19 te koud in de winter, brrr)?
    - computer/tv uitzetten als je ff ergens anders mee bezig bent
    - spaarlampen
    - voor de mensen die graaaag en vaak bellen, kan voor 10 euro onbeperkt gratis bellen naar vaste nummers al heel snel uit

12. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    aanmaaklimonade ipv frisdrank scheelt ook een hoop.
    frisdrank is eigenlijk best duur, vooral merk-fris

en ik koop spaarzegels bij mijn boodschappen. voor elke 4 euro die ik in het boekje plak, krijg ik 6 euro. Dus 2 euro zomaar voor niks! laatst had ik weer 8 volle boekjes. kostte me 32 euro en ik kreeg er 48 voor!

13. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    - vaker iets eten met gehakt is ook een stuk goedkoper dan duur vlees
    - zaterdag soepdag met brood
    - koekjes kopen die je wel lust maar niet heel erg lekker vind helpt hier heel goed om op het eind van de week nog een paar koekjes over te hebben haha

14. Femmetje

Femmetje Bekend lid

Mar 24, 2008
    815
    0
    0
    Leuk al die tips om te lezen. Hoop ik niet dat ik off topic ga, maar wat ik me nu afvraag, wat zijn jullie maandelijks kwijt dan aan stroom/gas/water/licht e.d.? Want ik lees hier bedragen voor alleen al 230 euro per 3 maanden aan water.? Nou daar schrik ik toch wel van hoor...Oke ik snap dat het scheelt of je een groot huis hebt of niet maar ben er gewoon eens benieuwd naar. Zelf betaal ik 97 euro per maand voor gas/water/licht/stroom/kabeltv. Dit voor een normale rijtjeswoning. Moet er wel bij zeggen dan mijn vriend vaart en meestal zo'n 3 a 4 dagen+nachten per week van huis is en ik dan dus alleen ben met mn zoontje.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zir op 350 euro gas/water/licht/tv/internet

16. Femmetje

Femmetje Bekend lid

Mar 24, 2008
    815
    0
    0
    per maand?

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

18. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    165 euro per 2mnd voor water & gemeentelijke lasten, 165euro per maand voor gas en licht (hoekwoning)

19. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    gas & stroom 168 euro p/m. water 65 per 2 maanden, kabel tv 16 euro p/m. dus in totaal 216,50 p/m

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,162
    8,138
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ligt eraan, als je alleen ff gaat stofzuigen en dan de comp weer aanzet kost het meer. Een computer opstarter kost net zoveel stroom als een uur computeren.

Share This Page