Bezuinigingstips?

Discussion in 'De lounge' started by MamaKitty, Sep 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij betalen per maand
    €100 aan gas/licht
    €15 water Vitens
    €25 afvalstoffenheffingofzoiets
    €60 telefonie+internet
    €20 televisie

€220 in totaal, ik vind het nog wel te doen :)

Ohja, gemeentelijke belastingen betalen wij €40 voor per maand.... :evil:

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Gas: 90 euro p.m
    Elektra: 50 euro p.m
    Water: 22 euro p.m

Internet 30 euro
    Telefoon 60 euro
    TV: 23 euro

275 euro, :confused:

Volgens mij is elektra niet per maand, ik weet dat niet eens,

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

de gemeente belasting is hier dus weinig blijkebaar hier is het 200 per jaar

4. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    Nog een paar bespaar tips:
    De deksels op de pannen ...bespaart tijd en gas want het kookt dan sneller.
    En als je de wc op de badkamer hebt staan niet meteen je bad laten leeglopen maar pak er een emmertje water uit ...kun je weer gebruiken om de wc door te spoelen (mijn tante deed dat altijd omdat hun een beerput hadden en dus echt heel erg zuinig aan moesten doen met water anders zat die zo vol)
    Ik zet alleen geen emmertje bij mijn wc onder ....ziet zo stom uit als je gasten hebt :-k
    En de handoekkwestie...tja die werd hier zelfs 3x gebruikt 1x voor mijn haren die vroeger heel erg lang waren dus had ik er een aparte handoek voor nodig 1x om af te droegen en 1x voor de vloer.

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

180 euro/maand voor gas en electriciteit! En wij leven echt heel erg zuinig! We wonen ook maar op een klein appartement met 2 slaapkamers, verwarming staat enkel in leefruimte op in de winter.
    120 euro/3 maanden voor water
    35 euro/maand voor internet (wordt vanaf volgende maand terugbetaald door werk vriend)
    27 euro/maand telefoonabonnement (hebben we nodig om internetaansluiting te kunnen hebben)
    40 euro/maand voor GSM's (die van vriend wordt ook terugbetaald vanaf volgende maand)
    160 euro/jaar voor kabelaansluiting

6. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Bij welke supermarkt is dat? Want ik spaar ook zegels, maar bij de Jumbo kost een boekje vol zegeltjes €25,- en als je hem inlevert krijg je er €26,- voor terug. Is dus niet zo veel. (Al is het wel een leuke manier om ongezien een leuk zakcentje op te sparen.

7. Elke1984

Toon en ik gebruiken ook 1 grote handdoek samen en dat verschillende keren. Een kleine handdoek (voor gezicht, handen, mond na tandenpoetsen,...) wordt hier ook een dag of 5 gebruikt.
    Ga er ook vanuit dat we proper zijn als we ons gewassen hebben.

Een andere tip: de ruimte waar de verwarmingsketel staat, dagelijks een minuutje of 10 verluchten. Zou ervoor zorgen dat de ketel minder verbruikt.
    Binnen een straal van 5km blijft de auto staan en gaan we met de fiets.
    Naar het werk (20km) gaan we met de bus. Kost mij (omdat ik <25j. ben) zo'n 56 euro/3 maanden Toon zo'n 75 euro/3 maanden. Daarvoor kan je de auto niet nemen! En het is veel beter voor het milieu!

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik lees hier veel spaarlampen. Hebben jullie al eens van ledverlichting gehoord ? Dat is in aanschaf wat duurder maar neem écht veel minder stroom en de levensduur is ook veel langer. Al met al nog veel goedkoper dan spaarlampen dus.

9. Elke1984

Nemo, had ik nog nooit van gehoord! Zijn dat ook gewone lampen? Wat is het precies?

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Of je ze ook als schemerlamp kunt kopen weet ik niet. Wij hebben ze in de badkamer als spots. Als wij het licht uitdoen branden ze nog even na zo weinig stroom nemen ze. Ook als er het licht uit is er een spotje die doorbrand :confused:

Verder ben ik niet zo technisch dat ik het je precies kan uitleggen.

11. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Hier elke maand:

172 euro elektriciteit (en ja we doen echt zuinig)
    80 euro internet en telefoon
    50 euro water per 3 maand
    15 euro televisie

12. Lindy

Lindy VIP lid

Jan 16, 2007
    5,390
    1
    36
    ben fulltime mama
    wij betalen all inclusive voor all 500 euro
    huur,gas water licht, televisie.

wij besparen op :

wassen op 30 graden
    geen dingen kopen die je niet nodig heb
    ik koop voor demy veel bij zeeman en wibra
    nog leuk ook :) ik kom geregeld ook wel wat
    voor me zelf tegen.
    iedere dag zelf koken en als er wat
    over is van de vorige dag eten we dat op.of vriezen we in. spaarlampjes
    ik zet alleen kaarsen aan als demy op bed ligt
    de termostaat omlaag en lekker een fleece
    dekentje over me heen lekker knus op de bank :)
    heerlijk :)
    en swinters wat dikkere trui aan en sloffen :)
    desnoods extra deken over je heen.

andere auto gekocht :) scheelt geld in de benzine en dat soort dingen :)

13. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    daaaag je bespaard echt geen 200 euro met zo'n ton.

ben blij dat die tips niet van toepassing zijn. wat een leven hebben we dan

14. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant

sorry hoor maar dan doe je echt iets verkeerd !

15. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    Nog een tip!

Je overbodige spullen op een verkoopsite zetten.
    En kopen via zo'n site kan ook veel geld besparen.

16. Elke1984

Nemo, ga er zeker eens voor informeren! Dank je voor de info!

Kirby, jij woont ook in België, zie ik. Bij welke provider ben je? Luminus, Electrabel,...? Vind het echt verschrikkelijk hoeveel we moeten betalen!

Devilschase, ik ben het met je eens over de waterton maar jij betaald wel héél veel voor je water! Ben je zeker dat dat klopt? Heb je dan geen lek ergens ofzo?

17. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik snap even niet waarom er zo fel gereageerd word op het idee van een regen-ton?
    Ik vind het een hele normale oplossing..
    Als je een kleine(re) tuin hebt is het niet zo nodig, maar bij een grote tuin is het superhandig.
    Mijn opa had er een toen hij nog leefde en mijn ooms hebben er ook een in hun tuinen. Ten eerste scheelt het centjes (alles is mooi meegenomen) en ten tweede hoeven ze niet zo ver te lopen naar de kraan met hun gieter.

18. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,149
    0
    36

volgens mij heet dit topic bezuinigingstips! en niet afbrandtopic.

over het algemeen zie ik hier positieve reacties op de veelal nuttige tips en zoals ik al eerder zei, doe er je voordeel mee en als het je niks lijkt laat het dan links liggen als je vind dat je kwaliteit van leven er minder door wordt.
    laat mensen in hun waarde als ze zich beter voelen door 2e-handskleding te kopen, de plantjes willen besproeien met regenwater of zich, voor mijn part, 10x afdrogen met dezelfde handdoek. mensen die op hun manier het idee hebben mee te dragen aan een beter milieu of misschien voor hun nog belangrijker, aan hun portomonnee.

daarentegen heb ik dus van jou alleen maar negatieve reacties gezien en als je er geen behoefte aan heb om te bezuinigen en anderen alleen maar voor seniel verklaard **neemt slokje van haar bakkie thee dat met regentonwater gezet is** omdat ze bepaalde dingen anders doen denk ik dat dit topic niet aan jou besteed is.

definitie van tip volgens het woordenboek: inlichtingen vragen (waar je misschien iets aan heb en waar je zelf nooit op zou zijn gekomen maar niet vanzelfsprekend aan hoef te voldoen)

zo te zien zijn er hier genoeg mensen die volgens het gezegde dezelfde gedachten hebben:

"alle kleine beetjes helpen zei de mug en spuugde in de noordzee"

19. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Elke, ik zit bij Luminus, tot kort betaalden we 139 euro per maand en kregen bij de afrekening 95 euro terug, toch is ons voorschot nu omhoog naar 172 euro per maand :( Ik vind dit echt heel veel want we doen ook echt zuinig met de elektriciteit en gas :(

20. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    Wij betalen 120 pm voor gas/electra en 18 p/m voor water.
    We hebben een tussenwoning en zijn met twee personen.

Die van die ledlampen is een goeie tip trouwens! en handig dat ze in spotjes kunnen.

Share This Page