Kirby, wij zijn ook bij Luminus. We betaalden zo'n 125 euro, hebben dit bedrag overgenomen van de vorige huurders, wonen hier nu een jaar. We moesten meer dan 600euro bijbetalen en onze maandelijkse bijdrage is naar >180euro gegaan! Terwijl we echt super zuinig proberen te leven! Verwarming overdag laag, enkel 's avonds op 20graden, allemaal spaarlampen en er brand maar één lamp 's avonds, niets in stand-by laten staan..... Luminus s*cks!
nee dat is niet nabranden, dat is lekstroom wat je ziet. gewoon stroomverbruik dus. Hebben wij hier ook met de ledverlichting. Ik haal die ledspotjes er ook weer uit, ik vind het verschrikkelijk ongezellig licht.
80 euro internet en telefoon en 15 euro TV? Mijn hemel zeg! Ik heb voor 6 euro TV en voor 25 euro Internet en telefonie (alleen hebben wij geen vaste telefoon dus betalen alleen maar 20 euro internet) Jij bent 95 euro kwijt per maand, en ik 31, das nogal een verschil zeg. En dan hebben we het snelste internet...
Wij douchen sowieso elke dag, elke dag was draaien(veel werkkleding), 4 keer in de week tuin sproeien(ja hier kan de regenton niet ivm afvoerpijp) plus dat je per 3 maanden nog 80 euro milieunogwat erbovenop betaald. dus 140 per 3 maanden zonder die milieunogwat, is dus 45 euro per maand. Als je leest dat de 1 hier 65 per 2 maanden wkijt is (32 euro per maand) en de ander 120 per 3 maanden (40 per maand) Klopt het dus wel... Ik zou graag minder willen wassen maar aangezien mn vriend in de bouw werkt en veel smerige kleding heeft, moet ik wel elke dag wassen. Lees: zon 2 wasjes per dag.
Pfff....das véél geld voor water! Wat dat internet betreft, wij betalen ook 60euro per maand voor vaste telefoon en internet en dat is erg goedkoop! Vriend is IT'er en doet internet via een 'speciale' provider, niet zo'n bekende. Kost gewoonweg erg veel geld hier..
Ik schrik ook een beetje van de bedragen... Ik zit dan op nog geen 100 euro per maand voor al mn water/gas/electr./tv Terwijl ik een bubbelbad heb en toch min. 3x per week een heerlijk bad neem, verder natuurlijk gewoon douchen, mn zoontje ook elke dag douchen, laptop staat hele dag aan, wasmachine draait ook genoeg, idem voor vaatwasser. Alleen mn was hang ik meestal op ipv in de droger.
Das een duur tuintje dan 4 x per week! En draai je dan ook steeds halve machines ofzo? Ookal heb je werkkleding, ik kan me niet voorstellen dat je met zn 2en per dag 2 volle machines was hebt. Halve wassen draaien doe ik sowieso nooit want dat vind ik echt zonde geld... Maar als je het zo opnoemt wil ik wel geloven dat je water rekening zo hoog is ja....
Voor de tuin sproeien, zou je ook een bron kunnen laten slaan. Dan sproei je de tuin met grondwater. Kost je niets, allen 5 cent in het uur aan stroom.
Ik moet wel halve wasjes draaien ivm zijn werkleding. Als ik mn eigen kleding daarbij in gooi komt het onder de vlekken te zitten. Wij hebben nog een 2e wasmachine, een oude die straks moet gaan dienen als wasmachine voor alleen zijn kleding. En de tuin, sja, we sproeien dan geen 1,5 uur lang hoor ofzo haha, maar we hebben nu gras gezaaid en dat moet elke dag gesproeid worden(als het niet heeft geregend dan) plus een moestuintje wat ook gesproeid moet worden.
5 cent per uur is 37,20 per maand, en dat is dan alleen voor de tuin sproeien, das dan toch duurder...
Wow wat een reacties om dat ene zinnetje van mij over mijn regenton Tjong jonge. Jammer dat sommige mensen elkaar zo afbranden (Sannieee !), pak gewoon de tips die je wilt, maar reageer even normaal op ideeen van een ander!
2 wasjes per dag? Dat vind ik wel veel! Ik was alleen in het weekend omdat het dan op weekendtarief (nachttarief) en draai zo'n 4-5 wasjes. M'n man zijn werkkledij wordt voorzien op het werk en ook daar gewassen.
Femmetje, hier ook alle wasjes aan de waslijn ipv de droger, wat ik wel doe als de handdoeken bijna helemaal droog zijn, nog een kwartiertje in de droger, dan zijn ze lekker zacht. Elke, zitten jullie bij Dommel voor internet?
2 halve wasjes he! Mijn vriend zn werkkleding is een beetje lastig wassen op een lege zandvlakte met enkel huisfunderingen Zijn kleding zit veelal onder zand, cement, kitresten etc etc. Dus ik MOET dat wel apart wassen, en dat moet wel elke dag want als je lang wacht trekt alles erin en is er niet meer ui te krijgen. Als ik mn eigen kleding of de babykleren erbij gooi dan zit alles onder de vlekken (1 keer gedaan, kon 3 PAS gekochte truitjes zomaar weggooien) Plus dat de wasmachine dus 3 keer per week doorgespoeld moet worden op 90 graden omdat ie anders stuk gaat. (vandaar dat we straks als de beeb er is de andere wasmachine gaan aansluiten, enkel voor zijn kleding) Mja voorderest hebben we veel bezuigingen (lees: internet, tv etc goedkoper, licht goedkoper etc etc)