Ik herken je probleem. Ik heb een vast contract voor 10 uur, maar werk 10 uur extra erbij per week omdat er veel zieken zijn. Dit doe ik al het hele jaar. ik ging 3 januari met verlof en heb 2 weken hiervoor vakantie genomen om mijn uren een beetje op te maken voor dit jaar. Nu betaald het UWV mij ongeveer 300 euro per maand minder uit dan dat ik normaal netto verdiende. Dit scheelt wel heel veel. Ik heb ze net gebeld en ze houden vol dat ze over de laatste maand berekenen...Deze beslissing scheelt mij dus 1200 euro en mijn rekening is aan het einde van de maand echt leeg. Dus ik zit nu al aardig in de problemen....de buffers zijn met de komst van de kleine ook wel op. Bij mijn vorige zwangerschappen (5 en 10 jaar geleden) hebben ze wel een gemiddelde genomen van een aantal maanden omdat ik toen uitbetaald kreeg op basis van mijn gedraaide omzet, dit is in onze sector gebruikelijk. maar nu werk ik gewoon onder een "normale" CAO en had ik minder problemen verwacht. De mw. aan de telefoon zei dat het weinig zin heeft om bezwaar te maken, maar mijn bloeddruk schiet omhoog bij het overzien van de geldproblemen de komende 2 maanden nog....
Ik heb werkelijk precies hetzelfde gehad, maar mijn bezwaar heeft niets opgeleverd. Ik werd gebeld door een man van het uwv over het bezwaar waarin hij de boel uit ging leggen en ik mijn kant van het verhaal nog eens. Hij bleef bij het uwv standpunt en gaf aan dat de beslissing op bezwaar hoogstwaarschijnlijk het berekende dagloon zou blijven. Toen ik vroeg wie de beslissing op bezwaar zou nemen bleek hij dat zelf te zijn, met andere woorden: ik wist al wat het zou worden. Maar wel stom, want ook ik ben dus door het uwv zelf notabene verkeerd ingelicht over welke dagen er mee zouden tellen voor de berekening.
Denk dat je t kan vergeten. Ze kijken echt naar je loonstrook van de maand voorafgaand aan je verlof. Als je je uren een maand later krijgt uitbetaald heb je dikke pech ben ik bang.