Sinds ik 20 weken zwanger ben heb ik erg last van mijn bekken. Dit wordt met de dag erger, ik heb al contact hierover opgenomen met de verloskundige en die heeft me doorverwezen naar een een bekkenfysio. Doordat ik zoveel pijn heb, slaap ik ook heel erg slecht en zit ik er helemaal doorheen. Met mijn werkgever valt hier niet over te praten en ik wil me echt ziekmelden, omdat het gewoon niet meer gaat!! Echter houden mijn werkzaamheden mij tegen, er lopen projecten etc. en ik wil mijn collega's niet laten vallen aan de andere kant is op dit moment mijn gezondheid en die van mijn kindje het belangrijkst! Wat moet ik doen??!
Zit jij ook in dezelfde situatie?? Hierbij nog een update van vandaag. Ik heb morgen een afspraak met de fysio en heb mijn werkgever om een vrije dag gevraagd. Dit ging niet, moet gewoon komen werken en daarna naar mijn afspraak en dan weer terug naar het werk. Ze zei dat ik erover moest nadenken om deze week een dag extra te komen werken ivm de werkzaamheden??!
Luister naar je lichaam, zou ik zeggen. Helaas ben ik niet de goede persoon om dat te zeggen. Ik zit in het zelfde schuitje ( Sinds week 18 loop ik bij de bekkenfysio en mag sindsdien niet meer lopen, fietsen, tillen etc. Ook sinds die tijd slaap ik slecht en dat gaat me nu echt opbreken. Ik neem wel wat meer vrij nu, maar heb me nog niet ziek gemeld. Mijn baas doet er gelukkig niet moeilijk over, maar vind het t.o. mijn collega niet zo leuk. Ik heb niet zo heel veel werk dagelijks en heb een kantoorbaan (32 uur), dus dat is het probleem niet echt. Maar we zijn maar met z'n 2tjes die dit werk doen, dus mijn collega moet dan alles overnemen en kan dan geen vrij krijgen (tenzij noodgeval). Nu moet ze straks al 4 maanden alleen werken als ik met verlof ben. Eigenlijk zou ik me graag ziek willen melden, maar "durf" het eigenlijk nog niet, ondanks dat mijn lichaam nu echt begint te protesteren.
Ja, het werk is dus ook wat mij echt tegenhoudt. Inprincipe weet ik gewoon dat ik niet meer kan. Ik ben ook echt gewoon op! Ik ''durf'' het ook niet haha.. Ik heb ook een kantoorbaan en werk ook part-time, maar zit alleen op de afdeling. Mijn leidinggevende doet alsof ik helemaal geen werk heb liggen..
Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt met de fysio in de hoop dat die wat kan doen voor mij. Hopelijk gaat die niet zeggen dat ik niet meer mag, want ik zou het zo vreselijk vinden om mijn directe manager te duperen (is altijd vreselijk begrijpend en meelevend). Dus daarom 'wil' ik me eigenlijk niet ziekmelden. Wat voor mij ook meespeelt is dat ik per 1 mei geen baan meer heb (niet door mijn directe manager besloten, maar overkoepelende directie) wat in zou houden dat ik verplicht 6 wkn van te voren met zwangerschapsverlof zou moeten gaan, en aangezien ik zo graag na mijn bevalling langer wil genieten is dit voor mij ook een moeilijk iets.
Dat is inderdaad moeilijk, omdat mijn leidinggevende geen interesse toont is het makkelijker voor mij om een beslissing te nemen. Inderdaad die 6 weken van tevoren speelt een grote rol, maar zodra jou contract afloopt en je in de ww komt.. is het toch altijd 6 weken van tevoren..
@jongemama2013; nee heb het uwv gebeld en dit is niet standaard. Als je niet gedeeltelijk / geheel ziek bent kun je ook gewoon 4 weken van te voren met verlof gaan.
Ow oke! Het is echt lastig.. Ik weet ook dat de gezondheid van mijn kindje en ik op nr 1 staan, maar ben ook bang als ik in de ziektewet ga dat mijn leidinggevende mijn contract niet verlengd..
Het blijft inderdaad een hele lastige kwestie wat te doen. Maar misschien moeten we toch maar eens voor onszelf kiezen.
kleine tip: Wist je dat je recht hebt op een uur extra pauze per dag? Dus misschien kun je die benutten door een uurtje te gaan liggen per dag.... Xxx
Tsjaa bedoel dit echt niet lullig.. Maar waarom doen jullie zo moeilijk? Als het niet gaat gaat het niet klaar...
Hoezo niet? Dan is het toch simpel? Of hij zorgt er voor dat je je rust kunt pakken (indien nodig) of je werkt minder uren. Ik had het zelf niet nodig maar anders had ik er zeker gebruik van gemaakt !
Hier ook klachten aan het bekken en onderrug. Ik loop nu ook al paar weken bij de fysio. Mocht het niet beter worden ga ik echt wel gedeeltelijk de ziektewet in hoor.. Ze krijgen daar vergoeding voor net als tijdens je verlof, dus daar kunnen ze dan iemand anders voor inhuren als je collega's het niet redden. Is dus niet jouw probleem als je iemand anders met meer werk opzadelt.. Je hebt maar 1 lichaam en daar moet je zuinig op zijn! Ik denk zo: ik heb alles geprobeerd, rooster zodanig met uren geschoven dat het het minst zwaar is, fysio, bekkenband, mocht het niet lukken, dan is het zo, dan kies ik voor mezelf en mijn kindje..
Herkenbaar dames. Ik heb ook weken doorgelopen met bekkenklachten, flinke harde buiken etc. Afgelopen vrijdag in t ziekenhuis beland met fikse voorweeen en daar t advies gekregen nog rustiger aan te doen (werkte al driekwart dagen ipv hele dagen). Vanochtend bij de bekkenfysio geweest. Die schrok van m'n verhaal en gaf me het dringende advies om te stoppen met werken. Ik weet eigenlijk al weken dat ik de kleine en mezelf tekort doe door maar door te gaan. Wilde vooral m'n werk/collega's niet in de steek laten want Heel Erg Druk. Maar ik heb me zojuist ziekgemeld en gezegd dat ik niet meer kom werken tot na m'n verlof. Ik vergeef het mezelf nooit als ik te vroeg beval (met alle gevolgen van dien voor de kleine) omdat ik zo nodig vooral niet naar m'n lichaam wilde luisteren. Ik baal nu vooral, verveel me, voel me schuldig. Maar dat is maar even zo, trekt vanzelf bij en dan ben ik ik dat ik voor de kleine heb gekozen. Dit moment maak ik niet nog een keer mee! Edit: ik raad jullie aan om ook vooral naar je lichaam te luisteren. Je doet je kleine en jezelf echt tekort door maar door te willen gaan. Echt!
Je hoeft je eigen niet voor volle 100% ziek te melden. Ik werk altijd fulltime tot 23 weken. Toen ging het echt niet meer, had zoveel last van mijn rug (voor mijn zwangerschap al rugproblemen) dat ik niet meer kon lopen en letterlijk door mijn benen heen zakte. Ik heb dit aangekaart bij mijn baas met in gedachte mij gedeeltelijk ziek te melden. Heb eerst gekeken hoe het gesprek liep en hun hadden het al in de gaten en hebben gelijk gezegd dat ze me voor de helft ziek melden. Dit is ook gedaan. Als ik nou eens een betere dag heb blijf ik soms echt wel iets langer om mijn werk af te maken. De wil is er van beiden kanten zeg maar. Ik wilde ook graag door blijven werken tot 4 weken voor de bevalling. Dit mag helaas niet, deze week heb ik contact gehad met het UWV om te vragen of ik hier een keuze in heb. Maar omdat ik gedeeltelijk in de ziektewet zit heb ik geen keus en moet ik met 6 weken op voorhand met verlof. Maar als je zo last van je rug hebt is dat echt een verademing. Ik moeten nu nog 3 weken werken en ben echt aan het aftellen want het wordt nu wel erg zwaar. Ga gewoon het gesprek met je leidinggevende. Kijk hoe het gesprek gaat en anders gewoon aangeven dat dit niet langer kan en dat je jezelf voor een aantal uur per dag ziek meld. Hun krijgen jouw uren vergoed vanuit het UWV. Als je nu door blijft lopen lig je aan het einde van je zwangerschap en dat wil je toch ook niet? Kies voor jezelf.
Ik ben net na de 20 weken 75% gaan werken. In de middag eerder naar huis dus. En daarmee heb ik t nog even vol kunnen houden. Maar helaas zijn m'n klachten zo snel een stuk heftiger geworden dat ik nu met 29 weken volledig thuis zit. Wel wordt er gekeken wat ik thuis aan werk kan doen voor de afdeling, dat lijkt me erg fijn
Ik heb gisteren met mijn leidinggevende gebeld omdat ik gewoon niet de hele dag meer kan werken. Ze zou het vandaag gaan uitzoeken hoe of wat de mogelijkheden zijn. Heb besloten om toch maar even voor mezelf te kiezen.