In het lange proces van ziektewet en wia zijn er meerdere bezwaren ingediend. Al snel had ik via het cnv een advocaat en dat was hard nodig. Ik heb alle ziekte-uitkeringen gehad die er zijn... Er was een hele lange adem nodig en veel kennis over het proces, die ik niet had, maar uiteindelijk is het het wel waard geweest. De meeste bezwaren waren gegrond en aan het eind van de rit ben ik volledig en langdurig afgekeurd, zonder kans op herstel. Maar ik vond het vreselijk. Zo afhankelijk zijn van wat 1 persoon gaat maken van jouw verhaal. En nog steeds vind ik het moeilijk dat ik niet zelfstandig mijn eigen geld kan verdienen, maar afhankelijk blijf van een instantie waar ik geen invloed op heb. Heel veel succes!
bezwaar tegen wia win je haast nooit of je moet bedlegerig zijn of opgenomen zijn. Het gaat het niet om wat je niet kunt maar wat je nog wel kunt. Je kunt dus goed voor je functie die je nou doet afgekeurd worden maar er zijn nog tig andere baantjes die je volgens hun wel kan al zijn die banen er niet. De stomste functies komen er uitrollen. Ook zo stom dat bv een chirug met dezelfde klachten als een vakkenvuller afgekeurd word zal die chirurg een wia krijgen en de vakkenvuller niet want je komt nooit aan die 35% die je afgekeurd moet worden.