bezwaard voelen om weer zwanger te zijn (i.v.m. werk)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door EliJess, 16 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EliJess

EliJess Niet meer actief

Goedemorgen dames,

IK zit nu al ruim 3 jaar bij een werkgever en toen ik hier nog geen 3 maanden werkte was ik zwanger van de eerste. Een jaar later was ik zwanger van de 2e en volgend jaar januari wil ik gaan voor de 3e, en uiteindelijk zou ik graag nog een 4e willen.

Ik voel me soms best schuldig dat ik deze plannen heb...daarbij komt ook nog dat als ik weer terug ben van verlof ik gebruik maak van de kolfpauzes i.v.m. borstvoeding. Dit deed en doe ik ook tot het kind 9 maanden oud is..

Kent iemand dit bezwaarlijke gevoel? Soms wil ik om die reden mijn volgende zwangerschap uitstellen, maar dan denk ik: wat een idioot ben ik om rekening daarmee te houden..het is MIJN leven en het is ook niet vanzelfsprekend dat de volgende zwangerschap ook in 1x lukt..

pff irritant zeg..

het scheelt trouwens wel dat ik werk bij een bedrijf vergelijkbaar met een callcenter dus voldoende medewerkers...dat maakt het iets makkelijker, omdat ik nooit iemand hoef in te werken...maar toch heb ik een rotgevoel hierover soms..

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Zou ik geen rotgevoel over hebben. Heel simpel; als ze jou zat zijn sturen ze jou ook weg zonder blikken of blozen. Waarom zou je rekening houden met je werkgever? Uitstellen zou ik niet doen. Moment dat je een 3e of 4e wil komt dan later alsnog wel en misschien lukt het dan niet meer en ben jij ongelukkig omdat je goed bent geweest voor de werkgever.
    Enige wat je kan doen is je werk zo goed mogelijk overdragen en zorgen dat je aan het werk bent als dat moet.
    Kind krijgen zou ik dus niet uitstellen!!

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Als je het naar je zin hebt op je werk en een goede verstandhouding met je baas hebt snap ik je gevoel wel. Je wil je verantwoordelijkheid nemen en niemand tot last zijn. Geloof na het afgelopen jaar voel ik met ook schuldig dat er weer een ok met ziekmelding aan zit te komen en hopelijk daarna een zwangerschap. Maar ja mijn kinderwens en thuissituatie gaat echt voor m'n werk..

Ik zou t erg vinden als je er geen rotgevoel bij zou hebben. In mijn ogen is je baan dan niet belangrijk voor je...

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Tja, ik zou mij daar idd ook best schuldig over voelen....ik ben tevens óók werkgever dus ik bekijk het ook vanuit die positie. ☺️

Maar goed, als je werkgever genoeg van je heeft wordt je er vanzelf wel uitgeflikkerd, als dat niet gebeurd zou ik er ook niet mee zitten dan verder. 😅

5. Nassira

Nassira Actief lid

6 nov 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nederland kent relatief weinig verlofdagen vergeleken met andere EU landen dus voel je vooral niet bezwaard.

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Goh ik snap je schuldgevoel wel. Ik was redelijk snel weer zwanger van de 2e en had het ook wel een beetje. Gelukkig hebben ze op mijn werk heel positief gereageerd.
    Toch kan ik me wel voorstellen dat als je nog een 3e en 4e wil dat het vervelend kan zijn voor de werkgever. Maar ik vind niet dat je je kinderwens moet aanpassen voor je werkgever, dus ik zou er gewoon voor gaan.

7. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Een werkgever weet dat dit kan gebeuren als je vrouwen aanneemt. Zou me er niet druk om maken maar snap het wel.zelf ook een aantal maanden eruit gelegen door bbz, daarna weer zwanger dus ook geen heel schooljaar kunnen werken, toen ik terugkwam een cursus gevolgd, en na de vakantie weer aangeteld van nr 2. Voel me niet echt schuldig, het is nou eenmaal hoe het is. Heb een vast contract overigens..

8. SANne1987

SANne1987 Actief lid

11 jan 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    T.o.v. Mijn baas valt het mee. Maar ik begeleid leerlingen met ASS, sommige al 7 jaar. Tegenover hun voel ik me super schuldig. Ik wil juist altijd veranderingen voorkomen ...

9. Maya1982

Maya1982 Actief lid

7 okt 2014
    140
    0
    0
    Ik heb jaren geleden een collega gehad die achter elkaar zwanger raakte en tijdens zwangerschappen ook veelal uitviel. Resultaat: vooral veel collega's die over haar spraken en haar niet meer serieus namen in het werk (gedurende enkelen jaren was er namelijk meer niet dan wel). Ik wens je dat zeker niet toe en je moet je kinderwens ook niet laten leiden door je werkgever, maar hou er rekening mee dat dit onder je collega's kan gaan spelen. Hoeft niet, maar kan helaas wel gebeuren.

Deel Deze Pagina