Mijn schoonouders passen 1 a 2 dagen in de week een aantal uurtjes op onze kleine van 10 maanden. Ze passen gratis op en ze willen ook absoluut niets weten van betalen/vergoeding en noem maar op. Ze worden bijna boos dan. Ze geven aan dat het geweldig leuk vinden om op te passen. Ze hebben zelf een aantal dingen tweedehands aangeschaft zoals een kinderstoel, kinderwagen. Heel veel andere dingen hebben ze gekregen en hadden ze nog staan van vroeger. Maar nu komt het: ik voel me constant bezwaard als ik onze kleine naar mijn schoonouders breng.... Ook als we af en toe een feestje hebben, zitten mijn ouders of schoonouders hier thuis. Binnenkort maar keer een cadeaubon kopen als kleinigheidje, om mijn schuldgevoel weg te poetsen. Voelen jullie je ook bezwaard of stel ik mij aan??
Mijn ouders en schoonouders passen ieder 1 dag per week op en soms een keertje extra in het weekend als het nodig is, maar voel me absoluut niet bezwaard. Ze vinden het beide super leuk met mijn dochter en ook mijn dochter heeft het super naar haar zin. Ze zien haar ook echt als een cadeautje, genieten ervan als ze er is. En ik vind het leuk dat ik hun dat kan geven, dat mijn dochter haar beide opa's en oma's wekelijks zien. Ze willen er ook niets voor hebben, maar ik wil met de feestdagen leuke cadeaus geven als bedankje (met Kerst bv beide een canvasfoto van mijn dochter gegeven). Dus nee, herken je gevoel wat dat betreft niet, maar iedereen is natuurlijk vrij om te voelen wat ze voelen. Maar als je (schoon)ouders aangeven het geweldig te vinden, dan zou ik dat gewoon aannemen En ervan genieten dat je kleine een band met zijn opa's en oma's op kan bouwen
Ja. Het is natuurlijk geweldig om als opa / oma een mooie band op te bouwen met je kleinkind. Zeker omdat mijn schoonouders al heel wat ouder zijn en misschien hebben durven hopen op een kleinkind. Misschien moet ik me daar maar aan vast houden
Onze ouders nemen ook absoluut niks aan. We trakteren ze daarom regelmatig op een dagje weg of samen naar een pannenkoekenrestaurant ofzo. Vinden zowel de grootouders als de kids fantastisch. Misschien is dat een ideetje?
Ik voel me niet bezwaard, maar oma krijgt wel af en toe een extraatje als blijk van waardering. Bijvoorbeeld een kerstpakketje, pannenkoeken eten, wat lekkers, bloemen.
Hier ook een dag per week naar beide grootouders. Ik vind het vooral heel leuk dat dochter zo'n goeie band kan opbouwen met hen. Ze nemen nooit iets aan van ons, maar wij lossen dat anders op. Geen al eens vragen om te komen eten, of meer naar de dierentuin nemen. En een keer per jaar trakteren mijn zus en ik onze ouders op een familieweekend met de hele bende.
Ik herken het wel, tegenwoordig. Vroeger niet. Mijn ouders pasten 1 dag per week vast op en waren daar heel blij mee. Maar sinds vorig jaar willen ze niet meer oppassen, omdat ze hun vrijheid terug wilden. Jammer, maar prima, ik snap het wel. Kids gaat nu 3 dagen naar de opvang. Maar nu durf ik ze ook haast niet meer te vragen voor losse oppasuurtjes, omdat ik ze niet in hun vrijheid wil zitten. Ze kunnen ook steeds vaker niet, dus ik regel tegenwoordig meestal maar wat anders of ik blijf thuis. En dan klagen ze weer dat ze de kleinkinderen zo weinig zien.... Dus ik doe het nooit goed, zeg maar.
Ik ken dat gevoel wel een beetje. Ik heb het op een gegeven moment een paar keer uitgesproken en ook benoemd dat als ze het niet meer willen of kunnen of er geld voor willen hebben, dat ze het gewoon moeten zeggen. Daarnaast af en toe een bon, pakket, kadootje, kerstpakket oid en dan verder loslaten....! Hier paste trouwens bijna nooit iemand op, maar vooral bij hen in huis omdat dat de voorkeur was van oma.
Ik had dat in het begin. Nu zie ik dat ze het met zo ontzettend veel plezier doen. Ze hebben zo'n ontzettend goede band met onze zoon, eigenlijk is dat hun 'beloning'. Wel nodigen wij ze zo nu en dan te eten, of nemen we een kleinigheidje voor ze mee. Wellicht dat jullie ook zoiets kunnen doen. Al vinden ze dat vaak al onnodig bij ons
me ouders passen nu al meer dan 5 jaar iedere woensdag op maar ook regelmatig extra of een weekend. iedere maand geef ik ze een bos bloemen en 1x per jaar gaan we met ze een weekend of midweek weg ( op onze kosten)
Is het iets om de Dagje Uit zegels te sparen en die vouchers in te leveren? Dan kan je hun op een lekker daagje uit trakteren
Ik denk dat ik me bezwaard zou moeten voelen als ik het mijn ouders zou ontzeggen! Die zijn op beide kids helemaal gek, en passen met alle liefde op. De oudste gaat nu sinds een half jaartje naar school en dat vinden ze super jammer, dus ze zijn al blij dat ze over een tijdje wellicht mogen oppassen op de jongste. Hier hebben ze ook van alles voor aangeschaft, en zo nu en dan haal ik wat lekkers voor bij de koffie, of neem mijn moeder mee uit eten etc. Genoeg manieren om bedankt te zeggen als ouders geen centen aan willen geven toch? Een bosje bloemen is al leuk
Ik snap je gevoel heel goed, maar ik zou dan gewoon proberen om hun lekker extra in het zonnetje te zetten. Neem wat lekkers mee als je de kleine weer daar heen brengt, of een mooie bos met bloemen. Ga af en toe met z'n allen lekker uiteten of een dagje naar de dierentuin.. Dat soort dingen worden altijd zeer gewaardeerd en dan genieten ze van jullie en dat vinden ze vaak veel meer waard dan geld.