Hoe betrouwbaar zijn de metingen van de gyn

Discussion in 'Zwangerschap' started by Smiley24, Jan 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Ik ben afgelopen dinsdag voor controle in het zkh geweest en de gyn heeft een aantal metingen gedaan. De kleine heeft een buikomtrek van 38w1d.

Wijst dit nou op een grote baby? Want toen hij mijn buik voelde zei hij dat het helemaal geen grote baby is. Maar ik blijf nieuwsgierig :)

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Zegt niets hoor.
    Een babybuik moet over het algemeen het grootste zijn ivm de vetreserves voor na de geboorte.
    Bij ons bleek het buikje ook continu groter dan het been, en het hoofd en het andere botje haha
    Maar hij vertelde dat dat hierdoor kwam en dat als het buikje kleiner was, hij zich juist wel zorgen zou maken.
    Mijn 2 oudste hadden zelfs een achterstand en dikke buikjes hihi

3. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Het buikje loopt dus 1w1d voor. Niet echt heel erg ver voor dus. Wat waren de metingen van het hoofdje en bovenbeen botje, want adhv de meting van alleen het buikje kunnen ze niet zoveel zeggen.

Even ter vergelijking ;) Mijn dochter lag elke groeiecho ruim 4 weken voor op schema, laatste meting 39w1d werd ze adhv meting buik/hoofd/bovenbeen 4600 gram geschat en bij de geboorte 40w was ze (nadat ze in het vruchtwater had gepoept) 4500 gram. Bij mij klopte de meting dus best goed, maar de dienstdoende gyn bij de bevalling zei ook, die metingen zijn indicaties pondje erbij/pondje eraf kan zomaar gebeuren. 1 weekje voorsprong kijken ze niet van op.

4. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Aan de hand van alle metingen loopt de kleine bijna 2 weken voor. Ze meten nu elke week dus ben benieuwd. Mijn dochtertje liep bij de zwangerschap 1 week voor en is met 3100 gram (38w2d) geboren. Toen hadden ze een schatting gemaakt van 3800 gram.

Share This Page