Wie van jullie heeft ervaring met een co sleeper aan een boxspring? Welke hebben jullie? Hoe bevalt het? Zijn er ook die er zelf 1 gemaakt hebben? Ik wil er tzt graag 1.We hebben een boxspring dus.Vereiste is wel dat ik het bedje ook makkelijk dicht kan schuiven voor als ik er niet bij ben.
ikke ook!! Helaas geen ervaring mee, eerste kindje, maar ik wil ook wel graag zo'n co-sleeper (en heb een boxspring)
Bij de laatste vraag op deze pagina staat wat info. Zelf hebben we geen boxspring, dus weet ik niet zoveel... Veel gestelde vragen - www.bed4baby.nl
Dankjewel Sanny! Ik vraag me af of het dan ook te doen om hem vast te maken aan de onderkant van de boxspring. Of ik ga aan de andere kant liggen,dan kan hij mss klem komen te staan tussen muur en bed. En mss een topmatras gebruiken wat je op maat maakt van cosleeper incl bed.
Wij hebben een zelfgemaakte... Van een oude box... Is gemaakt door een vriend van ons. Als je hem zelf maakt, kun je ook zelf bepalen hoe je hem vast zet... Hij staat bij ons nog in de schuur, omdat ons bed nog op klossen moet. Zodra het bed op klossen staat, komt het bedje naar boven.. Edit: wij hebben geen boxspring, maar een gewoon bed
Van internet getrokken: Normaal gesproken wordt de co-sleeper bevestigd middels een haak aan de ombouw van het ouderlijk bed. Deze haak heef twee doelen. Voorkomen dat er ruimte kan ontstaan tussen de ouderlijke matras en de co-sleeper. Ten tweede wordt de co-sleeper meer stabiel (extra borging). Wanneer mensen een ombouw om de boxspring hebben zitten kan de haak gebruikt worden. Veel mensen hebben echter geen ombouw bij een boxspring. Bij de co-sleeper zitten ook stabalisatiesteunen (zeg maar voeten die onder de poten van de co-sleeper bevestigd kunnen worden). Hiermee zorg je ervoor dat de co-sleeper nog stabieler wordt en niet kan omvallen. Het tweede waar voor gezorgd moet worden, is dat er geen ruimte gaat ontstaan tussen de ouderlijke matras en de co-sleeper. Zorg ervoor dat de co-sleeper (maar ook het ouderlijk bed) niet makkelijk uit elkaar bewogen kunnen worden. Bijvoorbeeld geen vilt gebruiken bij laminaat, wat schuiven makkelijk maakt. Als je volledige zekerheid wilt, kan je een laken onder beide matrassen leggen (deze met lusjes aan de co-sleeper bevestigen).