Co sleeper aan boxspring

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bumbaaa, 21 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie van jullie heeft ervaring met een co sleeper aan een boxspring? Welke hebben jullie? Hoe bevalt het?
    Zijn er ook die er zelf 1 gemaakt hebben?

Ik wil er tzt graag 1.We hebben een boxspring dus.Vereiste is wel dat ik het bedje ook makkelijk dicht kan schuiven voor als ik er niet bij ben.

2. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand ? :p

3. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    Up! Ik ben ook heel erg benieuwd, het lijkt me ideaal maar heb nog nooit ervaringen gehoord..

4. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vooral gehoord dat het lastig is...Maar ik wil het toch,dus ben benieuwd :D

5. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    ikke ook!!
    Helaas geen ervaring mee, eerste kindje, maar ik wil ook wel graag zo'n co-sleeper (en heb een boxspring)

6. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mss is het handiger met een ombouw om het bed.. daar wil ik dan ook wel naar kijken.

7. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
  8. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel Sanny!

Ik vraag me af of het dan ook te doen om hem vast te maken aan de onderkant van de boxspring.

Of ik ga aan de andere kant liggen,dan kan hij mss klem komen te staan tussen muur en bed.

En mss een topmatras gebruiken wat je op maat maakt van cosleeper incl bed.

9. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Wij hebben een zelfgemaakte... Van een oude box...
    Is gemaakt door een vriend van ons. Als je hem zelf maakt, kun je ook zelf bepalen hoe je hem vast zet...
    Hij staat bij ons nog in de schuur, omdat ons bed nog op klossen moet. Zodra het bed op klossen staat, komt het bedje naar boven..

Edit: wij hebben geen boxspring, maar een gewoon bed ;)

10. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Van internet getrokken:

Normaal gesproken wordt de co-sleeper bevestigd middels een haak aan de ombouw van het ouderlijk bed. Deze haak heef twee doelen. Voorkomen dat er ruimte kan ontstaan tussen de ouderlijke matras en de co-sleeper. Ten tweede wordt de co-sleeper meer stabiel (extra borging). Wanneer mensen een ombouw om de boxspring hebben zitten kan de haak gebruikt worden.

Veel mensen hebben echter geen ombouw bij een boxspring. Bij de co-sleeper zitten ook stabalisatiesteunen (zeg maar voeten die onder de poten van de co-sleeper bevestigd kunnen worden). Hiermee zorg je ervoor dat de co-sleeper nog stabieler wordt en niet kan omvallen.

Het tweede waar voor gezorgd moet worden, is dat er geen ruimte gaat ontstaan tussen de ouderlijke matras en de co-sleeper. Zorg ervoor dat de co-sleeper (maar ook het ouderlijk bed) niet makkelijk uit elkaar bewogen kunnen worden. Bijvoorbeeld geen vilt gebruiken bij laminaat, wat schuiven makkelijk maakt. Als je volledige zekerheid wilt, kan je een laken onder beide matrassen leggen (deze met lusjes aan de co-sleeper bevestigen).

Deel Deze Pagina