BH maat zelf opmeten

Discussie in 'De lounge' gestart door Aszz, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wie heeft dat wel eens gedaan?
    Ik loop vaak de lingeriewinkel binnen en dan helpen de verkoopsters altijd.
    Nu zag ik een leuke bh online, en dacht voordat ik er één bestel, laat ik zelf eens meten. Aangezien je met regelmaat hoort dan 2000% ( lichtelijk overdreven ) van de vrouwen een verkeerde maat BH draagt.

Nou.... :$ ik heb een trauma.
    Ik draag normaal een 75C, soms 80C, en dat zit prima. Niks geen rollade, beknelde boobies of bh bandjes die aftekenen.
    Maar volgens de rekentabel zou ik een 95 AA aan moeten.
    What the.... ?!
    Ik heb een normale maat 38, en ik heb toch redelijke boobies.
    Meer dan een hand vol, per borst.
    Ik heb het wel 3 keer nagemeten, man heeft me geholpen ( vond hij helemáál niet erg ) en ik heb het ECHT goed opgemeten.

Ik snap er helemaal niks van! Ik heb meerdere sites nagekeken, zelfs op Wiki (!!), en het blijft daar op uit komen.

Zijn er hier soms bh's experts, of misschien vrouwtjes die zelf in een lingeriewinkel werken?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

waarschijnlijk hoort hij dan echt wijder te zitten om je omvang en dat betekend dat de cup automatisch ook aanpast dus ik denk dat jullie net even te strak getrokken hebben misschien bij de borsten en te los bij de omvang of het klopt gewoon.

grote omvang is altijd al een hele tot halve cupmaat groter.

3. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik dacht broeger ook altijd dat van a naar b naar c enz zou gaan, hoe groter de borst hoe 'hoger de cijfers en letters'. Maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn. Ik droeg altijd C cup maar nu na de 3e zwangerschap blijk ik dus E90 te hebben volgens de berekening :(:$

Hier staat hoe het gemeten word: Hoe bereken je welke cupmaat je moet hebben? - Goeie Vraag

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Volgens mij is een 95 aa ook een 75 c....

Volgens mij als je een bh pakt in kleinere cup gaat de omvang 1 maatje omhoog... Is mij ooit eens verteld in een lingerie zaak..

Maar mij lijkt het onwaarschijnlijk als jij met 2 handjes vol een aa cup hebt.. Want een aacup heeft helemaal geen inhoud eigenlijk..

5. noukie89

noukie89 Niet meer actief

kijk een verkoopster kijkt over het algemeen alleen naar onder omvang ( ik teminste wel ) als je al een poos bh maten op meet dan weetje op een gegeven moment wel. maar bij mezelf doe ik het ook niet en laat ik het doen.

en ja zodra je borsten een beetje hangen kloppen de maten van zelf meten al niet meer

6. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik draag over het algemeen graag 95D.
    Maar, volgens het internet, heb ik maat 105B.
    (105B aangedaan, en het zag er niet uit. Cup was net zo groot als mijn 95D)
    Het heeft ook allemaal weer te maken met behasoorten. Voorgevormde cups, of beugelbeha's, halve cups of die slappe dingen.

Ik zou gewoon eens even een echte winkel instappen en wat aan proberen.

7. noukie89

als je een bh koopt let op het volgende:

De bh bandjes geven maar 10% steun van de hele bh
    De steun moet dus komen van de bh band onder je borsten.

Deze dient horizontaal te zijn als de bh hier en daar naar boven trekt is de bh niet geschikt!

http://www.sandrabra.nl/images/opkruipfoto.jpg

de beugels mogen niet prikken uiteraard

als je borsten onder de bh uitkomen is de omvangsband te groot soms is de cup ook te klein
    http://www.sandrabra.nl/images/onderdoorfoto.jpg

puilen je borsten uit dan is de cup te klein
    http://www.sandrabra.nl/images/bobbelfoto.jpg

zaken je bh bandjes af dan is de omvang te groot of in sommige gevallen heb je aflopende schouders waardoor ze niet kunnen blijven haken

8. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Zou dit er ook niet mee te maken kunnen hebben dat vrijwel alle bh's tegenwoordig drie van die sluitingen op je rug hebben? Misschien gebruik je normaal altijd de laatste sluiting, terwijl je voor de maat misschien juist van de eerste uit moet gaan. Dus als je een 75 koopt, zit er ook nog een sluiting op 79 en 83 (of zoiets). Ik zou me in ieder geval lekker bij mn gewone maat houden als ik dit zo hoor.

9. noukie89

Je veranders vaak van bh maat

aankomen
    afvallen
    kinderen krijgen

dus dan ben je gewoon nieuwe bh's nodig
    en dan kun je zelf gaan vogelen maar ja je wil natuurlijk wel mooie borsten houden en de verkeerde bh's dragen is echt niet goed voor je.

Als je een bh nodig bent laat je dan opmeten

of hou rekening met vorige post

de 3 sluitingen die er op zitten zijn gemaakt voor als je bh ouder word en begint te rekken.

als je een bh koopt moet hij op de eerste stand zodra hij wat slapper word zet je hem op 2 en als de bh nog verder rekt op 3

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik weet wel hoe ik een bh moet kopen ;) Ik ga altijd naar een lingeriewinkel, maar ik had een leuke op internet gezien, vandaar.
    Maar goed, binnenkort toch maar weer even naar een winkel.

Het zal inderdaad ook wel uitmaken of het voorgevormde cups zijn, met of zonder beugel.
    Maar dat AA verhaal geloof ik niet. Ik zou er bijna onzeker van worden, haha.
    Heb gisteravond wel 20 keer naar beneden gekeken hahaha.

11. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Laat je dan even opmeten bij een goede lingeriezaak, dan weet je het tenminste! Misschien hebben ze daar ook wel een leuke bh die precies past.. en anders kun je daarna altijd nog online verder shoppen..

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik zou ook een A cup hebben maar ik draag toch echt een 70C of een 70D heb geen grote borsten maar hele brede.

13. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Als ik meet en bereken zoals de eerste link in t topic, dan klopt het precies met wat ik draag.
    Zou ik eigenlijk zelfs een cup groter moeten nemen hihi.
    Dus hoe de meeste ineens kleinere cups zouden hebben, als ze zelf meten, geen idee.
    Doen jullie toch niet iets verkeerd??

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    mijn titten zijn nogal gaan hangen en dus bhloos nogal plat, zeg maar.
    daarom zou zelf meten bij mij echt niet werken.

15. Lezen is voor sommigen ook een schone zaak ;)

Hoe dan ook je bent niet de enige die vreemde uitkomsten bij het meten krijgt. Volgens die meetmethode zou ik nu 75AA hebben, terwijl ik 70D heb. Heb laatst nieuwe beha's in de winkel gekocht en hebben ze me geholpen.. als ik AA aandoe dan zitten ze in mijn nek hoor :$
    Onderwijdte kom ik op 76 en omvang is maar 9 cm meer.. erg raar :(

Maakt het misschien een verschil dat ik verder ook dunnetjes ben? (dus verder strak langs mijn ribbenkast meet)

16. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik heb nooit zelf opgemeten maar draag al jaren dezelfde maat, D95. Heel lang geleden kocht ik eens een bh, maat E90/E95 en die zat gewoon goed:$

Na mijn zwangerschappen heb ik gewoon dezelfde maat gehouden. Ik ga er van uit dat dat straks na deze bevalling ook wel zal zijn:D

Deel Deze Pagina