BH-maten

Discussie in 'De lounge' gestart door Judith75, 3 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wie van jullie heeft er verstand van BH-maten? Ik heb nieuwe BH's nodig, maar ga echt no way in een Livera oid vragen of een verkoopster me wil helpen passen, das echt NO DONE! :oops: Ja ben wat dat betreft een zeikerd hoor en vraag het liever hier 'anoniem' ;)

2. Er stond laatst een artikel in Viva of Flair over je bh-maat... Volgens mij moest je een keer je omtrek meten net onder de borst, die centimeters is dan het cijfer in de maat. Daarna gaat het om het verschil tussen die maat en de maat van de omtrek als je meet met de borst erbij. Maar dan weet ik niet meer precies hoe dat zat. Hoe hoger dat verschil hoe hoger de cupmaat, maar precies weet ik het dus niet.

succes! Ik hoop dat iemand het precieser weet voor je! Maar misschien als je die maten al weet dat je dat kunt vragen of dat dat schemaatje op internet te vinden is....

Groetjes Jelske

3. sim

sim Niet meer actief

ik heb gister bij de hema een paar gekocht, met soft-cup erop. heb een dun hemdje aan gedaan toen in er heen ging en de cups zeg maar (zonder dat iemand het zag) erover gedaan, de omtrek is inderdaad in cm. je kunt ze allicht in de wc's passen na aankoop. maar je mag ze altijd ruilen en geld terug bij hema.

die soft cups zijn nu in de aanbieding deze week, 25% korting, heb je zo een bh van 8 euro en hij zit geweldig!

4. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ik heb het laatst gegoogled, weet niet meer waar, maar kon het zo vinden! www.bhmaat.nl dat is m!

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mischien een geruststelling ze hebben bij mij ook een keer de maat gemeten, maar deden ze gewoon over de kleren heen.

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Gewoon vragen! Het is hun werk en ze doen het inderdaad over de kleren heen. Het is echt geen gekke vraag!

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Judith, elk merk BH heeft een andere pasvorm.
    Ik heb bijv van het ene merk 85D en van de andere 80E (ik schrok er zelf ook van, ben nog bij de B75 blijven hangen in mijn hoofd van toen ik 23 was)

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Nou, ik heb nu van meegroei-BH 85C maarja, what's next dan hè zeg maar :(

9. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Waarom wil je het niet gewoon op laten meten bij livera, zij hebben er verstand van en zo kom je met een goede bh weer in huis....Ze hebben wel vaker iemand geholpen dus zullen niet raar opkijken!

(wou je dit antwoord wel hebben ? Anders lees er maar over heen :) )

10. carla 2028

carla 2028 Actief lid

27 jul 2006
    228
    0
    0
    kinderverzorgster
    Mijn zus werkt in een soort bh winkel en ze zegt dat degene die in zo'n winkel werken het juist verstandig vinden van vrouwen die vragen of iemand even wil kijken welke maat je moet nemen, want dan loop je teminste niet voor gek dat hij te groot of te klein is.
    Mijn zus zegt dat als je voorover buigt, dat dan de bh nog netjes rond je borst moet zitten en niet dat hij dan helemaal open gaat staan.
    Vraag het gerust joh daar zijn hun toch voor.
    Succes ermee.

11. sas25

sas25 Actief lid

3 mei 2007
    374
    0
    0
    heerlen
    Ik draag sinds kort een sportbeha,een fijne van fila.Hij was wel prijzig,maar hij zit heerlijk.T'is wel belangrijk om de boel daar ook te onderhouden,ik had al een a'je en zit nu al op een ruime b, goed smeren en goede ondersteuning doet wonderen hoop ik

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja weetje, ik WEET wel dat dat het verstandig is om het te vragen aan een verkoopster, maar ik durf dat echt echt echt echt niet :( :oops:

13. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    hoi ik werk bij hunkemoller, en het is echt niet gek als je het vraagt hoor! We helpen je graag, ook als je liever niet wil dat er iemand kijkt, dan kunnen we in ieder geval even steeds een andere maat of model voor je pakken zodat je je niet steeds hoeft aan te kleden...zo ga je toch met de goeie bh naar huis!
    zeg gewoon in de winkel dat je je er ongemakkelijk bij voelt dan houdt de verkoopster daar echt wel rekening mee!

succes,
    groetjes Lonneke

oja op de hunkemoller site kun je je maat geloof ik ook opmeten, die rekent het dan uit.(of het klopt weet ik niet)

14. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Je moet het inderdaad gewoon aan die mensen vragen, dan weet je ieder geval dat je een goeie bh koopt!

15. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Bedankt voor jullie reacties!

16. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

hoi ik werk bij hanstextiel en krijg ook de vraag om wel eens op te meten, dat is echt geen gekke vraag....

xxx

17. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik denk dat ik eerst die uitrekendingetjes eens ga proberen ;)

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Heb je geen ouwe bh waar toevallig de maat nog op staat, aan het labeltje?
    Tis idd soms wel irri als ze vragen lukt het?
    En het gordijntje open trekken...
    Maar ze hebben wel goed kijk op die dingen, hoe ze kwa pasvorm zitten enz.

19. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja ik heb nog wel een 'oude' BH maarja die is dus te klein :(

Deel Deze Pagina