BH na de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Annie24, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland

Wat voor tabletjes heeft je zusje gekregen? En van wie? Gyn of huisarts? K heb nl er wel eens van gehoord, mn nichtje heeft ook iets geslikt maar daar was de HA toen behoorlijk op tegen omdat je bloeddruk er teveel van kon stijgen. K zou zelf ook wel iets willen slikken, maar ja, t moet wel verantwoord zijn:)

2. sandra30

sandra30 Lid

12 mei 2007
    34
    0
    0
    ik ga ook geen borstvoeding geven maar flesvoeding. ik heb van de ha het medicijn dostinex (dit remt de melkproduktie) gekregen, dit moet ik max 2 uur na de bevalling innemen en zonodig na 48 uur herhalen. verder is het advies inderdaad een strakke bh dragen, niet te warm douchen en bij pijn proberen je borsten niet te masseren omdat dit alleen maar stimuleert.
    succes!

3. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet de naam zo even niet, maar zij heeft ze van de vk gekregen. zou je even met je vk moeten overleggen. Maar zo iets wordt wel vaker gegeven. Kan je als je verder gezond bent volgens mij wel met een gerust hart innemen.
    Het is volgens mij eenmalig (misschien een keer herhalen, maar in elk geval niet veel vaker) dat je ze inneemt.

Ik lekte ook nog lang na, na het stoppen met de bv. Zeker nog aantal weken met zoogkompressen rond gelopen. weekje na de bevalling lijkt mij heel normaal! Ook al neem je alle andere "maatregelen" in acht. Het duurt gewoon heel erg lang bij sommige.

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb dag en nacht een vrij strakke sport bh gedragen...

5. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Ik heb wel bv gegeven maar had alsnog het probleem van enorme stuwing na de bevalling, geloof dat ik serieus wel 4 maten groter had opeens.
    Die tip van koude gekneusde koolbladeren werkt echt heel goed! Ruikt alleen wat minder haha:D

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Toen de bv bij mij mislukte kreeg ik ook last van stuwing. Ik had nog meegroeibeha's en deze werden enorm strak gezet bij mij door de kraamhulp (toen mijn borsten ook nog groter werden en ze hoog/strak zaten leek het wel alsof ik een borstvergroting had gehad :p).

Ik had die bh's altijd aan. Tijdens douchen, etc. En na het douchen moest ik ermee op bed gaan liggend (handdoek onder me) en dan werd mijn bh liggen verwisseld. Uiteindelijk viel de pijn wel mee. het kon veel erger denk ik. En na een aantal dagen (week misschien) trok het weg.

Verder inderdaad de straal van de douche niet op de borsten, niet bij een open koelkast (te lang) staan, etc.

7. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik heb inmiddels 2 nieuwe bh's gekocht en ga a.s. dinsdag als ik weer op controle moet bij de vk eens even navraag doen zodat ik iig weet wat ik misschien kan verwachten en hoe dat hier meestal 'opgelost' wordt.

8. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik heb ook Dostinex gehad. Kreeg ik overigens pas de volgende ochtend (ben vlak voor middernacht bevallen). Echt geen enkele vorm van stuwing gehad.

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb de eerste 3 dagen bv gegeven, daarna overgestapt op fv. Ik heb tijdens de zwangerschap gewone beugel bh's gedragen, en heb er op het laatst nog wat bij gehaald (ivm de maat). Deze heb ik dus na de bevalling ook aangedaan, om stuwing te voorkomen. Heb daar een aantal dagen dag en nacht mee ''gelopen''.

10. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Vandaag bij de controle bij de gyn heb k gevraagd naar die Dostinex tabletten. Als ik dat echt wilde dan mocht ik ze zo hebben na de bevalling, maar de gyn vertelde dat ze dit niet standaard geven omdat ze eigenlijk vinden dat deze tabletten weinig effect hebben. Ook vertelde ze dat je ze idd gelijk na de bevalling in 1x 2 tabl kunnen geven, maar later kan ook nog wel en dan gewoon verspreid over 2 dgn.
    K denk dat k het zelf eerst even aankijk. K had na mn eerste bevalling weinig last van stuwing, dus ja wie weet is dat nu wel weer zo en dan heb k die medicatie niet echt nodig. Inbinden dan maar :)

Deel Deze Pagina