Matras voor wiegje

Discussion in 'De babyuitzet' started by MB2005, Oct 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi, hoi.

Als de baby geboren is willen wij het eerst even bij ons op de slaapkamer laten slapen.
    We hebben daarvoor de familie wieg :D

Nu is het wiegje prachtig, maar ik vond het matrasje net een surfplank.
    Ik weet wel dat een matras niet te zacht mag zijn, maar deze is echt dun en het voelt gewoon hard aan als het in de wieg ligt.
    Bovendien is hij al 7 jaar oud.

Ik wil dus kijken voor een ander matrasje, maar hebben jullie daar ook nog tips over?

Wat gebruiken jullie, of overdrijf ik :( :D

Ik hoop snel wat te horen.

Groetjes MB2005.

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Wij hebben ook zo'n dun matrasje. Je kunt het wiegje opmeten en bij een beddenspeciaalzaak iets fatsoenlijkers bestellen. Wij hebben een dikke laag schuimrubber er onder vast gemaakt. Of ik moet eigelijk zeggen, mijn vriendin heeft dat gedaan. Ik heb het wiegje van haar overgenomen.

3. Lise

Lise Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Ik heb ook een oude wieg en heb een apart matrasje laten maken bij Prenatal. Je zou bij hen even goed moeten informeren welke maten je moet doorgeven, want dat komt behoorlijk nauw!

4. femail32

femail32 Lid

Jun 24, 2006
    84
    0
    0
    Vaak staat er op de markt wel een man/vrouw met stoffen en schuimrubber. Hier in Hoorn tenminste wel. wij hebben de maten voor het wiegje mee genomen en een week later was het matrasje klaar en met een mooie tijk (hoes) eromheen. ze weten precies welke dikte het minimaal moest hebben. Ik weet zeker dat er in meerder plaatsen dit soort stalletjes op de markt staan. En het was geloof ik zón 15 euro wat wij toen kwijt waren.

5. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Goed idee femail32. Ga ik ook binnenkort ff kijken daar op de markt!

6. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Ik zou een matrasje van 7 jaar oud niet meer gebruiken ivm huisstofmijt etc. Joey ligt als hij in onze kamer slaapt in het wiegje waar mijn vader vroeger in gelegen heeft, we hebben het helemaal opgeknapt en er een matrasje voor besteld bij prenatal. De maten opnemen en ze maken ze op maat, de prijs valt ook niet tegen ;)

7. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Bedankt meiden :D

Ga vandaag naar prenatal!

Groetjes MB2005.

8. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik heb ook op de markt bij zo`n man schuimrubber gehaald. en hij weet precies wat er nodig is voor een wieg. ikwas 5 euro kwijt.

Share This Page