Hoi allemaal, Ik zou in aanloop naar mijn bevalling graag wat meer inzicht krijgen in hypnobirthing, het liefst via een online cursus. Zeker omdat ik tot 200 euro vergoed krijg vanuit mijn zorgverzekering zou ik die graag goed inzetten.. Heeft iemand ervaring met een dergelijke cursus/training en hebben jullie aan- dan wel afraders? Dingen waar ik op moet letten? Bedankt alvast!
Mijn ervaring met hypnobirthing is van bijna 5 jaar geleden en niet online, dus kan je daarmee niet echt helpen. Wat ik wel zou aanraden is: begin op tijd en oefen/herhaal de oefeningen regelmatig, dan heeft t het meeste effect. Ik deed een eenmalige privé les met partner en beviel nog geen 2 weken later (met 37 weken). Ik vond de theorie mooi maar in de praktijk had ik er niet super veel aan tijdens de weeën omdat het geen automatisme was. Ik had de trucjes om te ontspannen maar 1x gedaan terwijl het juist de bedoeling is dat je jezelf als het ware conditioneert. In de tweede zwangerschap bewust vanaf 30 weken iedere week yoga gedaan (met elementen erin van hypnobirthing) en daar heb ik wel veel aan gehad, puur omdat ik het op de automatische piloot kon doen tijdens de weeën. Dus da's mijn belangrijkste tip: begin op tijd en oefen!
Ik lees mee, want zou me er deze zwangerschap ook gravin verdiepen! Wel hoop ik op een live cursus, want dat lijkt me persoonlijk fijner danonline. Nog even afwachten of dat mogelijk is.
Kijk eens op mijn website, daar staat eigenlijk alles wat je moet weten. Ik weet heel veel en ik wil al je persoonlijke vragen beantwoorden of je helpen waar ik kan. Geen kosten. Ik doe dit gewoon omdat ik weet hoe fijn een bevalling kan zijn met hypnobirthing en ik wil iedereen daar over vertellen https://gewoonbevallen.jouwweb.nl/