leuke schoonouders

Discussie in 'De lounge' gestart door miffy11, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

lees hier altijd negatieve verhalen over schoonouders, en vraag me af of ik de enige ben met leuke schoonouders?

ik vind het echt hele leuke mensen, ze zijn (natuurlijk) gek op mijn dochter, hebben een superleuke smaak in cadeautjes voor haar, verwennen haar op een goede manier, en ondanks het feit dat mijn familie heel anders is, hebben ze mij volledig geaccepteerd en nooit het gevoel gegeven dat ik ´minder´zou zijn ofzo.

ik vind het echt jammer dat ze zo ver weg wonen, maar als ik dat tegen iemand zeg, krijg ik zo´n rare blikken. schoonouders horen toch niet leuk te zijn?

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Vind ik soms ook erg raar ja, dat schoonouders en schoonmoeders met name niet leuk zijn, en er zijn ook veel moppen over...

Ik heb het ook erg getroffen met mijn schoonouders. Ze zijn erg aardig en bemoeien zich nergens mee op een verkeerde manier of zo. Verder hebben ze wel een wat oubollige smaak maar waarom zou ik ze daardoor minder leuk vinden? Mijn schoonmoeder is ook altijd erg begaand en ze belt me regelmatig op hoe het gaat en zo en als ik op de koffie kom dan kan ik heel open met haar praten over onze kinderwens en zo. En ze is hel begripvol in alles.
    Ik heb het erg getroffen met ze.

3. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    dit id toch fijn!

mijn man vind ook dat hij geweldige schoonouders heeft(mijn ouders dus hihi)
    hij kan echt lezen en schrijven met ze, ze zien hem echt als hun zoon,
    mijn man is altijd weg met mijn vader voor hun hobby.
    ik vind dit echt geweldig!

ik ga wat minder om met zijn ouders, dit is meer de lieve vrede bewaren zeg maar, het gaat de laatste tijd wel goed eigenlijk,maar het zal nooit helemaal super worden zeg maar,
    maar dit is ook tussen mijn man en zijn ouders hoor, het is gewoon nooit zoals het bij mij thuis altijd geweest is,

4. Maia

Maia Niet meer actief

leuk wee reens een ander topic ;)

ik ben ook superblij met mijn schoonouders. Heb het echt met ze getroffen en ik mag ze erg graag. Ze zullen zich ook nooit met de opvoeding van Fleur bemoeien (alleen maar goede tips, geen bemoeizuchtige tips) enzovoorts!

5. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik heb ook best leuke schoonouders. Ik ben nu 6 jaar samen met mijn vriend, en in het begin liep het allemaal heel erg stroef, in 2008 is hun dochter overleden, en sindsdien is de band heel erg goed. Mijn schoonmoeder is behoorlijk jaloers, op de band die ik met mijn moeder heb. In het begin ergerde ik me er rot aan, maar nu haar dochter is overleden snap ik waarom ze dit was. Ik heb het hele verhaal gehoord, en heb nu veeeeel meer respect voor mijn schoonmoeder. Met mijn schoonvader had ik nooit geen problemen.
    Nu zie ik mijn schoonouders meerdere malen per week en eten we altijd op dinsdag bij hun. Ik vindt nu dat ik echt hele leuke schoonouders heb.

6. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ik heb heerlijke schoonouders.
    Jasper heeft er net een weekendje gelogeerd en het ging heel erg goed!

Met oud en nieuw zijn mijn schoonouders bij ons geweest. Het was half vier toen we naar bed gingen. We hadden het zo gezellig! Spelletjes en kletsen, drankje erbij. Super.

Het zijn gewoon lieverds!

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik kan het ook goed vinden met mijn schoonouders. Dochter mag ik altijd brengen als ik eens weg moet, ze staan altijd klaar voor ons. Ze bemoeien zich op een positieve manier met ons. We hadden een prijs opgevraagd om een kamer te behangen (1000 euro), zijn zij erop uit geweest samen omdat ze dat erg veel geld vonden (wij ook we waren niet van plan om dat te doen) en hebben ze een ander gevonden die het voor veel minder doet. Dat soort bemoeienis vinden wij niet erg.

Een minpunt heeft schoonmoeder wel: ze heeft wat andere ideeën over hygiëne dan de meeste mensen. Kip met je vingers beet pakken en daarna niet je handen wassen, poepluier verschonen op tafel en daarna er gerust iets eetbaars opleggen zonder het schoon te maken. Gelukkig vindt schoonvader dat ook niet zo fris :p

8. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ook ik heb hele aardige schoonouders, ze zijn wel gescheiden en mijn schoonvader zie ik dan ook maar erg weinig maar altijd wanneer we op bezoek gaan of hij op bezoek komt heeft hij altijd een cadeautje bij zich voor onze dochter.En met mijn schoonmoeder heb ik ook een aardige band en die zien we minimaal 1x in de week want op donderdag eten we altijd bij der want dan blijft onze dochter ook bij oma slapen :) ik kan alles met der bespreken als ik wil maar dat doe ik niet maar ze is een geweldige vrouw.En mijn man is ook helemaal geaccepteerd door mijn ouders ( was in het begin wel anders ;) ) ze zien hem nu gewoon als zoon en zo word hij ook behandeld..dus ook ik en mijn man zijn blij met onze schoonouders.Liefs Starry

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik heb ook geweldige lieve schoonouders.. Tuurlijk hebben ze ook hun mindere kanten.. wie heeft dat niet.

Maar ze gaan voor ons door het vuur, niets is ze te gek en daarnaast zijn ook nog eens erg lief..

10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn man heeft een hele liever moeder... het is geen heel close contact maar we kunnen prima met elkaar overweg.. vindt het lieve mensen... en ze zijn gek op hun kleinkinderen en willen zo vaak mogelijk oppassen en langskomen.. ze wonen wel ver weg van ons dat is wel weer jammer....
    ze passen woensdag ook een weekje op onze meiden... vinden ze prachtig...
    heb ook niets te klagen over ze hoor zijn prima mensen...

11. danip

danip Niet meer actief

Ook ik heb super leuke schoonouders. Mijn schoonmoeder is echt zo super lief, en ik voel me ook heel erg welkom. Ik heb het enorm getroffen :D

12. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik heb geweldige schoonouders (maar ja, ze hebben dan ook wel een hele leuke schoondochter..;)). Ik ga er graag naar toe, mijn schoonmoeder past 1 dag in de week op onze dochter en dat gaat prima. Ze zijn niet bemoeizuchtig, ze zouden dat juist iets meer mogen zijn.. Ze durven bijna niet langs te komen, omdat ze bang zijn dat wij er geen zin in zouden hebben. Alhoewel dat inmiddels wel beter gaat. We zijn zelfs een keer 2 weken met hen op vakantie naar Italie geweest, was erg gezellig.
    Mijn vriend vindt trouwens ook dat hij leuke schoonouders heeft..!!

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ook ik heb super-schoonouders! :)

Enige nadeel is is dat ze soms wat stugjes zijn. En zich niet zo enthousiast opstellen.
    Als ik dan voorstel van : is het goed dat we met oud en nieuw komen ipv die woensdag om te eten? Dan reageren ze met : mja, best hoor. En dan snel wegkijken.
    In mijn ogen dan dat ze het eigenlijk niet willen. Maar dat schijnt dan niet zo te zijn.

Maar we beginnen elkaar steeds beter te begrijpen. Mijn schoonmoeder heeft het nu vaker in de gaten dat ze wat stug en onduidelijk overkomt en dan belt ze me op om het 'goed' te maken / uit te leggen.

Mijn moeder daarintegen is heel jaloers en met haar verloopt het contact steeds moeizamer.
    We zijn 2 jaar geleden hier naar toe verhuisd. Dus dicht bij schoonouders en ver weg van mijn moeder. En dat ziet mijn moeder nog steeds als verraad :(

14. miffy11

miffy11 Niet meer actief

wat leuk om te zien dat ik niet de enige ben :) het komt dus gelukkig vaker voor!

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Tja, je hebt geluk of niet he.

16. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

nou dan wil ik er ook even bij hoor :D

had me geen betere schoonouders kunnen wensen ze staan echt altijd voor ons klaar , zijn ook super gek met ons kereltje

ga zelfs met mijn s,ma naar bios en we gaan vaak met ons allen een dagje weg

knuff

17. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Bestaan die echt?;) Nee meis.....ik ben harstikke blij dat die van jou zo leuk zijn...scheelt een hoop ellende!!! Ik hoop dat er meer zijn.

18. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier ook hele leuke schoonouders. Ook super goed contact mee. Ben ook wel eens alleen met mijn schoonmoeder gaan winkelen ofzo. We hoeven maar te bellen en als ze ff tijd hebben dan helpen zo ons met bv oppassen of iets in elkaar zetten ofzo. Het is eigenlijk vanzelfsprekend dat we hun dan bellen.

19. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Ik lees altijd met verbazing de verhalen over de meest verschrikkelijke schoonouders. Mijn schoonouders zijn schatten! Ze wonen ver weg maar mijn eigen ouders wonen in het buitenland dus dat is nog veel verder :)

We hebben een prima contact en reizen regelmatig heen en weer om bij elkaar te zijn. Ook met mijn schoonzusje en haar man hebben we close contact.
    Ieder jaar gaan we met z'n allen op wintersport en dat is voor iedereen feest.
    Nee ik heb echt helemaal niks te klagen, zijn ontzettende lieverds!

20. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    idd! ikke is jaloers op jullie! Heb t echt geprobeerd maar nee het lukt me niet om ze "leuk" te vinden......:) Zeker omdat mijn ouders 165km verder op wonen maar helaas.

Deel Deze Pagina