Hallo allemaal, Ik had al een ander topic geopend op het miskraam forum, maar er is wat veranderd en ik weet nu niet meer wat ik doen moet!! Afgelopen dinsdag een echo gehad dat zou met 7 weken zwangerschap zijn, na 6 dagen bloeden zag ze dat er nog wat in de baarmoeder zat maar ze kon geen hartaktie ontdekken. Dat was balen want ik was er al van overtuigt dat ik het vruchtje kwijt was, blijkt nu ook dat ik een tweeling zou krijgen en dat 1 vruchtje er inderdaad uit is, nu zit er nog eentje in en gister heb ik bij de gyn een echo gehad en inderdaad er zit nog 1 vruchtje in, geen hartaktie de meting gaf aan precies 7 weken. Ik heb pilletjes meegekregen om de miskraam op te wekken, de baarmoedermond is helemaal hard, zit bovenin en is zo goed als dicht, sterker nog de bloeding is sinds gisteravond gestopt, ik krijg steeds jeuk aan mijn tepels en de pilletjes hebben niks gedaan ik voel me nog net zoals eergister, ik ben ten einde raad, zou het dan toch goed zitten zou het toch leven omdat de baarmoedermond zo hard blijft en dicht zit of moet ik er toch aan geloven dat het over is en wachten op een curretage...????? Pfff hier word ik gek van, zijn er dames die dit herkennen en wel goed nieuws kregen????
Lieve Mona, wat een onzekerheid. Ik spreek niet uit ervaring, ik kan je alleen maar zeggen wat ik zou doen. Ik zou als jij dit gevoel hebt, contact opnemen met de gyn en uitleggen en vragen om nog een echo. Je wilt zeker weten dat er toch niet een levend kindje in je buik zit, voordat je verdere beslissingen neemt. Misschien kun je vandaag nog een assistente bereiken en voor volgende week een afspraak maken. Nu kunnen ze toch weinig doen en als het nog leeft, dan is het volgende week weer groter. Wanneer zou je terug moeten komen? Sterkte! x
Ik heb hier ook geen ervaring mee, maar zou inderdaad zorgen dat je vandaag nog een echo krijgt, of in ieder geval een afspraak voor volgende week! Heel veel sterkte!
Jeetje wat een lastige situatie! Ik heb hier ook geen ervaring mee, maar ik zou bellen voor nog een afspraak en echo. Als ze net verkeerd hebben gemeten en je bent net iets minder ver dan kan het zijn dat het hartje op een vervolg echo wel te zien is.
Moeilijke situatie...... maar ik zou niet zomaar die pilletjes slikken om een miskraam op te wekken. Volgens mij is er een mogelijkheid dat er met 7 weken nog helemaal geen hartje klopt (tenminste dat dacht ik dat het nog niet zo hoefde te zijn....). Als ik jou was zou ik eerst weer contact opnemen met de gyn voor, zoals de anderen ook al zeggen, eerst nog een extra echo om te kijken of er echt geen hartactie is.. Succes in deze periode!! En natuurlijk sterkte!
Lieve Mona, Helaas heb ik hier wel ervaring mee en de beste tip die ik je kan geven is: Ga bij twijfel naar je gynacoloog. Ik heb in januari een missed abortion gehad met 7 weken (vruchtje gemeten) en ben gecurreteerd met 9,5 week zwangerschap. Bij mij zette de miskraam ook niet door. De gynacoloog heeft mij verteld dat met een vruchtje van die grootte er een hartslag te zien moest zijn, en dat hij daarom zeker wist dat het een MA was (mijn vruchtzak was ook al verder dan 7 weken zwangerschap, dus daar konden ze het ook aan zien). Ik ben naar huis gestuurd, en heb niet gekozen voor pillen om het op te wekken. Na een aantal dagen wachten kon ik het niet meer aan en heb een afspraak gemaakt voor de curretage. Overigens heb ik nog wel eerst om een extra echo gevraagd, en helaas werd het opnieuw bevestigd. Mijn gevoel was na de eerste keer dat het werd geconstateerd (eigenlijk voor de echo al) niet meer oke, voelde gewoon dat het mis was. Daarom denk ik dat het heel belangrijk is dat je naar je gevoel luistert. Als je enigsinds nog het idee hebt (en al is het alleen maar hoop) dat het goed is, ga dan naar de gyna voor een extra echo. Deze onzekerheid is killing! Zeker nu je die pilletjes al hebt genomen, en er gebeurd niets. Stel dat het niet goed is, dan kan ik je misschien wel een hart onder de riem steken wat betreft de curretage zelf. De ingreep zelf is mij heel erg meegevallen, en ik heb zelf gekozen voor een ruggeprik zonder roesje. Uitzonderlijk, maar ben er helemaal bij geweest. Dit heeft me erg geholpen bij de verwerking, maar dat is persoonlijk. Maar goed emotioneel is het heel zwaar, en ik weet echt heel goed in wat voor een achtbaan je zit. Meid wens je heel erg veel sterkte en luister naar je gevoel, al is dat misschien nu helemaal in de war! Liefs
Hallo allemaal, Bedankt voor jullie reaktie's, ik heb de assistente al gebeld en ze vond het zeer vreemd dat het bloeden is gestopt na de pillen, terwijl dit eigenlijk de miskraam door had moeten zetten, ze ging met de gyn overleggen en zou eind vd dag terug bellen. Ik had eigenlijk pas 9 mei weer terug moeten komen, maar ik ga straks zeker om een echo vragen volgende week en als het echt over is dan moet er ook direct een curretage gepland worden voor volgende week, want die pillen werken dus al niet en ik kan het emotioneel niet aan nog langer zo rond te lopen met een kindje dat er niet komt, dat is echt zwaar....
Het komt wel vaker voor dat de pillen hun werk niet doen. Het lijkt me voor jou heel goed om nog een echo te krijgen waarin je meer duidelijkheid krijgt. Ik wens je veel sterkte in deze onzekere tijd. (Ik denk dat je bij het miskramen topic meer info kunt krijgen)