Misselijk en duizelig tijdens en na douchen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mbeekje, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Hoi dames,

Ik heb denk ik al een week of 3 dat ik tijdens het douchen misselijk en raar in mijn hoofd word. Ik kan hooguit 5 minuten onder de douche staan, ik moet er dan ook echt onder vandaan. Na het douchen moet ik ook echt even gaan liggen. Zijn er meer dames die dit hebben meegemaakt?

2. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ja, ik had dat ook tijdens mijn zwangerschap! Vond dat zo raar!! Is bij mij pas weer na de bevalling overgegaan, toen kon ik eindelijk weer lekker lang douchen.

3. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Dit komt doordat door de warmte onder de douche je bloedvaten open gaan staan en je bloeddruk daalt. Gezien het feit dat je daar vaak al gevoeliger voor kan zijn tijdens een zwangerschap en je meer bloed aanmaakt tijdens je zwangerschap kan er voor zorgen dat je misselijk en duizelig wordt.

enige optie is om bijvoorbeeld de deur van de douche open te laten staan, maar verder is er helaas weinig aan te doen

4. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik had het ook, maar heb het maar een aantal weekjes gehad.

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik heb het ook gehad aan het begin van de zwangerschap, douche nu met de deur open en het is weg. Als ik voel dat het dreigt dan zet ik de douche wat kouder en ga ik in bad onder de douche zitten ipv staan(kan ik mooi mn benen meteen scheren:D).

6. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    ja, heb ik ook en t komt idd door wat Jalou zegt. Raampje open en deur open helpt, iets minder warm douchen ook en zittend douchen ook

7. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Groningen
    Bedankt dames voor de tps! Het is dus wel normaal, ben ik weer rustig :) Zal even een krukje kopen voor in de douche. Het raam zit een eindje bij de douche vandaan (appartement), dus dat wordt kouder douchen.

8. tulip

tulip Niet meer actief

ja hier ook, probeer je haar zo min mogelijk nat te maken. De vaten in je hoofd zijn het meest gevoelig nl..ook na je bevalling, ik ben toen van mn stokkie gegaan. Wij hebben een combi bad/douche en zodra ik iets voel ga ik zitten.

9. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Yep, hier ook last van. Vooral als ik m'n haar ging wassen en dus langer onder de douche stond. Ik deed ook vaak de deur van de douchecel open, of het water wat kouder.
    Mijn man heeft een tijdje geleden een plastic krukje/opstapding voor me gekocht, zodat ik even kan gaan zitten als ik me niet goed voel.

Wij douchen bijna altijd samen (douche met 2 douchekoppen, dus niemand staat in de kou haha), dat vind ik zelf ook een fijner gevoel als ik in eens heel duizelig word.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

hier ook maar ik heb het als ik in bad ga, komt van de hitte, nu maak ik minder hete badjes

11. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Groningen
    Mijn haar niet zo nat maken is helaas geen optie haha. Mijn hormonen vinden t schijnbaar nodig dat mijn haar heeeeel snel vet wordt haha. Ga niet zo heet douchen meer.. Maar oh wat vond ik dat juist altijd heerlijk.

12. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Minder warm douchen en frisse lucht nemen. Hoe dan ook is langer dan vijf minuten onder de douche niet nodig, dus langer moet je denk ik ook niet willen.

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Minder warm douchen, door de warmte gaan je bloedvaten wijder open staan. Je bloeddruk is door de zwangerschap al lager en door de bloedvaten die meer op gaan staan meer nog meer.
    Daar kun je last van hebben.

14. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Zooooo herkenbaar!!!!! Ik douche ook al wat kouder idd.

15. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik douche al weken op max. 30 graden. Warmer word ik naar van. En inderdaadbadkamerdeur open en af en toe gaan zitten.

16. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Yup ik ook last van! Baal enorm dat alle kwalen al zo vroeg beginnen deze keer en voel me soms echt een aansteller..maar dat hoeft blijkbaar niet, ben niet de enige:D

17. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Bij mij begint het de laatste weken, heb maar een krukje gekocht in de IKEA.
    Heel handig

18. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik weet nog met de zwangerschap van Julia dat ik t ook zo erg had, op den duur zat ik onder de douche, lekker warm water met een waterijsje..
    Of een glas ranja met ijsklontjes.
    Gelukkig heb ik daar deze zwangerschap geen zin in lol

Lekker krukje erbij en zitten tijdens t douchen, scheelt al een hoop.
    En niet alleen douchen! Zorg dat er iemand thuis.is.bij je

Kuss

Deel Deze Pagina