Spoed! Wie weet iets?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bonkie, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Mijn moeder heeft eindelijk besloten definitief bij haar man weg te gaan. Dit heeft ze hem gisteren medegedeeld en sindsdien... Oorlog!!

(Man is volledig gestoord, alcoholist en zeer agressief)

Van jeugdzorg moest hij het huis uit en ergens anders wonen. Dit kon hij vond een woning waar hij Voorlopig in mag wonen. Mijn moeder en hij zijn getrouwd in gemeenschap van goederen. Samen hebben ze 1 kind en er wonen nog 3 kinderen thuis (van mijn moeder)

Nu is haar man gisteravond volledig doorgedraaid naar het huis gegaan (samen gekocht, allebei daar ingeschreven) is de boel kort en klein gaan slaan. Politie gekomen, hebben hem verzocht weg te gaan, anders nemen ze hem mee. Man weggegaan, later teruggekomen. Heeft toen alle kabels van internet/telefoon/tv doorgesneden en mobiele telefoon weggepakt (die van mijn moeder ligt altijd in de keuken) en die van mijn broers heeft hij hardhandig afgepakt. Hierdoor konden ze niemand bellen. Hij heeft toen alles meegenomen van waarde (3 plasma tv's, laptops, computers, sieraden). Uiteindelijk is mijn broertje het huis ontsnapt en heeft met de buurvrouw de politie gebeld. Haar man was inmiddels gevlogen en politie heeft gezegd dat ze bij hem langs gingen, maar dat de spullen gewoon bij hem blijven gezien het gezamenlijke eigendommen zijn.

Na een nachtje slapen stond hij vanmorgen weer op de stoep (moeder was werken, broers buiten spelen en alleen mijn zusje van 12 was thuis. Zij durfde niets en liet hem dus zijn gang gaan. Heeft hij weer veel meegenomen (dvds, cd's, boeken, speelgoed, servies) echt alles gewoon!
    Ze zitten daar nu in een huis zonder telefoon, tv, internet, maar ook zonder pannen voor eten koken, borden, handdoeken, wasmachine alles is weg! Je kan daar gewoon niet leven.

Mijn broer doet ook nog ICT opleiding en zonder zijn laptop heeft hij een groot probleem. Hij heeft deze voor zijn verjaardag van mijn moeder gehad, maar man zegt dat het betaald is van hun geld en dus van hem is.

Kortom, de advocaat van mijn moeder zegt dat ze met de zaak bezig is en dat zij ook zoveel mogelijk spullen moet stallen. (Ja wat dan? Er ligt alleen nog kleding, bedden, 1 oude tv, 2 eetstoelen en de eettafel) Verder zegt zij dat mijn moeder bij een zitting haar spullen kan terugvordenen maar dat dit wel enkele dagen tot weken kan duren. Mijn moeder is wanhopig. Ze zijn sinds vanmiddag bezig met puin ruimen.
    De kinderen hebben niets te doen, ze kunnen niet eens koken, en mijn broertje kan niet eens naar school.

Iedereen is bang, mijn moeder wilt de sloten veranderen, maar politie zegt dat het wettelijk gezien ook zijn huis is en dat ze hem niet de toegang mag ontzeggen.

Wie weet of dat laatste klopt? En wie weet een manier om de spullen terug te krijgen?

Help!!

2. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Gewoon de sloten veranderen, en als ze d'r niet durfd, morgen gelijk een selfstoragebox huren om de spullen op te slaan. Tevens aangifte doen van bedreiging en een contactverbod eisen. Straks halen ze de krant in een minder leuke manier als je begrijpt wat ik bedoel.

3. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Maar de politie zei gisteravond dat hij gewoon zijn huis in mag, en dat als ze de sloten veranderd mijn moeder slecht bezig is omdat ze hem geen toegang verleend. Hij zou dan bij wijze van het raam mogen ingooien om toch zijn huis in te mogen.

Dat contactverbod gooi ik even in de groep.

4. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    nr een blijf van me ;ijf huis!

5. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Overigens kan ze de overige spullen (veel is het niet) bij mij stallen.
    Manlief is bang dat wij daardoor meehelpen aan het verduisteren van de inboedel..

6. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Als het van jeugdzorg moet kan de politie hem volgens mij wel toegang ontzeggen. Jeugdzorg kan dit via een rechter voor elkaar krijgen. Wat een rotsituatie, sterkte ermee :(

7. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Politie heeft meneer inmiddels weer meegenomen. Naar het bureau.
    Zoals we gewend zijn zal hij vanavond laat of morgen vroeg weer vrij zijn.

Mijn moeder is bang om aangifte te doen. Ze gaat morgen aan haar advocaat vragen of zij een contactverbod kan regelen. Hooelijk werkt het.

8. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Ik zou de sloten niet vervangen, want idd het is wettelijk gezien ook zijn huis. Maar ik zou wel direct aangifte doen en een straatverbod eisen en morgenochtend ook Jeugdzorg inschakelen.

Daarnaast ze zijn in gemeenschap van goederen getrouwd toch? Dus haar man kan helemaal niet zeggen dat alles van hem is! Het is van hun samen dus hij zal spullen terug moeten gaan geven. En wat laag om de spullen van de kinderen mee te nemen zeg!! :x

maar wat een vervelende situatie zeg. Heel veel sterkte en ik hoop dat het snel opgelost is voor jullie...

9. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Contact verbod en straat verbod zijn twee verschillende dingen. Als ze 1 van de twee wil moet ze aangiften doen bij de politie. Dan zou het strafrechtelijk geregeld kunnen worden als de officier van justitie er zaak inziet. Maar ga er vanuit dat lang duurt

Civiel gezien gaat het veel sneller, aangiften doen en het via een advocaat doen. Maar hier voor moet je wel betalen. Maar mocht het zo ver komen dat na aanleiding van de aangiften er een strafzitting komt omdat het om bedreiging gaat en om bederving persoonlijke levensfeer zouden de kosten van de het eventuele straat of contactverbod mee genomen kunnen worden in een voeging. Hou hier wel rekening mee dat de advocaat kosten dan goed gescheiden worden. Overigens raadt ik aan dat de spullen die gesloopt zijn door hem ook aan te geven bij de aangiften en foto's van te maken, dit zou ook in de voeging kunnen mocht er een strafzitting komen.

In ieder geval succes!

10. spiffy

spiffy Niet meer actief

DeZe adviezen heb je niets aan. Advocaat moet als de sodemieterij voorlopige voorzieningen bij de rechtbank vragen. Politie en jeugdzorg doen in dit stadium niets.

11. spiffy

spiffy Niet meer actief

DeZe adviezen heb je niets aan. Advocaat moet als de sodemieterij voorlopige voorzieningen bij de rechtbank vragen. Politie en jeugdzorg doen in dit stadium niets. Ga niet op dit soort fora advies vragen maar ga naar Een advocaat!

12. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Goed punt!

13. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Er is al een advocaat. Die is er mee bezig.
    Het staat toch vrij om hier advies te vragen? Misschien zijn er dames die met een tip komen waar à la minute iets mee gedaan kan worden.

De advocaat kan op dit moment niets. Morgen pas weer.

14. spiffy

spiffy Niet meer actief

Het jammere is alleen dat er adviezen worden gegeven die echt onverstandig zijn of juridisch onjuist.

15. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Advocaat gaat morgen inderdaad regelen dat mijn moeder met de kids voorlopig in dat huis kan blijven. Man ging namelijk over alle rekeningen en zij dacht dat hij de hypotheek gewoon betaalde. (zij stortte de helft op hun gezamenlijke rekening) maar hij heeft
    Dus al 5 maanden niet betaald. En de bank wilde volgende maand huis op de veiling zetten.

Advocaat gaat morgen ook inderdaad iets van de spullen teugvordenen via de rechter middels een spoedprocedure.

Mijn moeder gaat morgen met mijn broertje in ieder geval aangifte doen. Mijn moeder voor geweldpleging. En mijn broertje voor geweldpleging en diefstal (laptop bleek met contant geld te zijn gekocht en onze vader bleek de helft te hebben betaald) Man heeft daar dus niets voor neergeteld en is dus niet zijn eigendom.

16. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Geen tips
    Hopelijk komt alles snel goed!
    Wat ontzettend laag om dingen als spullen van de kinderen, pannen en dergelijke mee te nemen!
    Heel veel sterkte!

17. NicS

NicS Niet meer actief

Pfff.... wat een verschrikkelijke situatie!! Sterkte!! Hoe gaat het er nu mee??

18. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Man was meegenomen naar bureau. Vrijdagochtend vrijgelaten. Politie kon niets doen. Advocaat heeft zijn advocaat gebeld en mijn tante heeft bij man wat spullen kunnen ophalen (pannen, laptop van mijn broertje, 1 tv, wat dvd's en wat speelgoed voor de jongste. Het is een ontzettend vervelende, nare situatie. Maar ze kunnen in ieder geval weer wat doen. Dinsdag vindt er geloof ik een spoed zitting plaats.

19. Smnee

Smnee Niet meer actief

heel veel sterkte! wat een rotsituatie

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Vreselijk zeg! Zsm wegwezen voordat er ergere dingen gebeuren, sterkte!!Moet wel zeggen dat ik t knap vind dat ie een wasmachine in zn eentje mee kan nemen, of hielp er iemand??

Deel Deze Pagina