Hoe vaak voel jij je kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovelylonnes, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Mijn eerste kindje voelde ik de hele dag erg goed, echt een druk baasje....

Nu ben ik weer 28 weken zwanger en heb het idee dat ik hem steeds minder vaak ga voelen..
    Ik voel hem wel, een aantal keer per dag voel ik hem wel eens een beetje. Draait ie om zn as of rekt ie zich uit.
    Maar het drukke schoppen e.d. is er nu al een beetje af!? Soms krijg ik wel eens een genadeschop:D en daar geniet ik dan van....

Hoe is dat bij jullie? Want als ik het vergelijk met de eerste zou ik bijna denken dat het niet goed is...

gr

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hier ook een druk beweeglijk kindje, maar heeft ook af en toe een dag dat ik m moet zoeken om een schopje uit te lokken.. Maar als je het niet vertrouwd moet je het je vk of gyn voorleggen, gewoon bellen, dan kunnen ze gewoon kijken of alles nog goed is daarbinnen...

3. mroos

mroos Niet meer actief

Ik heb volgens mij wel een druk kind.
    En idd, tot 28 weken was het echt schoppen en nu is het af en toe een schopje maar vooral veel draaien(mijn hele buik beweegt mee) en dat is soms echt een paar uur achter elkaar. Het is dus duidelijk voelbaar wanneer de baby wakker is.
    En daarnaast heeft die van mij zeker 2 keer per dag de hik dus dan laat hij ook even goed weten dat ie dr nog is:)

4. Berenice

Berenice Lid

19 jan 2007
    66
    0
    0
    Volgens mij is het zo dat je je kindje het meest voelt van 24-28 weken. Daarna krijgen ze steeds minder ruimte, dus volgens mij is het heel normaal dat je wat minder beweging voelt.
    Bij mij voelde het tot een week of 28 aan alsof ze door mijn hele buik heen buitelde, daarna meer een beetje woelen en regelmatig een fikse karatetrap (en natuurlijk altijd op dezelfde plek :) ).

5. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Waarschijnlijk word de ruimte al wat krapper voor de kleine, dan gaat het schoppen meer over in bewegende bobbels ;)
    Als de kleine dan net verkeer om zit dan beweegt het aan de binnenkant en heb je kans dat je het dus minder voelt, heb ik ook zomaar een paar dagen gehad.

6. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Ik merk dat ik er steeds meer aan gewend raak en dat het beweeg steeds minder opvallen, terwijl ik nu ongeveer alles kan voelen bewegen. Dan bedenk ik ineens dat het al een paar uur geleden is dat ik hem/haar heb gevoeld, maar binnen een paar tellen gaat er een schokgolf van beweging door mijn buik, zo erg dat je het aan alle kanten zelfs ziet bewegen. Maar ja, de ruimte wordt natuurlijk wel steeds beperkter en als je kindje lekker op de placenta zit te rammen, zal je er waarschijnlijk minder van voelen...

7. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    O ja, ik kan hem/haar ook wel verleiden om te gaan schoppen door een beetje te zitten prikken, maar dan neemt hij/zij wraak door eens even lekker op mijn blaas te gaan springen. Dat doe ik dus maar liever niet.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier een kleine Jochem Meijer...echt, niet te geloven!
    Ruben was veel rustiger. Die voelde ik ook veel, maar niet zo idioot vaak en hard als deze!
    Ik geniet er wel van hoor!...alleen mijn ribben niet :D

Deel Deze Pagina